صداقت موسوی همچون خورشید می‌درخشد

۲۵ خرداد ۱۳۸۸ | ۰۲:۴۷ کد : ۴۸۰۱ گفتگو
گفت‌وگو با مرتضی حاجی، مدیرکل بنیاد باران
صداقت موسوی همچون خورشید می‌درخشد

میر حسین موسوی در اولین کنگره سراسری نسل سومی‌های یاری‌گر میرحسین موسوی در محل سالن والیبال مجموعه ورزشی حجاب گفت: "ما آمده‌ایم که بگوییم اول باید ایرانی باشیم تا جهانی شویم، ما آمده‌ایم در سیاست خارجی‌مان پایگاه ایران و ایرانیان را اعتلا ببخشیم. ما آمده‌ایم با جهان تعامل کنیم نه آنکه بر جهان مدیریت کنیم ما باید اول کشور خودمان را مدیریت کنیم. مدیریت جهان از آن ملت‌ها است. ما نیامده‌ایم هر روز پیش‌بینی کنیم که کدام کشور می‌خواهد سقوط کند ما باید پایگاه‌مان را در جهان محکم کنیم. نمی‌توان در جهان امروز با این پیش‌بینی‌ها مصالح ملی را اداره کرد."

دیپلماسی ایرانی نظر مرتضی حاجی مدیرکل بنیاد باران، وزیر آموزش و پرورش دولت خاتمی و یکی از حامیان میر حسین موسوی را در ارتباط با سیاست خارجی این کاندیدا و تاثیر صداقت گفتار او در فضای کنونی جویا شده است:

حاجی در ابتدا گفت: این جمله آقای موسوی که "برای جهانی شدن ابتدا باید ایرانی باشیم"، اهداف سیاست خارجی این کاندیدا را به خوبی بیان می کند و بسیار شفاف است. مراد آقای موسوی این است که اول باید ایران را ساخت و پایگاه ایران را در منطقه پیرامون تقویت و تثبیت کرد و سپس با یک ایران قدرتمند، بیشتر و بهتر خواهیم توانست در عرصه جهانی و سیاست بین الملل ایفای نقش کرده و قدرت تصمیم گیری داشته باشیم.

ادامه تنش زدایی در دولت موسوی
مرتضی حاجی در ادامه افزود: به طور قطع اساس سیاست خارجی دولت میر حسین موسوی را، پیگیری و ارتقای سیاست تنش زدایی و اعتماد سازی تشکیل خواهد داد. سیاستی که از بحران آفرینی و تشنج زایی دوری می‌کند و همکاری و اعتماد و تعامل را جایگزینی مناسب برای تامین منافع ملی می داند.

ترکیبی بی سابقه در دور دهم
مدیرکل بنیاد باران اظهار داشت: در دور دهم رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری شاهدیم که برای اولین بار دو طیف مخالف دولت موجود و مدافع آن در میان کاندیداها تشکیل شده است. سه کاندیدا منتقد دولت نهم و یک کاندیدا مدافع عملکرد این دولت است. عملکرد دولت نهم آن چنان مسئله ساز و بحث برانگیز بوده که آنهایی که رسما اعلام حمایت و هواداری از این دولت را کرده بودند نیز با ناچاری اعلام آمادگی کردند.

برخی از این افراد به صراحت گفتند که ما حمایت از آقای احمدی نژاد می‌کنیم برای این که نمی‌خواهیم اصلاح طلبان پیروز میدان باشند. نه این که آقای احمدی نژاد قابلیت دارد، مدیریت خوبی داشته، برای کشور مفید بوده یا منافع ملت را تامین کرده است، صرفا به این دلیل که نمی‌خواهند اداره امور دست رقیب بیفتد، از آقای احمدی نژاد حمایت می‌کنند.

این مسئله بزرگی است که متاسفانه برخی از رقبای آقای موسوی به جای پرداختن به منافع ملی و اصل قرار دادن مصلحت کشور تنها برای این که رقیب قدرت نیابد، به کسی که اعتقاد ندارند فردی مناسب برای تصدی سمت ریاست جمهوری است، رای می‌دهند.

صداقت موسوی در فضایی پر ابهام
حاجی در خاتمه گفت: در فضایی که از ابهام و دروغ لبریز است، صداقت میر حسین موسوی مانند خورشید می‌درخشد و شما همه جا نفی دروغ و فریب را در برابر تایید صداقت و درستی شاهدید.


نظر شما :