رئیس جمهوری ترکیه برای حفظ قدرت همه کار می کند

انگیزه های انتخاباتی، هدف اردوغان از افزایش دستمزدها

۰۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۱:۰۰ کد : ۲۰۱۷۲۹۹ اخبار اصلی خاورمیانه
اردوغان امیدوار است که این افزایش‌ دستمزدها و حقوق در ترغیب رای‌دهندگان به حمایت از او برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری نقش مهمی داشته باشد و در عین حال حزبش را قادر ‌سازد تا دستاوردهای خود را در پارلمان حفظ کند. 
انگیزه های انتخاباتی، هدف اردوغان از افزایش دستمزدها

دیپلماسی ایرانی: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه پس از افزایش پی در پی حداقل دستمزد در سال گذشته از افزایش بیست و پنج درصدی حقوق کارمندان دولتی و بازنشستگان خبر داد.

این در حالی است که رئیس جمهوری ترکیه می داند که اقتصاد و شرایط معیشتی در این کشور نقش مهمی در تعیین نام رئیس جمهوری ترکیه ایفا می کند.  

ناظران در ترکیه می گویند که اردوغان طی ماه‌های منتهی به انتخابات اقداماتی پوپولیستی را با هدف نزدیک شدن به رای دهندگان و جلب رضایت آنها انجام خواهد داد حتی اگر این اقدامات با وضعیت اقتصادی کشور مغایرت داشته باشد و باعث تعمیق بیشتر بحران شود. 

ناظران اشاره می کنند که ترکیه باید بسته اصلاحات مبتنی بر ریاضت اقتصادی را برای خروج از بحران شدید کنونی اجرا کند؛ اما برخلاف این کار اردوغان ترجیح می دهد از طریق افزایش چشمگیر حقوق کارمندان و بازنشستگان به دنبال منافع خود و حزبش باشد. 

اردوغان امیدوار است که این افزایش‌ دستمزدها و حقوق در ترغیب رای‌دهندگان به حمایت از او برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری نقش مهمی داشته باشد و در عین حال حزبش را قادر ‌سازد تا دستاوردهای خود را در پارلمان حفظ کند. 

این در حالی است که نظرسنجی‌های مختلف می‌گویند که ترک‌ها پس از ناکامی رئیس جمهوری فعلی در بهبود شرایط زندگی اکنون به سمت مخالفان متمایل شده اند و به دنبال شخصیت جدیدی برای ریاست کشور هستند.

تلاش اردوغان برای تقویت شانس خود در انتخابات به این اقدامات محدود نشد بلکه او تلاش کرد ائتلاف خود با حزب پان ترکیست حرکت ملی به رهبری دولت باغچلی را تقویت کند و در این راستا پنجشنبه هفته گذشته با رئیس این حزب دیدار کرد و درباره جلو انداختن انتخابات پارلمان و ریاست جمهوری و برگزاری آن در اواخر ماه آوریل با او بحث و گفت وگو کرد.

منبع: العرب / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: ترکیه رجب طیب اردوغان انتخابات ترکیه انتخابات ریاست جمهوری ترکیه افزایش دستمزدها افزایش حقوق ها پوپولیسم پوپولیست


( ۶ )

نظر شما :

کوروش داریوش راده ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۰:۰۳
اردوغان برنده خواهد شد و بلافاصله کریدور زنگه زور هم به آذربایجان واگزار خواهد شد. خرداد سال بعد هم دلار ۵۰ تومان خواهد شد. به فکر خودمان باشیم.
ابراهیم قدیمی ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۵:۲۳
ترکیه با تورم مواجه است واینگونه تصمیم ها چنانچه نظر بر انتخابات هم داشته باشد در کشورهای با انتخابات طبیعی ومتعارف است۔حرکت انچنان قابل انتقادی نیست۔در دل دوست بهر حیله رهی باید کرد بدمی یا درمی یا قلمی یا قدمی۔
به کوروش داریوش زاده ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۴
باخت یا برد اردوغان هیچ تاخیر یا تغییر در سیاست پانترکی و نژاد پرستی ترکیه ندارد تمام سیستم و نظام ترکیه بر پایه نژاد پرستی قومیتی تشکیل شده فقط رهبران ان عوض میشود .اما خواب و خیال کریدور زنگه زور در گور خواهید دید ایران پا روی خط قرمز خود بگذارد .دلارهم تابع سیاست جهانی است که دامن ترکیه را هم گرفته است