کمک نظامی واشنگتن به تل‌آویو و قطع بودجه آنروا؛ دستاورد جدید بایدن!

۰۵ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۱:۵۱ کد : ۲۰۲۵۱۷۷ سرخط اخبار

کنگره ایالات متحده با تنظیم لایحه بودجه موقت، کمک‌های نظامی جدیدی را برای رژیم صهیونیستی به تصویب رساند و هم‌چنین موجب توقف ارسال بودجه به آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) تا تاریخ مارس ۲۰۲۵ شد.

به گزارش ایسنا، این لایحه بودجه ۱.۲ تریلیون دلاری در ساعات اولیه روز شنبه با ۷۴ رای موافق در برابر ۲۴ رای مخالف در مجلس سنا به تصویب رسید و سپس «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا آن را امضا کرد.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، این لایحه بودجه موقت که با هدف جلوگیری از تعطیلی دولت ایالات متحده آمریکا و با حمایت دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان به تصویب رسید شامل مواردی نظیر افزایش کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی و لغو کمک به آنروا می‌شود.

جو بایدن این لایحه را با امضای خود به قانون تبدیل کرد؛ قانونی که براساس بند آن قطع کمک‌های آمریکا به آنروا را تا تاریخ مارس ۲۰۲۵ شامل خواهد شد و این درحالی است که با تداوم جنایات رژیم صهونیستی در نوار غزه، اوضاع قحطی و کمبود غذا در این باریکه وخیم‌تر می‌شود.

این بودجه موقت، ۳.۸ میلیارد دلار کمک نظامی را از ۸۸۶ میلیارد دلار بودجه وزارت دفاع آمریکا، به رژیم صهیونیستی اختصاص می‌دهد. هم‌چنین یک بسته ۹۵ میلیارد دلاری دیگر در حالت انتظار مانده که ۶۰ میلیارد دلار آن به اوکراین و ۱۴ میلیارد دلارش هم به رژیم صهیونیستی اختصاص دارد.

بسیاری‌ها از آمریکایی‌ها از جمله جامعه مسلمانان و عرب‌تبار آمریکایی از ارسال کمک‌های واشنگتن به تل‌آویو ناراضی هستند و از هفتم اکتبر تاکنون با برگزاری تجمعات مختلفی اعتراض خود را به گوش دولت آمریکا رسانده‌اند و معتقدند که دولت آمریکا در نسل‌کشی و جنایاتی که اسرائیل مرتکب می‌شود، همدست است. آنها هم‌چنین جو بایدن را تهدید کرده‌اند که در این صورت، جو بایدن را در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا حمایت نخواهند کرد اما بایدن با وجود تمامی این اعتراضات، دست به چنین اقدامی زد.


( ۱ )

نظر شما :