توطئه ترور مورالس خنثى شد

۰۳ دی ۱۳۸۷ | ۱۸:۳۱ کد : ۳۵۰۹ اخبار اصلی
يکى از مقام های ارشد دولت بوليوى اعلام کرد که سرويس‌هاى امنيتى اين کشور توطئه ترور اوو مورالس را خنثى کرده‌اند.
توطئه ترور مورالس خنثى شد

يکى از مقام های ارشد دولت بوليوى اعلام کرد که سرويس‌هاى امنيتى اين کشور توطئه ترور اوو مورالس را خنثى کرده‌اند.

 

الفردو رادا وزير دولت در گفتگو با خبرنگاران در لا پاس گفت: چند هفته قبل سازمان‌هاى امنيتى دولتى گزارش‌هايى را درباره اقدام به يک ترور که طرح‌ آن توسط مخالفان راست گراى افراطى ريخته شده است دريافت کردند.

 

رادا ادامه داد: بر مبناى اين طرح يک شخص سرخ پوست بايد اوو مورالس رئيس جمهورى بوليوى را به هنگام حضور در ميان جمعيت، ترور کند.

 

طى روز‌هاى آخر هفته اخير نيز هوگو چاوز رئيس جمهورى ونزوئلا اعلام کرده بود که مورالس اولين رئيس جمهورى سرخ پوست ونزوئلا وى را در جريان يک توطئه براى ترورش قرار داده بود.

 

بر اساس گزارش سى ان ان به هنگام ديدار مورالس با فرناندو لوگو رئيس جمهورى پاراگوئه در روز شنبه 20 دسامبر در شهر کوچابامبا به نظر مى‌رسيد تدابير شديد امنيتى براى محافظت از رئيس جمهورى بوليوى اتخاذ شده باشد.

 

پيش از سال 2005 یعنی قبل از آنکه مقام رياست جمهورى رسما به مورالس تفويض شود او به کوبا، ونزوئلا، اسپانيا، فرانسه، بلژيک، آفريقاى جنوبى، چين و برزيل سفر کرد. مورالس با پوشيدن تنها يک دست پيراهن در اين سفرها، قصد داشت اين پيام را به طرفدارانش برساند: "من هم يکى از شما هستم و ريس جمهور شدن من هيچ چيزى را تغيير نخواهد داد."

 

اوو مورالس پس از رسیدن به رياست جمهورى با اتخاذ سياست‌هاى ضد نئوليبراليستى و ضد امپرياليستى خود را در رديف يکى از نزديک ترين متحدان دولت ونزوئلا به رهبرى هوگو چاوز قرار داد.


نظر شما :