گذرنامه‌هایمان را بی‌آبرو نکنیم

۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ | ۲۲:۵۸ کد : ۴۶۶۷ اخبار اصلی
میرحسین موسوی در اجتماع چندین هزار نفری مردم رشت با بیان اینکه ما ایرانی هستیم و به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنیم، تاکید کرد: هیچ قدمی در جهان نمی‌توانیم برداریم و به ایده‌آل‌های خود نمی‌توانیم برسیم مگر این‌که بر روی هویت خود بایستیم.
گذرنامه‌هایمان را بی‌آبرو نکنیم

میرحسین موسوی در اجتماع چندین هزار نفری مردم رشت در سالن تختی ورزشگاه شهید عضدی این شهر با بیان اینکه ما ایرانی هستیم و به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنیم، تاکید کرد: هیچ قدمی در جهان نمی‌توانیم برداریم و به ایده‌آل‌های خود نمی‌توانیم برسیم مگر این‌که بر روی هویت خود بایستیم.

متاسفانه امروز سر ما به جاهای دیگری گرم است و نمی‌بینیم که این کالاهای فرنگی، پرتقال‌های چینی با مارک اسرائیلی و 16 میلیون تن واردات محصولات کشاورزی چه بر سر ما آورده است.

ما از مسوولان خود انتظار داریم که از کلیدواژه و نام ملت خود بیشتر استفاده کنند، نه از نام کشورهای دیگر.

متاسفانه در حالی که بخش‌های وسیعی از منطقه ما ظرفیت‌های بسیار عظیمی دارد، به آمریکای لاتین چسبیده‌ایم. ما حیات خلوت خود را گم کرده‌ایم. ما آسیای مرکزی و قفقاز را فراموش کرده‌ایم و به ونزوئلا و اروگوئه چسبیده‌ایم. هیچ اشکالی ندارد که با کشورهای مختلف جهان ارتباط داشته باشیم ولی نباید ایرانیت و هویت خود را فراموش کنیم.

طوری عمل نکنیم که گذرنامه‌های ما در جهان مورد قبول نباشد، به ایرانی‌ها بی‌احترامی کنند و در شاخص‌های توسعه و اقتصاد در رتبه‌های پایین قرار داشته باشیم. باید دردمان بیاید از این‌که بگویند ایران 30 یا 40 نمره در زمینه فساد سقوط کرده است.


نظر شما :