یورش گسترده نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

۰۲ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۰:۰۳ کد : ۲۰۲۵۱۲۱ سرخط اخبار

همزمان با حمله‌های وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، کرانه باختری نیز شاهد یورش گسترده نظامیان صهیونیست بود.

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل: جنایت‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه در حالی ادامه می‌یابد که کرانه باختری نیز شاهد یورش گسترده نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی و زخمی‌شدن و شهادت شماری از مبارزان فلسطینی است.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به طولکرم، اردوگاه نور شمس، شهرک البیره، دورا، السموع، اردوگاه قلندیا، شهرک مفر عقب در شمال قدس اشغالی، نابلس، روستای مادما، اردوگاه العروب و شهرک بیت امر در کرانه باختری یورش بردند.

بیمارستان دولتی «ثابت ثابت» در شهر طولکرم نیز شاهد یورش نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بود.

در اردوگاه نور شمس درگیری‌های شدیدی میان مبارزان مقاومت و نظامیان صهیونیست به وقوع پیوست. در نتیجه حمله پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی به بخشی از این اردوگاه ۲ مبارز فلسطینی به نام‌های «نضال ابوعبید» و «ایاد نضال کانوح» به فیض شهادت نائل آمدند.

همچنین نظامیان صهیونیست مانع از دسترسی نیروهای امدادی به زخمی‌های فلسطینی و انتقال آنان به بیمارستان شدند.

منابع خبری از وقوع انفجار شدید و ورود آسیب به یک بولدوزر نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در خیابان «السکه» در طولکرم خبر دادند.

گردان‌های شهدا الاقصی شاخه طولکرم نیز از درگیری شدید با نظامیان صهیونیست و هلاکت و زخمی‌شدن شماری از این نظامیان خبر داد.

در نابلس نیز نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی ضمن درگیری با مبارزان مقاومت، چند جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

هلال احمر فلسطینی گزارش داد که در روستای مادما واقع در جنوب نابلس چند فلسطینی در پی ضرب و شتم از سوی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی زخمی شده‌اند.

علاوه بر این گردان‌های شهدا الاقصی شاخه نابلس نیز اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها به سوی یک موضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در «جبل جرزیم» تیراندازی کرده‌اند و به سلامت از محل اجرای عملیات خارج شده‌اند.

همچنین در نتیجه تیراندازی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به سوی فلسطینیان در ورودی جنوبی استان‌های رام‌الله و بیره در کرانه باختری، ۳ فلسطینی زخمی شدند.

شهادت ۹ فلسطینی در اردوگاه «الجدید»

در پی بمباران خانه‌ای در اردوگاه «الجدید» واقع در غرب اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه ۹ فلسطینی به شهادت رسیدند و شمار زیادی نیز زیر آوار گرفتار شدند.

همچنین جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در عرض نیم‌ساعت اردوگاه «النصیرات» را ۳ بار بمباران کردند. شهر «الاسری» در شمال غرب اردوگاه النصیرات نیز شاهد حمله‌های هوایی شدید جنگنده‌های صهیونیستی بود.

۲ خانه در اردوگاه «المغازی» در مرکز نوار غزه نیز از سوی ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت.

رژیم صهیونیستی بخشی از بیمارستان «شفا» را منفجر کرد

محاصره مجتمع بیمارستانی شفا در غرب شهر غزه و حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به این بیمارستان نیز برای چهارمین روز پیاپی ادامه دارد.

علاوه بر این منابع خبری از به گوش رسیدن صدای انفجار شدید در اطراف بیمارستان شفا واقع در غرب شهر غزه خبر دادند. این منابع گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی ساختمان کلینیک تخصصی این بیمارستان را منفجر کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی از طریق بلندگو آوارگان حاضر در داخل مجتمع بیمارستانی شفا را تهدید کرده و از آنان خواسته فوراً این بیمارستان را تخلیه کنند.


( ۱ )

نظر شما :