جايزه يک ميليون دلارى براى تونى بلر

۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ | ۲۰:۱۶ کد : ۴۶۶۸ اخبار اصلی
دانشگاه تل آويو جايزه دان ديويد اين دانشگاه را به تونى بلر به دليل تلاش‌هايش در برقرارى صلح اقتصادى ميان اسرائيل و فلسطينيان اهدا کرد.
جايزه يک ميليون دلارى براى تونى بلر

دانشگاه تل آويو جايزه دان ديويد اين دانشگاه را به تونى بلر به دليل تلاش‌هايش در برقرارى صلح اقتصادى ميان اسرائيل و فلسطينيان اهدا کرد.

به گزارش ایسنا، اين جايزه يک ميليون دلارى هر سال از سوى دانشگاه تل‌آويو به کسانى که دستاوردهاى برجسته علمى، فنى، فرهنگى و اجتماعى در جهان داشته باشند، اعطا مى‌شود.

تونى بلر،‌ نماينده ويژه گروه چهارجانبه صلح خاورميانه و نخست‌وزير سابق بریتانیا در مراسم اعطاى اين جايزه در دانشگاه تل‌آويو گفت که پيشرفت اقتصادى بدون وجود يک کشور باثبات فلسطينى غيرممکن است.

وى هم‌چنين اظهار کرد، باراک اوباما، رئيس جمهوری ا‌مريکا توجه خود را بر روى حل و فصل درگيرى‌هاى اسرائيل - فلسطين متمرکز کرده است.

بلر يکى از سه فرد برجسته دريافت جايزه دان ديويد از سال 2009 تاکنون است.

هر کدام از برندگان يک ميليون دلار جايزه از آن خود مى‌کنند که 10درصد آن براى درجه‌هاى دکترا و بورسيه‌هاى بعد از دکترا اختصاص مى‌يابد.

بلر به دليل آنچه قضات آن را رهبرى ويژه و فوق‌العاده و عزم جدى در کمک به توافق­های اقتصادى و ارائه راه ‌حل در مناطق درگيرى عنوان کردند، براى کسب اين جايزه انتخاب شد.

اين جايزه در سه رتبه گذشته، حال و آينده اهدا مى‌شود که اختر فيزيک در رتبه گذشته، رهبرى بلر جايزه حال و بهداشت عمومى در رتبه آينده ارائه شده است.

دفتر تونى بلر، اعلام کرد، 90 درصد از پول حاصل از اين جايزه که به بنياد خود وى که با گرد هم آوردن کارشناسان مذاهب مختلف سعى در ترويج تفاهم مذهبى دارد، اهدا خواهد شد.

پروژه تشکيل يک پارک صنعتى با هدف جذب سرمايه‌گذاران بين‌المللى در حاشيه جنين در کرانه باخترى از عمده‌ترين اقدام­های اقتصادى بلر عنوان شده است.

قدوره موسى، فرماندار جنين در آ‌ستانه اين مراسم گفت: «بلر در نقش خود به عنوان فرستاده‌ ويژه‌ گروه چهار جانبه صلح خاورميانه شامل روسيه، امريکا، سازمان ملل متحد و اتحاديه‌ اروپا پيشرفت‌هايى داشته اما بن‌بست در روند صلح ضربه‌اى بسيار بزرگ به تلاش‌ها براى تقويت اقتصاد فلسطين وارد مى‌آورد. جامعه‌ نمى‌تواند فقط با تغييرات اقتصادى و امنيتى وجود داشته باشد، اجتماع همچنين به يک نقطه نظر سياسى نياز دارد. اين ايست‌هاى بازرسى، اين مذاکرات‌ ادامه دار در مورد امنيت باعث مى‌شود که فکر کنيم اسرائيل شريک صلح نيست. ما تنها براى بهبود اقتصاد‌مان نمى‌جنگيم. براى آزادى و استقلال مى‌جنگيم.»


نظر شما :