نمایی از ایران و خلیج فارس

۱۵ دی ۱۳۸۷ | ۱۶:۳۸ کد : ۳۶۱۰ کتابخانه
کتاب \"نمایی از ایران؛ خلیج همیشه فارس\" ضمن ارائه اسناد و مطالبی درباره تاریخ خلیج فارس، به معرفی استان های مختلف کشور پرداخته است.
نمایی از ایران و خلیج فارس

نمایی از ایران؛ خلیج همیشه فارس

امیر بختیاری

انتشارات ایران شناسی

136 صفحه        

4500 تومان

 

کتاب "نمایی از ایران؛ خلیج همیشه فارس" ضمن ارائه اسناد و مطالبی درباره تاریخ خلیج فارس، به معرفی استان های مختلف کشور پرداخته است.

 

انتشارات ایران شناسی که چاپ کتاب های مرتبط با جغرافیا، تاریخ و فرهنگ ایران را در دستور کار دارد و به انشتار نقشه ها و معرفی استان های گوناگون ایران می پردازد، کتاب "نمایی از ایران..." را در سال 1385 با هدف معرفی اجمالی سرزمین ایران منتشر کرده است.

 

در ابتدای این کتاب اسناد و مدارکی دال بر سندیت نام و نشان خلیج فارس و نام و هویت ایرانی آن ارائه شده و در بخش دوم، به طور جداگانه استان ها و مشخصات جغرافیایی آنها به انضمام نقاط گردشگری، تاریخی و منتخبی از تصاویر هر استان درج شده است.

 

مختصات جغرافیایی (آب و هوا، جمعیت، تنوع گیاهی و...) استان ها و نیز جاذبه های تاریخی آنها، این کتاب را به راهنمایی مناسب برای گردشگران خارجی تبدیل کرده و اینان می توانند با در دست داشتن کتاب آشنایی مختصر و کوتاهی با استان ها و جاذبه های گردشگری پیدا کنند.

 

جاذبه های گردشگری معرفی شده تنها به آثار تاریخی محدود نمی شود و مساجد قدیمی، امامزاده ها، مدرسه ها، مقبره مشاهیر، موزه ها و مجموعه های دینی را هم دربر می گیرد.

 

نقشه هر استان که در آن راه های خاکی و اصلی و راه آهن و فرودگاه و نیز پمپ بنزین ها و هتل ها نیز درج شده، بخش دیگری از تصاویر کتاب "نمایی از ایران؛ خلیج همیشه فارس" را تشکیل می دهد که توسط امیر بختیاری گردآوری شده است.

 

 

 


نظر شما :