کشتار مردم را متوقف کنید

۱۵ دی ۱۳۸۷ | ۰۲:۰۱ کد : ۳۶۰۵ اخبار اصلی
از دموکراتیزه کردن کشورهای جهان دست بردارید. ممکن است که دموکراسی برای امریکا کارآیی داشته باشد اما همیشه برای همه کشورها کارآیی ندارد. نامه ماهاتیر محمد به باراک اوباما رییس جمهور منتخب امریکا
کشتار مردم را متوقف کنید
جناب آقای رییس جمهور
من در انتخابات ریاست جمهوری به شما رای ندارم چراکه یک مالزیایی هستم.
 
اما من خودم را به عنوان یکی از کسانی می دانم که شما را انتخاب کرده است، چراکه آنچه شما می گویید و آن‌طور که شما عمل می کنید، بر روی من و کشورم تاثیر گذار خواهد بود.
 
من از پیشنهاد شما برای تغییر حمایت می کنم. مسلما کشور شما، ایالات متحده امريکا، نیازمند تغییرات زیادی است.
 
امریکا نیازمند این تغییرات است چراکه در حال حاضر تمامی مردم جهان از امریکا و امریکایی بدشان می آید. حتی اروپایی ها هم از شدت عملکردهای شما خوشحال نیستند. این درحالی است که زمانی شما را دوست داشتند چراکه شما بسیاری از کشورها را از برخى قيد و بندها نجات داده بوديد.
 
این یک عادت است که مردم در روز سال نو نیت می کنند و برای کارهای بزرگ تر و بهتر تصمیم می گیرند. شما باید لیست خود را تا کنون نوشته باشید. اما آیا من می توانم مودبانه از شما خواهش کنم تا موارد زیر را به لیست خود اضافه کنید تا در روند تغییرات شما جای بگیرند:
 
1-     کشتار مردم را متوقف کنید. امریکا برای رسیدن به اهداف خود مشتاق است تا جان انسان ها را بگیرد. شما نام جنگ را روی آن می گذارید اما جنگ های امروز، مختص سربازان آموزش دیده ای نیست که با یکدیگر مبارزه می کنند و همدیگر را می کشند. بلکه جنگ های امروز با مردم عادی در ارتباط است، صدها هزار مردم بی گناه می میرند و تمام کشور نابود می شود. جنگ راهکاری ابتدایی برای غار نشینان است تا مشکلاتشان را حل کنند. جلوی نیروهای خود را بگیرید و نگذارید که برای جنگ های آینده برنامه ریزی کنند.
2-     دست از حمایت بدون تبعیض قاتلان اسراییلی بردارید که با پول و سلاح شما دست به کشتار می زنند. هواپیماها و بمب هایی که مردم غزه را به قتل می رساند از طرف شما ارسال می شود.
3-     از تحریم کشورهایی که نمی توانند شما را تحریم کنند دست بردارید. در عراق تحریم های شما جان 500 هزار کودک را از آنها گرفت، چراکه دارو و غذای کافی به آنها گرفت. بسیاری هم با مشکلات فراوان مادرزادی به دنیا آمدند. با این اقدام به چه چیزی دست پیدا کردید؟ هیچ، به جز کینه و نفرت انسان‌ها.
4-     جلوی دانشمندان و محققان خود را که هر روز سلاح های جدیدی برای کشتار مردم می سازند، بگیرید.
5-     کارخانه های سلاح سازی خود را متوقف کنید. جلوی فروش سلاح های خود به سراسر جهان را بگیرید. این پول خون انسان ها است که به جیب های شما می رود. این اقدامات غیر دینی است و غیر آموزه های دینی مسیحیت است.
6-     از دموکراتیزه کردن کشورهای جهان دست بردارید. ممکن است که دموکراسی برای امریکا کارآیی داشته باشد اما همیشه برای همه کشورها کارآیی ندارد. مردم را به این دلیل که دموکرات نیستند نکشید. پروسه شما برای دموکرات کردن کشورها مردم بیشتری را به کام مرگ می کشد تا دولت های مستبد خودشان و نتیجه ای هم ندارد. شما پیروز نمی شوید.
7-     اجازه فعالیت کازینوها را به عنوان یک موسسه مالی ندهید. از وام های سنگین خودداری کنید و اجازه ندهید که بانک ها بدون پشتوانه به مردم وام دهند.
8-     پروتکل کیوتو و سایر قراردادهای بین المللی را امضا کنید.
9-     برای سازمان ملل ارزش قائل شوید.
 
من موارد بسیار دیگری دارم که فکر می کنم برای ایجاد تغییر لازم است.
اما فکر می کنم که شما در لیست خود موارد بسیاری دارید تا در سال 2009 میلادی برای تغییر به آنها بپردازید.
 
اگر شما بتوانید تنها چند نکته از مواردی را که من به آنها اشاره کردم عملی کنید، بدون شک به عنوان رهبری بزرگ در خاطر جهانیان باقی خواهید ماند. پس از آن نیز امریکا دوباره کشوری دوست داشتنی و قابل احترام خواهد شد. پس از آن سفارت خانه های شما به نرده ها و سربازان محافظ کمتری نیاز خواهد داشت.
 
برای شما سالی خوش همراه با دوران ریاست جمهوری خوبی را آرزو می کنم.
 
ارادتمند شما،
دکتر ماهاتیر محمد (رییس جمهور سابق مالزی)
1 ژانویه، 2009

نظر شما :