رائول کاسترو پيشنهاد مذاکره مستقيم با اوباما داد

۱۴ دی ۱۳۸۷ | ۱۸:۴۲ کد : ۳۶۰۴ اخبار اصلی
رئيس‌جمهوری کوبا مذاکره مستقيم و بدون واسطه با شرايط برابر را با باراک اوباما رئيس‌جمهوری منتخب امريکا پيشنهاد داد. اوباما پيش از اين گفته بود مذاکرات مستقيم را بررسى خواهد کرد.
رائول کاسترو پيشنهاد مذاکره مستقيم با اوباما داد

رئيس‌جمهوری کوبا مذاکره مستقيم و بدون واسطه با شرايط برابر را با باراک اوباما رئيس‌جمهوری منتخب امريکا را پيشنهاد داد. اوباما پيش از اين گفته بود مذاکرات مستقيم را بررسى خواهد کرد.

 

رائول کاسترو،‌ رئيس‌جمهوری کوبا در سخنانى در تلويزيون دولتى اين کشور و يک روز پس از اينکه کوبا پنجاهمين سالگرد انقلابش را جشن گرفت، گفت: «حرکت در برابر حرکت، ما آماده‌ايم، اين کار را در هر زمان انجام دهيم. هر وقت که آنها تصميم بگيرند، بدون واسطه و مستقيم مذاکره مى‌کنيم ولى ما عجله نداريم، ما مستاصل نيستيم.»

 

پس از سال­ها محاصره اقتصادى و تلاش‌هاى سرسختانه ایالات متحد براى منزوى کردن اين جزيره، اکنون هاوانا با باراک اوباما، رئيس‌جمهوری منتخب امريکا که علاقه‌مندى خود را براى گفت‌وگو با رهبران جهانى که دولت جورج بوش حاضر به گفت‌وگو با آنها نبود را اعلام داشته است.

 

کاستروى 77 سال سن دارد همچنین گفت: «اوباما که 20 ژانويه قدرت را به دست مى‌گيرد، مى‌تواند کارهاى زيادى انجام دهد و قدم‌هاى مثبتى بردارد، گرچه من از او انتظار ندارم که سياست‌هاى خصمانه‌ آمريکا را کاملا تغيير دهد، اما اميدوارم اشتباه کرده باشم. به اعتقاد من رئيس‌جمهورى امور را در دست مى‌گيرد که انتظارات زيادى در بسيارى از نقاط دنيا برانگيخته است، اميدهايى که شايد بيش از حد بزرگ باشند. رئيس‌جمهوری جديد در امريکا ممکن است قادر باشد ايده‌هايى عادلانه‌تر را پيش ببرد و ممکن است قادر به متوقف کردن اين قاعده باشد که از زمان پيدايش ايالات متحد، هر رئيس‌جمهورى در اين کشور جنگ يا جنگ‌هايى را به راه انداخته است.»

 

رئيس‌جمهوری کوبا اين گفته‌اش را که سياست هويج و چماق ايالات متحده به بن‌بست رسيده را بار دیگر تکرار کرد و در ادامه سخنانش افزود: «اين سياست اکنون به پايان رسيده، اين سياست از آن دوره‌اى ديگر و عرصه‌اى ديگر بود.»

 

براساس گزارش خبرگزارى فرانسه، رائول کاسترو در ژوئيه 2006 جانشين برادرش فيدل کاسترو، رهبر کوبا شد که اکنون در سن 82 سالگى به سر می­برد و بيمار است. رائول کاسترو به طور رسمى در فوريه رياست جمهورى کوبا را به دست گرفت.

 

رائول کاسترو همچنین گفت: «ما صبورانه به انتظار ادامه خواهيم داد. ما با خلق و خوى کوبايى‌مان ياد گرفته‌ايم که صبور باشيم، در هر حال ما صبورى را ياد گرفته‌ايم و حداقل در اين جبهه نشان داده‌ايم که اين روش درست بوده است.»

 

کاسترو در سخنرانى‌اش به مناسبت سالگرد انقلاب کوبا گفته بود رهبران آينده انقلاب نبايد فريب آوازهاى افسونگر دشمن را بخورند زيرا همان طور که دولت کوبا اشاره مى‌کند ايالات متحده هيچ گاه دست از تجاوز و خيانت پيشگى برنمى‌دارد.

 


نظر شما :