فرهنگ پویا با آوا نگاری بین‌المللی

۰۲ بهمن ۱۳۸۷ | ۱۷:۵۲ کد : ۳۷۵۱ کتابخانه
فرهنگ معاصر پویا همراه با آوانگارى بين‌‌‌المللى منتشر شد.
فرهنگ پویا با آوا نگاری بین‌المللی
پس از انتشار فرهنگ دوجلدى پويا با آوا نگارى خاصى که دکتر محمد رضا باطنى مبدع ‌آن بود، انتشارات فرهنگ معاصر نسخه‌ با آوا نگارى بين ‌المللى اين فرهنگ را به بازار کتاب عرضه کرد.  

فرهنگ معاصر پويا حاصل تلاش 20 سال گروه پژوهشى فرهنگ معاصر زير نظر محمد رضا باطنى است که دو سال قبل در بيش از دو هزار صفحه به بازار کتاب عرضه شد.  ن

اشر اما براى آنکه قدرت انتخاب خريداران را افزايش بخشد چاپ نسخه‌اى با آوا نگارى بين‌المللى اين اثر را هم به بازار کتاب عرضه کرده است.  

پيش از اين نسخه ريز چاپ اين فرهنگ و فرهنگ هزاره (تاليف دکتر على محمد حق شناس) به بازار کتاب عرضه شده بود و به زودى قرار است نسخه کم حجم تر يا همان فرهنگ متوسط پويا هم به بازار کتاب عرضه شود.  

فرهنگ کوچک يا پايه پويا نيز از ديگر کتاب‌هاى اين مجموعه است که بعد از فرهنگ بزرگ و اصلى عرضه عمومى شد. فعل‌هاى گروهى ديگر کتاب اين مجموعه است که زير نظر دکتر باطنى عرضه عمومى شد. 

 از اواسط دهه شصت از سوى انتشارات فرهنگ معاصر براى راه اندازى ومديريت واحد پژوهش اين انتشاراتى سرگرم کار شد که تا به امروز هم اين همکارى ادامه دارد که حاصل آن انتشار عناوين مهمى در فرهنگ‌هاى دو زبانه است که آخرين آن فرهنگ پويا و فرهنگ افعال گروهى است.  

دکتر باطنی علاوه بر تدريس و تحقيق در رشته زبان‌شناسى کار با مطبوعات و نوشتن مقاله‌هايى در زمينه‌هاى مختلف اجتماعى و فرهنگى را هم پى گرفته است.  برخی آثار باطنى عبارت اند از: مسائل زبان شناسی نوین، زبان و تفکر، پیرامون زبان و زبان شناسی، دانشنامۀ مصور، فرهنگ انگلیسی – فارسی با دستیاری فاطمه آذرمهر، فرهنگ دوجلدی انگلیسی- فارسی پویا و...

( ۱ )

نظر شما :