ماموریت احتمالی بیل کلینتون در آسیا

۰۷ دی ۱۳۸۷ | ۱۷:۵۰ کد : ۳۵۳۳ اخبار اصلی
بر اساس اخبار منتشر شده، "بیل کلینتون" فرستاده ویژه آمریکا در امور هند و پاکستان می شود.
ماموریت احتمالی بیل کلینتون در آسیا

روزنامه "تایمز آو ایندیا" چاپ لندن نوشت: هیلاری کلینتون همسرش را به عنوان فرستاده وزارت خارجه آمریکا در امور هند و پاکستان پیشنهاد داده است. روابط این دو کشور اخیرا به سبب اقدامات تروریستی در بمبئی پرتنش بوده است.

 

این روزنامه همچنین گزارش داده است که هیلاری کلینتون دیپلمات هایی را که به مناطق مشکل ساز و استراتژیک جهان به عنوان فرستاده اعزام خواهد کرد مشخص کرده است.

 

نام "ریچارد هولبروک" سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل که ماموریت های مختلفی را در دوران ریاست جمهوری کلینتون در نقاط مختلف جهان از جمله بالکان بر عهده داشت در بین این دیپلمات هاست.

 

اما بیل کلینتون که احتمال دارد در مسئولیت فوق به کار گمارده شود، خود چهل و دومین رییس جمهور ایالات متحده از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ بود. این دموکرات پیش از انتخاب به عنوان رئیس جمهوری کشورش به مدت ۱۲ سال فرمانداری پنجاهم و پنجاه و دوم ایالات جنوبی آرکانزاس را بر عهده داشت.

 

کلینتون سیاستمدار نئو دموکراتی است که مسئول اصلی فلسفه حکومتی «راه سوم» است که دو دوره ریاست جمهوری وی از مصداق‌های این فلسفه به حساب می‌آید. کلینتون رئیس جمهور دورانی بود که طولانی ترین دوره رشد اقتصادی در حال صلح به شمار می‌آمد که بودجه میزان و مازاد کلی را در برداشت.

 

کلینتون در حالی کاخ سفید را ترک ‌کرد که مردم توسط نظرسنجی‌ها اخلاق و رفتار وی را به دلیل رسوایی مونیکا لووینسکی زیر سوال برده بودند. ولی با این وجود، وی رضایت ۶۵ درصد را به دست آورد که بالاترین میزان در بین روسای جمهور بعد از جنگ جهانی دوم بود. او بعد از ترک دفتر ریاست جمهوری، نهاد ویلیام کلینتون را تأسیس کرد تا تبلیغ و پرداختن به مسائل جهانی از جمله جلوگیری از بیماری ایدز و نیز گرم شدن زمین را دنبال کند.


نظر شما :