ايمان باراک اوباما

۱۵ تیر ۱۳۸۷ | ۱۸:۲۴ کد : ۲۲۰۵ کتابخانه
نویسنده خبر: على موسوى خلخالى
عضو نئو محافظه کار جمهورى خواهان درباره اوباما مى نويسد
ايمان باراک اوباما

کتاب «ایمان باراک اوباما» اثر استفان مانسفیلد یکی از نئو جمهوری­خواهان آمریکا از 5 اوت روانه بازار کتاب خواهد شد.

 

مانسفیلد درباره کتاب خود می­گوید: «من در این کتاب به جای آن که به تشریح احتمالات موجود بر سر انتخاب شدن یا نشدن اوباما به سمت ریاست جمهوری آمریکا بپردازم به عقاید دینی و افکار مذهی او و همچنین کارهایی که ممکن است در آینده در زمینه مسائل دینی انجام دهد، پرداخته­ام.»

 

به اعتقاد مانسفیلد اعتقادات مذهبی اوباما باعث خواهد شد تا رای­دهنگان مسیحی آنگولاساکسون به وی نزدیک­تر شوند و از نامزد جمهوری­خواه خود را دور ببینند. از این رو پیش­بینی می­کند رای دهندگان عمدتا مذهبی آمریکا بر خلاف روال گذشته به اوباما که دموکرات است رای دهند تا جان مک کین که نامزد جمهوری­خواهان محسوب می­شود.

 

سایت پولیتیکو که نسخه­ای از این کتاب را قبل از توزیع آن در بازار به دست آورده در نقدی بر این کتاب می­نویسد، مانسفیلد تلاش می­کند انتقادی متعادل از اوباما کند. وی نه انتقاد نرمی از وی می­کند و نه انتقادهای تند و آتشین.

 

مانسفلد در گفت و گو با سایت پولیتیکو درباره کتابش گفت: «جوانان انگلوساکسون در گفت و گویی که با آنها داشتم به من گفتند، اولین چیزی که برای ما مطرح است این است که کسی که به او برای ریاست جمهوری رای می­دهیم سیاه پوست است. این برای ما بسیار مهم است. دیگرآن که مسیحی باشد و سوم این که به آنچه ایمان دارد در کارهای سیاسی عمومیش عمل کند.»

 

وی در ادامه می­افزاید: «آنها همچنین به من گفتند، شاید بر سر تمام مسائل با اوباما هم عقیده نباشیم اما با او بر سر مساله فقر و جنگ هم عقیده­ایم.»

 

مانسفیلد همچنین گفت: «اوباما به دین به عنوان یک چیز سیاسی ساده نمی­نگرد. در نگاه او دین تحولی دائمی است و در طول زندگی حقیقی افراد دائما ستمرار دارد.»

 

مانسفیلد اوباما را با جیمی کارتر و بیل کلینتون که گفته بودند یک دیوار حائل میان مذهب و سیاست و حکمرانیشان کشیده­اند، متفاوت می­داند و معتقد است، اوباما ایمان خود را در سیاست­های جاری ممکلکت نیز اعمال خواهد کرد به گونه­ای که محصور به زندگی شخصیش نخواهد بود.

على موسوى خلخالى

نویسنده خبر

مترجم، روزنامه نگار و معاون سردبیر دیپلماسی ایرانی.

اطلاعات بیشتر


نظر شما :