مواضع دولت نهم و چند سوال

۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ | ۱۷:۴۷ کد : ۴۶۱۷ اخبار اصلی
یادداشتی از سید صادق خرازی در روزنامه اعتماد ملی
مواضع دولت نهم و چند سوال

هفته گذشته گزارش سازمان ملل متحد در خصوص عمليات نظاميان رژيم صهيونيستى عليه ساختمان‌ها و پرسنل اين سازمان در طول جنگ 22 روزه در غزه منتشر شد. اين گزارش که در ابتدا حاوى 184 صفحه بود جزئيات عمليات مکرر اسرائيلى‌ها عليه ساختمان‌هاى سازمان ملل را که منجر به کشته و مجروح شدن افراد بيگانه و وارد آمدن دهها ميليون دلار خسارت به اين سازمان شد آشکارا به تصويرکشيده است.
رژيم اسرائيل و حاميانش در شوراى امنيت که از انتشار اين گزارش به خشم آمده‌اند با انتقاد از آن و با تحت فشار قراردادن دبيرکل سازمان ملل، وى را وادار کردند که اين گزارش را تلطيف کرده و نهايتا به 27 صفحه تقليل دهد. تحت فشار صهيونيست‌ها، آقاى بان کى مون با ارسال نامه‌اى به رئيس شوراى امنيت اعلام کرد که از نظر وى لازم نيست که تحقيقات رسمى ديگرى در اين زمينه انجام شود. مواضع جمهورى‌اسلامى ايران درخصوص رژيم اسرائيل که توسط امام راحل و مقام معظم رهبرى به کرات بيان شده، روشن است. از سوى ديگر جنايات اين رژيم بر مردم جهان پوشيده نيست. گزارش اخير سازمان ملل يک بار ديگر ثابت کرد که اين رژيم در پيگيرى سياست‌هاى توسعه‌طلبانه خود هيچ حدومرزى نمى‌شناسد و اگر لازم ببيند ساختمان‌ها و پرسنل سازمان ملل نيز از گزند اين رژيم در امان نيستند. اکنون سوال اين است که چرا در حالى که جو بين‌المللى عليه صهيونيست‌هاست، اقداماتى نظير شرکت در اجلاس اخير تبعيض‌نژادى (دوربان 2) سازمان ملل در ژنو در بالاترين سطح صورت مى‌گيرد که بدون داشتن کوچک‌ترين دستاوردى براى ما زمينه‌اى فراهم شود تا حاميان رژيم صهيونيستى با مظلوم‌نمايى براى آن رژيم تبليغ کنند.
اين سوال نيز مطرح است که طرح موضوع هولوکاست درطول چند سال گذشته چه منفعتى براى کشور به دنبال داشته است؟ آيا طرح اين موضوع دردى از دردهاى فلسطينى‌ها را درمان کرده است؟ آيا روابط ما با اعراب را بهبود بخشيده است؟ رژيم صهيونيستى با بهره‌بردارى از اين موضوع تلاش کرده تا فشار بين‌المللى بر خود را کاهش داده و در ادامه اقدامات تجاوزکارانه خود به اصطلاح تهديد ايران را جدى‌ترين مانع در برقرارى صلح در خاورميانه قلمداد کند. دولت جديد اسرائيل که يکى از افراطى ترين دولت‌ها درطول چند دهه گذشته است سرمايه‌گذارى زيادى در اين زمينه کرده و تلاش دارد دولت اوباما را نيز در اين زمينه همراه خود کند. در شرايطى که دولت جديد آمريکا صحبت از تغيير در سياست خارجى خود کرده و درحال بررسى سياست خود درباره ايران است، ضرورى است دولتمردان ما از اتخاذ مواضعى که سودى براى جمهورى‌اسلامى ايران نداشته و سبب بهره‌بردارى دشمنان ايران مى‌شود و دست حاميان تصحيح روابط با ايران را مى‌بندد، اجتناب کنند.


نظر شما :