اسرائيل جنگ خونين در غزه را آغاز کرد

۰۸ دی ۱۳۸۷ | ۰۰:۲۳ کد : ۳۵۳۷ اخبار اصلی
در حالى که حملات جنگنده‌هاى اسرائیلی به مناطق مختلف نوار غزه که از شب گذشته آغاز شده، همچنان ادامه دارد، آمار شهيدان اين حملات به ۲۰۰ تن رسيده است و بيش از ۷۰۰ تن نيز زخمى شدند.
اسرائيل جنگ خونين در غزه را آغاز کرد

در حالى که حملات جنگنده‌هاى اسرائیلی به مناطق مختلف نوار غزه که از شب گذشته آغاز شده، همچنان ادامه دارد، آمار شهيدان اين حملات به 200 تن رسيده است و بيش از 700 تن نيز زخمى شدند.

 

فوزى برهوم، سخنگوى جنبش حماس در گفت‌وگو با شبکه‌ تلويزيونى الجزيره، حملات اسرائیل را یک جنابت دانست و آن را به کوره‌ آدم‌سوزى تشبيه کرد و گفت: «اين اقدام وحشيانه مقابل چشمان کشورهاى عربى و بين‌المللى و تحت حمايت‌هاى ایالات متحد اعم از مال و سلاح به دشمن صهيونيستى انجام مى‌شود. اين اقدامات هرگز عزم حماس را در ادامه راه مقاومت متزلزل نمى سازد و تمام گزينه‌ها مقابل گردان‌هاى عزالدين القسام، شاخه نظامى جنبش حماس قرار دارد.»

 

سخنگوى جنبش حماس تاکيد کرد، کشورهاى عربى مقابل آزمونى جديد قرار گرفته‌اند و دشمن صهيونيستى کمتر از نيم ساعت صدها فلسطينى را در نوار غزه محاصره شده هدف قرار داده است اين بار کشورهاى عربى بايد کنار حماس، مشروعيت آن، مقاومت و مردم فلسطين بايستند. اين حملات تنها حماس وغزه را هدف قرار نداده است، بلکه کل منطقه هدف اين حملات قرار گرفته‌اند هر چند که چنين جناياتى هرگز موجب تضعيف حماس نخواهد شد .

 

سخنگوى جنبش حماس در ادامه افزود: «اگر دشمن تصور مى‌کند حملات موشکى گروه‌هاى فلسطينى و عمليات‌هاى شهادت طلبانه‌ ما به اين ترتيب متوقف مى‌شود، سخت در اشتباه است. دشمن بايد بداند که هر يک از نيروهاى ارتش صهيونيستى بايد تاوان اين جنايت را پرداخت کند. امروز که ما در ميان خون و اجساد متلاشى شده‌ فلسطينيان قرار گرفته‌ايم تزيپى ليونى، ايهود باراک، ايهود المرت وديگر مسوولان دشمن که پيش از اين نيز تهديد به انجام اين حمله گسترده کرده بودند بايد بدانند که تمام شهرک‌نشينان صهيونيست بايد تاوان حماقت‌هاى آنان را پرداخت کنند و هيچ صهيونيستى ديگر در منزلش در آرامش نخواهد بود. اگر دشمن معتقد است داراى ارتشى است که شکست نمى‌پذيرد ما نيز مردمى داريم که پذيراى شکست نيستند. ما اهل مقاومت هستيم و از همان ابتدا با موشک‌هاى ابتدايى و عمليات‌هاى شهادت طلبانه‌مان ميان نيروهاى دشمن رعب و وحشت ايجاد مى‌کرديم. اکنون نيز آنها بايد شاهد ادامه و افزايش حملات ما عليه صهيونيست‌ها باشند.»

 

وى حمله‌ امروز اسرائیل به نوار غزه را به حمله‌ ارتش این رژيم به لبنان تشبيه کرد که با هدف سرکوب مقاومت لبنان انجام مى‌شد اما نتيجه آن شکست مفتضحانه‌ دشمن و پيروزى مقاومت ملى لبنان بود.

 

اين مقام جنبش حماس با پيش‌بينى افزايش حملات صهيونيست‌ها به نوار غزه تاکيد کرد، جهان بايد وارد عمل شود و جلوى اين جنايت را بگيرد. از ملت­هاى عرب و مسلمان مى‌خواهيم به خيابان­ها بيايند و ضمن محکوم کردن اين جنايات و اعمال فشار بر دولت‌هايشان از آنها بخواهند، جلوى جنايات اشغالگران را بگيرند.

 

فاروق قدومى، دبير کل جنبش فتح نيز با انتقاد شديد از حملات اسرائیل به نوار غزه گفت: «اين جنايت چيز جديدى نيست و ريشه در سياست‌هاى نژادپرستانه‌ اسراييل همچون سياست‌هاى نازى‌ها دارد.»

 

وى در ادامه افزود: «تمام کشورهاى عربى بايد از مقاومت فلسطين حمايت کنند زيرا بدون مقاومت هيچ گونه راه حل سياسى وجود ندارد.»

 

وى مذاکرات تشکيلات خودگردان فلسطين با اسرائیل را فريبنده توصيف کرد و گفت: «دولت فعلى امريکا که نظارت بر اين مذاکرات را بر عهده دارد از همه نظر از اسرائيل حمايت مى‌کند و سعى دارد تا اسرائيل به عنوان يک قدرت استعمارگر در منطقه بماند. اين جنايت تنها عليه مردم فلسطين صورت نگرفته است بلکه بايد آن را جنايتى عليه بشريت دانست.»

