نشست نمادین همسران سران خاورميانه

۲۲ دی ۱۳۸۷ | ۲۲:۲۶ کد : ۳۶۵۶ اخبار اصلی
همسران سران چند کشور خاورميانه با دعوت «امینه اردوغان» در استانبول گردهم آمدند و کشتار غیر نظامیان نوار غزه را محکوم کردند.
نشست نمادین همسران سران خاورميانه
همسران سران چند کشور خاورميانه با دعوت "امینه اردوغان" در استانبول گردهم آمدند و کشتار غیر نظامیان نوار غزه را محکوم کردند. تجمیع زنان روسا و دولتمردان کشورهای مسلمان نوعی اعلام همبستگی با خانواده های مصیبت دیده و محکوم ساختن تداوم حملات رژیم صهیونیستی به مناطق غیر نظامی غزه است. نگاه انسانی و مبتنی بر حقوق بشر که از جانب چهره ها و نهادهای بین المللی در قبال فاجعه غزه اتخاذ شده، ظرفیت های آشکاری برای همگرایی ایجاد کرده و اینک در ابتکاری جالب توجه همسران روسای جمهور و نخست وزیران دولت های خاورمیانه در استانبول گردهم آمده اند.

 امینه اردوغان همسر رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و برگزارکننده این نشست، خطاب به زنان و کودکان غزه گفت: شما هرگز تنها نیستید. وی که با هدف برپایی نشستی نمادین در دفاع از زنان فلسطینی، همسران برخی سران خاورمیانه را گرد آورده بود، در سخنانی خاطرنشان کرد: کودکان غزه در پارک ها، مدارس، بیمارستان ها و مساجد کشته می شوند و زمانی که به آغوش مادرانشان پناه می برند در آنجا نیز هدف بمباران قرار می گیرند و کشته می شوند.

همسر نخست وزیر ترکیه با بیان اینکه مرگ کودکان، نشانه مرگ معصومیت و مرگ معصومیت نیز به معنی فروپاشی ارزش های انسانی است، اضافه کرد: آنان که معصومیت را نمی شناسند نمی توانند دم از انسانیت بزنند.

منابع خبری گزارش داده اند که در این گردهمایی همسران سران خاورميانه از جمله رانيا همسر پادشاه اردن، اسماء اسد همسر رئيس جمهور سوريه، فیروزه یوسف رضا گیلانی همسر نخست وزیر پاکستان، دکتر عایشه معمر قذافی دختر معمر قذافی رئیس دولت لیبی، المیس سنید همسر امیر قطر، بهار مراداوا معاون رئیس مجلس ملی آذربایجان، وفا سلیمن همسر رئیس جمهور لبنان و تعدادی دیگر از زنان سیاستمدار حضور داشته اند.

نظر شما :