افزایش تدابیر نظامی

بحران امنیتی در اوج

۳۰ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۰ کد : ۲۰۲۱۳۵۸ اخبار اصلی خاورمیانه
حولاتی که این روزها در سرزمین های اشغالی می گذرد مویدی بر آن است که صهیونیست ها در یکی از بدترین یا به تعبیری در بدترین دوره های امنیتی خود به سر می برند تا جایی که صبح دیروز یکشنبه نیروهای رژیم صهیونیستی، یک شهرک نشین را که گمان می‌کردند فلسطینی است، به ضرب گلوله در جنوب نابلس زخمی کردند.
بحران امنیتی در اوج

حسین فاطمی، روزنامه نگار

دیپلماسی ایرانی: تحولاتی که این روزها در سرزمین های اشغالی می گذرد مویدی بر آن است که صهیونیست ها در یکی از بدترین یا به تعبیری در بدترین دوره های امنیتی خود به سر می برند تا جایی که صبح دیروز یکشنبه نیروهای رژیم صهیونیستی، یک شهرک نشین را که گمان می‌کردند فلسطینی است، به ضرب گلوله در جنوب نابلس زخمی کردند.

میدل ایست نیوز به نقل القدس العربی گزارش داد، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای اشغالگر به سرعت به سمت محل حضور شماری مظنون که نقاب بر چهره داشتند در نزدیکی شهرک معالیه لیفونا در جنوب نابلس رفتند. نظامیان صهیونیست، افراد نقاب دار را دنبال کرده و به سمت آنها تیراندازی کردند که یکی از آنها مجروح شد.در ادامه این بیانیه، ارتش رژیم صهیونیستی توضیح داد که پس از تیراندازی مشخص شد یکی از مظنونان، اسرائیلی بوده و برای درمان به بیمارستان منتقل شده است.

در سوی دیگر منابع خبری اعلام کردند، در پی تیراندازی در شمال کرانه باختری، دو صهیونیست کشته شدند. به گزارش هیات پخش رژیم صهیونیستی گزارش داد که تیراندازی در حوارة واقع در شمال کرانه باختری صورت گرفت و دو صهیونیست در پی این تیراندازی کشته شدند. 

یدیعوت آحارونوت هم طی گزارشی عنوان داشت که ارتش در حال بررسی این رخداد صورت گرفته در حوارة در نزدیکی نابلس است. سایت عرب ۴۸ نیز گفته، عصر روز شنبه این دو صهیونیست ۳۰ و ۶۰ ساله، بر اثر تیراندازی از یک خودرویی که با سرعت عبور می‌کرد، کشته شدند. امیر بوخبوط، خبرنگار نظامی وبسایت عبری واللا به نقل از مسئولان نظامی صهیونیست اعلام کرد که این عملیات مقاومتی بسیار دقیق توسط دو فلسطینی از داخل یک خودرو انجام شده که یکی از آنها اقدام به تیراندازی کرده و دیگری خودرو را می‌رانده است.

نیروهای امدادی رژیم صهیونیستی تلاش کردند که این دو فرد را احیا کنند، اما بر اثر شدت جراحت‌ها کشته شدند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که ارتش این رژیم مسیرها در منطقه را بسته و در حال تعقیب عاملان این عملیات است. از اوایل سال ۲۰۲۳ تعداد صهیونیست‌هایی که به دست فلسطینی‌ها کشته شده‌اند، به ۳۳ تن افزایش یافته است.

-    کابینه نتانیاهو از سایه خودش هم می‌ترسد

در پی بحران امنیتی بی سابقه در سراسر سرزمین های اشغالی و نیز عملیات صورت گرفته در حواره، گادی شامنی، فرمانده سابق منطقه مرکزی در ارتش اشغالگر با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کند دامنه عملیات فلسطینی‌ها گسترش یابد، اذعان داشت که، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله «می‌داند چه خبر است»، نیروهای حزب‌الله همواره در حالت آمادگی به سر می‌برند و می‌دانند که رژیم صهیونیستی ضعف دارد و کابینه نتانیاهو حتی از سایه خود هم می‌ترسد.

فرمانده سابق منطقه مرکزی در ارتش اشغالگر نسبت به احساس شدید انتقام در روستای حواره، جایی که عملیات مقاومت فلسطین علیه اشغالگران و شهرک نشینان آن تکرار می‌شود، هشدار داد و اعلام کرد، این روستا به نماد مقاومت و مبارزه تبدیل شده است. در این باره ایسنا به نقل از سایت خبری المیادین گزارش داد که فرمانده سابق صهیونیست طی هشداری اعلام کرد که در حواره واقع در جنوب نابلس، «احساس انتقام بسیار شدید و کاملا واضح است.»

