اولمرت: حمله به غزه باوجود پیشرفت ادامه خواهد يافت

۲۴ دی ۱۳۸۷ | ۱۷:۳۲ کد : ۳۶۶۵ اخبار اصلی
ایهود اولمرت، نخست وزیر اسرائیل مدعى شد، حمله اسرائيل به غزه به تحقق اهداف اين جنگ نزديک شده است اما با اين وجود اين حمله همچنان ادامه خواهد يافت.
اولمرت: حمله به غزه باوجود پیشرفت ادامه خواهد يافت
ایهود المرت، نخست وزیر اسرائیل مدعى شد، حمله اسرائيل به غزه به تحقق اهداف اين جنگ نزديک شده است اما با اين وجود اين حمله همچنان ادامه خواهد يافت.  

وی در نشست هفتگى کابينه اين رژيم مدعى شد، اسرائيل به تحقق اهدافش در حمله به غزه نزديک شده اما براى اين عمليات نياز به صبر و وقت و زمان بيشترى داريم. وى تاکيد کرد، حمله به غزه تا زمان تحقق تمام اهداف ادامه خواهد يافت.

 ايهود باراک، وزير جنگ اسرائیل نيز پيش از برگزارى اين نشست گفت: «بين بررسى طرح‌هاى سياسى و ادامه‌ عمليات زمينى، دريايى و هوايى عليه غزه تناقض وجود دارد. ارتش اسرائيل به حملاتش تا زمان بازگرداندن امنيت کامل به ساکنان نقب و ايجاد راهکارهاى مناسب برای ممانعت از قاچاق سلاح به نوار غزه ادامه خواهد داد.»

ايلى يشايى، از ديگر وزيران تندروى کابينه اسرائیل نيز گفت: «اسرائيل با قدرت هر چه تمام‌تر به عمليات ادامه مى‌دهد و با سرعت اين عمليات را به پايان خواهد رساند.» اين در حالى است که برخى از وزيران کابينه‌ اسرائیل نيز اشغال مجدد محور صلاح‌الدين (فيلادلفيا) را برای رويارويى با حملات موشکى جنبش حماس خواستار شدند.

 عاموس گلعاد، يک مقام بلند پايه‌ در وزارت جنگ اسرائیل نیز در گفت‌وگو با راديو اسرائیل گفت: «نيروهاى بين‌المللى قادر به ممانعت از قاچاق سلاح از مصر به نوار غزه نيستند. چگونه دانمارکى‌ها يا سوئدى‌ها مى‌توانند مانع از قاچاق سلاح شوند در حالى که هيچ کس حاضر به پذيرش حضور اين نيروها نيست. مصر نيز استقرار اين نيروها در مرزهايش را نقض حاکميت اين کشور مى‌داند اما در مقابل مى‌توان قاهره را نسبت به در اختيار گرفتن نيروهاى مسلح و امنيتى فعال جهت متوقف ساختن قاچاق سلاح قانع ساخت.»

 روزنامه‌ يديعوت احارونوت نيز نوشت، فرمانده‌ منطقه‌ جنوب اسرائيل نيز به ايهود اولمرت توصيه کرده که ضمن گسترش حملات، مرحله‌ سوم اين عمليات را نيز عملى سازد. اين مقام اسرائیلی همچنین مدعی شد، توقف حمله به غزه در شرايط کنونى يک اشتباه بزرگ تاريخى است و براندازى حکومت حماس در غزه بدون نياز به اشغال مجدد اين منطقه امکان پذير استو

نظر شما :