آنتونوف: روابط روسیه-آمریکا در مبارزه با تروریسم نابود شد

۰۵ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۱:۵۳ کد : ۲۰۲۵۱۸۰ سرخط اخبار

سفیر روسیه در آمریکا گفت پس از حمله تروریستی در مسکو، دولت ایالات متحده با سفارت روسیه تماس نگرفت و بدین ترتیب روابط مسکو-واشنگتن در زمینه مبارزه با تروریسم نابود شد.

به گزارش ایسنا، جمعه شب افرادی مسلح با لباس شبه‌نظامی به طبقه همکف تالار کروکوس مسکو حمله و سپس با سلاح‌های خودکار شروع به تیراندازی کردند. کمیته تحقیقات روسیه تعداد کشته‌شده‌ها را ۱۳۳ نفر اعلام کرده اما «مارگاریتا سیمونیان» سردبیر شبکه خبری راشا تودی می‌گوید آمار تلفات به ۱۴۳ نفر رسیده است. امروز – یکشنبه – در روسیه عزای عمومی اعلام شده است.

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک عنوان کرد: هیچ تماسی میان روسیه و آمریکا، پس از حمله تروریستی در مسکو صورت نگرفت.

او در ادامه افزود: بزرگترین شیطان تروریسم بوده و مهم‌ترین جنبه تمام روابط روسیه-آمریکا مبارزه با تروریسم است. من همیشه به آمریکایی‌ها یادآوری می‌کنم که این رئیس‌جمهور ما بود در سال ۲۰۰۱ دست کمک را به سوی آمریکایی‌ها دراز و آمادگی خود را برای کمک اعلام کرد. این تقصیر ما نیست که تمام این روابط در حوزه مبارزه با تروریسم امروز نابود شد.

سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به بیانیه منتسب به داعش که مسئولیت حمله تروریستی در مسکو را برعهده گرفته است، تاکید کرد: نیازی نیست برای نتیجه‌گیری نهایی عجله کنیم. مقامات روسیه متوجه خواهند شد که چه کسی این اقدام تروریستی را طراحی کرده بود. فکر می‌کنم نیازی به عجله نیست. این نوع از کار به سکوت احتیاج دارد.


( ۲ )

نظر شما :