شامنی با اشاره به اینکه حواره «به نماد مقاومت و مبارزه برای فلسطینی‌ها تبدیل شده است»، خاطرنشان کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در فضای خصمانه کابینه کار می‌کند و همین مساله شرایط را برای آن سخت کرده است. هجمه‌هایی علیه فرماندهان ارتش مطرح می‌شود و احزابی در کابینه آشکارا اختلاف افکنی می‌کنند.

-    افزایش تدابیر امنیتی در نابلس

به دنبال عملیات روز شنبه، وب‌سایت عبری Ynetدیروز یکشنبه گزارش داد که ارتش اشغالگر همچنان در جستجوی عامل حمله تیراندازی در حواره است که عصر دیروز دو شهرک نشین را کشت. به گزارش این سایت عبری، پیشرفت‌هایی در سطح تحقیقات و داده‌های اطلاعاتی وجود دارد؛ اما عامل به زعم او این جنایت هنوز دستگیر نشده است.

این وب‌سایت مدعی شده است که عملیات در حال حاضر در روستای عقربا متمرکز است، زیرا اطلاعاتی وجود دارد که نشان دهنده حضور عامل حمله در آنجا است.از عصر روز شنبه، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به تشدید تدابیر نظامی خود در استان نابلس به ویژه شهر حواره و شهرک‌های اطراف آن ادامه داده‌اند. این نیروها عملیات خود را در شهر عقربا در جنوب نابلس متمرکز کرده‌اند، جایی که آنها به بسیاری از خانه‌ها، مغازه‌ها و سایر مکان‌ها یورش بردند. این نیروها عیسی بنی فضل و پسرش محمد را دستگیر کرده و به مقصد نامعلومی بردند.

آنها همچنین به مغازه‌ها در شهر حواره یورش بردند و دوربین‌های مدار بسته را ضبط کردند. همچنین صبح دیروز یکشنبه از بازگشایی مغازه‌ها در این منطقه جلوگیری شد. در حالی که ایست‌های بازرسی در شهر حواره و اطراف شاهد حرکت‌های خودروها است؛ اما در برخی مراکز ایست بازرسی تدابیر امنیتی شدیدی لحاظ شده است. ماه‌ها است که کرانه باختری شاهد تنش در پی یورش ارتش اشغالگر و تعرضات شهرک نشینان و حملات آنها به روستاها و شهرهای فلسطین است.

در سوی دیگر صهیونیست ها به بهانه تعقیب عامل عملیات تیراندازی در شهرک حواره که به کشته شدن دو شهرک نشین منجر شد، اقدامات نظامی در اطراف طرابلس را افزایش داده‌اند. در این خصوص ایسنا هم به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب گزارش داد که در یورش‌های مکرر رژیم صهیونیستی به شهرک بیتا در شهر نابلس ۱۰۹ نفر زخمی شدند. نیروهای رژیم صهیونیستی از گاز اشک آور علیه فلسطینی‌ها استفاده کردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی تجهیزات نظامی جدیدی را وارد این شهرک کردند. جوانان فلسطینی نیز با سنگ با این نیروها مقابله کردند. جوانان انقلابی فلسطینی نیروهای رژیم صهیونیستی را در شهرک بیتا با کوکتل مولوتف مورد هدف قرار دادند. همچنین طی درگیری‌های مسلحانه میان اعضای مقاومت و سربازان رژیم صهیونیستی در اردوگاه طولکرم چهار فلسطینی زخمی شدند. دو فلسطینی نیز توسط جیپ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار گرفتند. از سوی دیگر، شهرک نشینان با حمایت ارتش مانع عبور آمبولانس فلسطینی در نزدیکی شهرک «کدومیم» در نزدیکی شهر قلقیلیه شدند.شهرک نشینان به خودروها و منازل شهروندان فلسطینی در رام الله، البیره، نابلس، قلقیلیه حمله کرده و راه‌ها را بستند.

در این راستا وزارت خارجه فلسطین حملات به شهرک حواره و قدس و مناطق مختلف کرانه باختری و فراخوان‌ها برای «محو روستای حواره» را محکوم و اعلام کرد که این یک اقدام تحریک آمیز علنی برای ارتکاب جنایت‌های جمعی علیه شهروندان فلسطینی و درخواست برای پاکسازی نژادی نه فقط جلوی چشم و گوش کابینه اسرائیل بلکه با حمایت وزرای آن است. وزارت خارجه فلسطین کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو را مسئول حملات شهرک نشینان علیه شهروندان فلسطینی و منازل و مقدساتشان در کرانه باختری دانست.

کلید واژه ها: اسرائیل بنیامین نتانیاهو فلسطین نابلس


( ۱ )

نظر شما :