 

وى از اروپا و آمريکا به دليل حمايت از اسرائیل و ممانعت از محکوم کردن اين رژيم در جوامع بين‌المللى انتقاد کرد و افزود: «چگونه اروپا که خود را مدافع صلح نشان مى‌دهد و آ‌مريکا که مدعى حقوق بشر است با واکنش فلسطينيان در برابر اين جنايات مخالفت مى‌کنند. سازمان ملل متحد حق ما را در رويارويى با اشغالگران تعيين کرده است . چنانچه کشورهاى عربى عزم و اراده‌ لازم را به کار گيرند مى‌توانند جلوى اقدام­های اسرائيل را بگيرند اما تا زمانى که چنين مواضع سستى اتخاذ کنند مانع از تداوم اين جنايات نخواهند شد.»

 

قدومى تاکيد کرد، اسراييل يک دروغگوى نژاد پرست است که با اخراج مردم فلسطين از سرزمينشان همچنان به جنايات عليه آنها ادامه مى‌دهند و چشم‌پوشى کشورهاى عربى از مردم فلسطين اسرائيل را در ادامه اين جنايات تشويق مى‌کند.

 

اين در حالى است که سخنگوى ارتش رژيم اشغالگر اظهار داشت، حملات امروز جنگنده‌هاى اسرائيلى تنها آغاز حمله‌ گسترده‌ نظامى به غزه محسوب مى‌شود.

 

از سوى ديگر مصر نيز با ارسال چندين آمبولانس به گذرگاه رفح بيمارستان‌هايش را براى پذيرش مجروحان فلسطينى آماده کرده است.

 

در عمان پایتخت اردن نيز ده­ها تن از مردم اين شهر با تحصن در مقابل اتحاديه‌هاى شغلى، حملات امروز اسرائیل را محکوم کردند.

 

در همین حال گروه‌هاى فلسطينى نيز در واکنش به حملات نظاميان اسرائیلی جنوب سرزمين‌هاى اشغالى را هدف حملات موشکى خود قرار دادند.

 

محمود عباس، رييس تشکيلات خودگردان فلسطين نيز ضمن محکوم کردن حملات اسرائیل به نوار غزه در تماس با کشورهاى جهان مداخله آنها براى متوقف ساختن حملات اسراييل به غزه را خواستار شد. نبيل ابوردينه، مشاور عباس با قرائت بيانيه­ عباس گفت: «رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين اين حملات وحشيانه و خشونت‌بار نيروهاى اسراييلى را محکوم مى کند.»

 

دولت مصر نيز ضمن محکوم کردن اين حملات اسرائيل را مسئول پيامدهاى آن دانست. این کشور همچنین دستور بازگشايى گذرگاه‌ رفح براى انتقال زخمى‌هاى فلسطينى از غزه را صادر کرد.

 

يکى از مشاوران وزير جنگ اسرائیل پس از حملات گسترده هوايى اين رژيم به نوار غزه اعلام کرد، اين رژيم آماده تشديد حملات نظامى‌اش به منطقه است. وی در گفت و گو با رویترز در این باره گفت: «اين عمليات ادامه يافته و تا آنجا که لازم باشد گسترده مى‌شود و بنابر ارزيابى‌هاى فرماندهان تا هر زمان که لازم باشد، ادامه خواهد يافت.»

 

جهاد اسلامى فلسطين نيز با انتشار بيانيه‌اى اعلام کرد که به تمام مبارزان اين گروه دستور داده تا با تمام وسایلی که در اختیار دارند به کشتار اسرائيل پاسخ دهند. جنبش حماس نیز به مبارزان خود در گردان های شهدای عزالدین القسام دستور داده از تمام امکاناتی که در اختیار دارند، استفاده کنند تا پاسخ حملات اسرائیل به نوار غزه را بدهند. در همین راستا نیروهای این گردان به حالت آماده‌باش درآمدند.

 

خبرگزارى فرانسه نيز در گزارشى اعلام کرد، اسرائیل تمام مقرهاى امنيتى حماس را هدف قرار داده است.

 

از سوی دیگر سامى ابوزهرى، سخنگوى جنبش حماس در واکنش به اظهارات بان کى مون، دبيرکل سازمان ملل بر محکوم کردن حملات موشکى گروه‌هاى فلسطينى به شهرک‌هاى يهودى نشين گفت: «اين اظهارات با مسئوليت‌هاى دبيرکل سازمان ملل متحد متضاد است. همان طور که با قوانين بين‌المللى که بر حق ملت‌ها در سرزمين‌هاى تحت اشغال برای دفاع از خويش تاکيد دارند، مغاير است. بان کى مون در دشمنى عليه ملت فلسطين با اسرائيل همدست است و ما در جنبش حماس به شدت اين اظهارات را محکوم مى‌کنيم زيرا بر اين موضوع تاکيد داریم که وى ضمن همدستى با اشغالگران در انجام جنايت عليه ملت فلسطين به دنبال سرپوش گذارى بر اقدامات خصمانه اسرائيل است. چرا دبير کل سازمان ملل متحد واکنشى در قبال شهادت فلسطينيانى که در حملات صهيونيست‌ها و در اثر ادامه محاصره غزه روى مى‌دهد، نشان نداده و در برابر اين مسايل سکوت مى‌کند. اظهارات بان کى مون با قوانين بين‌المللى مغايرت دارد.»

 

ابوزهرى ضمن مخالفت حماس با اظهارات بان کى مون درباره موشک‌هاى مقاومت گفت: «اين اظهارات خطرناک حقايق موضوع را به عکس نشان داده به گونه‌اى که گويا اشغالگران قربانى‌اند و ملت فلسطين اشغالگر.»

 

سخنگوى جنبش حماس خاطرنشان کرد: چنين اظهاراتى هرگز بر موضع‌گيرى ما بر حمايت از ملت فلسطين و رويارويى با حملات اسراييل تاثير نخواهد گذاشت.


نظر شما :