پس از روی کار آمدن دولت افراطی در این کشور

تهدیدهای تازه اسرائیل علیه ایران آغاز شد

۲۵ فروردین ۱۳۸۸ | ۰۱:۴۹ کد : ۴۳۴۷ اخبار اصلی
با آغاز به کار دولت افراطی اسرائیل، تهدیدهای این رژیم علیه ایران مجددا آغاز شده است. شیمون پرز رئیس جمهوری اسرائیل در يک مصاحبه راديويى ‌از ايران خواست وارد گفت و گوهاى پيشنهادى ‌باراک اوباما‌ رئيس جمهوری امريکا شود.پرز تهدید کرد،‌ چنانچه احمدى نژاد سرانجام نخواهد موضعگيرى هسته‌اى‌اش را نرم تر کند،‌ ما وى را مورد حمله قرارخواهيم داد.
تهدیدهای تازه اسرائیل علیه ایران آغاز شد

با آغاز به کار دولت افراطی اسرائیل، تهدیدهای این رژیم علیه ایران مجددا آغاز شده است. شیمون پرز رئیس جمهوری اسرائیل در يک مصاحبه راديويى ‌از ايران خواست وارد گفت و گوهاى پيشنهادى ‌باراک اوباما‌ رئيس جمهوری امريکا شود.

 پرز تهدید کرد،‌ چنانچه احمدى نژاد سرانجام نخواهد موضعگيرى هسته ايش را نرم تر کند،‌ ما وى را مورد حمله قرارخواهيم داد.

پرز از پرداختن به جزئيات دراين باره خوددارى کرد اما گفت:‌ «حمله نظامى به ايران تنها زمانى اتفاق خواهد افتاد که با پشتيبانى امريکا صورت بگيرد،‌ در غیر این صورت حمله نظامى به ايران بدون حمايت آمريکا صورت نخواهد گرفت. ما بطور يقين بدون کمک امريکا قادر به انجام اين کار نخواهيم بود و به طور قطع عليه ايالات متحده هم نخواهيم بود.»

در همین حال روزنامه لس‌آنجلس تايمز با اشاره به تهدید روز گذشته شیمون پرز در گزارشى در اين باره نوشت، پس از فروکش کردن چند ماهه شايعات حمله قريب‌الوقوع اسرائيل به تاسيسات هسته‌اى ايران، مجددا اين شايعات آغاز شده است.

اين در حالى است که محمود احمدى‌نژاد رئیس جمهوری ایران نيز در گفت‌وگوى اختصاصى با هفته‌نامه اشپيگل آلمان تصريح کرد، امريکا بايد رفتار خود را در قبال ايران تغيير دهد و تهران منتظر تغيير واقعى در سياست‌هاى واشنگتن است.

لس‌آنجلس تايمز در ادامه نوشت، دولت جورج بوش رئيس جمهورى پيشين امريکا چشم‌انداز جنگ پيش‌دستانه عليه ايران براى جلوگيرى اين کشور از دستيابى به فناورى تسليحات هسته‌اى را به حالت تعليق در آورد و صحبت‌هاى مربوط به آن در سال آخر دوران رياست جمهورى آن فروکش کرد. جديدترين دور گفت‌وگوهاى جنگ با آمدن کابينه محافظه‌کار اسرائيل به رهبرى نتانياهو آغاز شده است. نتانياهو در مصاحبه‌اى به جفرى گولدبرگ يکى از نگهبانان سابق زندان‌هاى ارتش اسرائيل گفت که تل‌آويو براى جلوگيرى ايران از دستيابى به تسليحات هسته‌اى در صورتى که امريکا حمله نکند، حمله خواهد کرد. تحلیلگران بر این باورند که ايران ملتى بزرگ با جمعيتى 70 ميليونى تحصيلکرده است که توانست زيرساخت‌هاى نفتى و هسته‌اى آسيب ديده خود از جنگ عراق را در مدت زمان معقولى بازسازى کند. بر اساس نظر تحليلگران، ايران حمله اسرائيل يا امريکا به تاسيسات هسته‌اى خود را لحاظ کرده و برنامه سرى جايگزينى در مناطق ديگر ايجاد کرده است.

در همین حال خبرگزاری فارس به تحلیل مجله اينترنتى اسليت پرداخته و آورده است، اسرائيل به اين دليل تهدید حمله به ايران را آغاز کرده زیرا که می­خواهد از قدرت منطقه‌اى شدن آن جلوگيرى کند. واقعيت اتحاد امريکا- اسرائيل که به نظر مى‌رسد بيشتر مفسران رسانه‌ها آن را ناديده می­گيرند اين است که اسرائيل متحد مهم امريکا در خاورميانه است. حمله به ايران ممکن است به دلايل مختلف خطرناک باشد اما اين اقدام به دليل احياى توانمندى اسرائيل در زمينه اقدام نظامى تعيين کننده مطمئنا مفيد خواهد بود.


نظر شما :