پچپچه‌های انتخاباتی (3)

۱۶ خرداد ۱۳۸۸ | ۱۹:۳۶ کد : ۴۸۴۹ اخبار اصلی
حواشی مربوط به مناظره تلویزیونی میرحسین موسوی و محمود احمدی نژاد، احتمال قطع اینترنت و پیامک تلفنی در روز انتخابات، کشته شدن یکی از اعضای ستاد انتخاباتی موسوی بر اثر ضرب و شتم و... بخشی از گزیده اخبار "پچپچه‌های انتخاباتی" است.
پچپچه‌های انتخاباتی (3)

تظاهرات علیه آیت‌الله جوادی ‌آملی در قم

آینده: پس از نماز جمعه قم عده ای در اعتراض به بخشی از خطبه های آیت الله جوادی آملی تظاهرات کردند.

آیت الله جوادی آملی در نمازجمعه قم به انتقاد از برخوردهای غیر اخلاقی در مناظرات کاندیداها پرداخت و گفت که در مشروطه هم اول به علما حمله کردند.

احمدی نژاد محاکمه شود

روزنامه جمهوری اسلامی با انتشار سرمقاله‌ای ضمن انتقاد شدید از اظهارات حیرت‌آور محمود احمدی‌نژاد در مناظره تلویزیونی با میرحسین موسوی؛ خواستار محاکمه رئیس دولت نهم شد.

می‌خواهند اینترنت و اس‌ام‌اس را در روز انتخابات قطع کنند

آفتاب: رئیس کمیته صیانت از آراء ستاد میر حسین موسوی نسبت به قطع شبکه اینترنت توسط شرکت مخابرات در روز انتخابات هشدار داد.

علی اکبر محتمشی‌پور گفت: طبق اطلاعاتی که از درون سیستم سازمان مخابرات داریم، در صدد هستند که در روز انتخابات سیستم اینترنتی را قطع کنند و تنها یک سیستم داخلی برای وزارت کشور و شورای نگهبان برقرار کنند که این اقدام به معنای تسلط در انتخابات است و من به دولت اخطار می‌دهم که هر گونه حرکتی دراین زمینه به معنی تخلف است.

200 میلیون نفر مناظره احمدی‌نژاد و موسوی را تماشا کرده‌اند

فارس: دبير ستاد انتخابات صدا و سيما گفت: 50 ميليون نفر در داخل کشور و 150 ميليون نفر در سطح جهان پى گير مناظره ميان محمود احمدى‌نژاد و ميرحسين موسوى بودند.

مجيد دانشور گفت:‌ تعداد بينندگان قطعى اين مناظره هنوز به‌دست نيامده، ولى بر اساس اطلاعات بخش فنى که آن شب نگران قطع ماهواره بودند و سيگنال‌ها را زمينى ارسال مى‌کردند، اين برنامه را تمام 30 استان کشور دريافت کردند و حدود 50 ميليون نفر برآورد دريافت داشته‌ايم که رقم دقيق آن طى روزهاى اتى اعلام خواهد شد.

احمدی نژاد مدرک دروغ ارتباط با کنگره آمریکا را منتشر کند

سلام: محمدرضا خاتمی نایب رییس مجلس ششم تصریح کرد: ادعای احمدی نژاد مبنی بر ارتباط متحصنان مجلس ششم با کنگره آمریکا دروغ محض است؛ اگر اتفاق افتاده بود به طور حتم نهادهای گوناگون به راحتی از این موضوع نمی گذشتند. برای دفاع از حقوق شهروندی در مورد موضوع ارتباط با کنگره امریکا از آقای احمدی نژاد می خواهم تا مدرک خود دال بر این موضوع را ارائه دهد.

خانواده هاشمی از احمدی نژاد شکایت می‌کند

مهر: محمد هاشمی رفسنجانی زمان شکایت خود و خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی از تهمت های مطرح شده توسط احمدی نژاد در رسانه ملی را بعد از انتخابات 22 خرداد اعلام کرد و دلیل آن را نیز احتمال سوء استفاده هواداران احمدی نژاد و مظلوم نمایی آنان در آستانه انتخابات خواند.

لغو مراسم "موج سبز آزادی" در ورزشگاه آزادی

شهاب نیوز: رییس ستاد انتخاباتی تهران بزرگ موسوی گفت: در راستای محدودیت‌ها برای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری برگزاری همایش حامیان میرحسین موسوی در ورزشگاه 100 هزار نفری آزادی که قرار بود 17 خرداد برگزار شود با محدودیت مواجه شده است.

سازمان بازرسی به آموزش و پرورش و سازمان اوقاف تذکر داد

قلم‌: سازمان بازرسی کل کشور به ‌دلیل استفاده از امکانات دولتی برای برگزاری میتینگ انتخاباتی به نفع محمود احمدی‌نژاد، با سازمان اوقاف و امور خیریه برخورد کرد و با تذکر کتبی به این دستگاه دولتی در این رابطه در حال تهیه گزارش است.

در نشستی که اخیرا سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور محمود احمدی‌نژاد برگزار کرد، توزیع اقلام تبلیغاتی از جمله بروشور و دفترچه‌های تبلیغاتی احمدی‌نژاد اقدام کرد. همچنین در این جلسه به مدعوین حاضر مبالغی ارائه شد.

جبهه مشارکت خواستار فرصت براى پاسخگویى به ادعاهاى احمدى‌نژاد شد

 ایلنا: در پى برگزارى مناظره محمود احمدى‌نژاد و ميرحسين موسوى، جبهه مشارکت ايران اسلامى در نامه‌اى خطاب به دادستان کل کشور و رئيس سازمان صدا و سيما خواستار ايجاد فرصت پاسخگويى متقابل براى ادعاهاى مطرح شده بر ضد اين تشکل از سوى احمدى‌نژاد شد‌.

هیچ گونه تخلف و درگیری از شب مناظره گزارش نشد

مهر: جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: شب گذشته (13 خرداد) در سطح کشور هیچ گونه مورد خاصی مبنی بر درگیری و یا تخلف انتخاباتی گزارش نشده است.

حمایت 800 هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون از موسوی

سرو: بیش از 800 هنرمند سینما ، تئاتر و تلویزیون با امضای بیانیه ای از نامزدی مهندس موسوی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کردند.

شعب را از مساجد به مدارس بازگردانید

قلم: رییس کمیته صیانت از آرا طی نامه‌ای به وزیر کشور از وی خواست شعب از مساجد به مدارس بازگردانده شود.

اعلام آمادگی هاشمی رفسنجانی برای پاسخ به تهمت‌ها

یاری: مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارسال نامه‌ای به رییس سازمان صدا و سیما از وی خواست تا قبل از اتمام مهلت تبلیغات انتخاباتی فرصت مناسبی را در همان شبکه جهت پاسخگویی و شفاف‌سازی در موارد ادعا شده محمود احمدی نژاد در مناظره شب گذشته وی با میرحسین موسوی فراهم شود.

صفایی فراهانی: به تمام اموال و دارایی‌هایم رسیدگی شود

ايلنا: محسن صفایی فراهانی در واکنش به ادعاهای احمدى‌نژاد، گفت: آقای احمدی‌نژاد بدون هیچ سند و مدرکی در برنامه‌ای تلویزیونی، بنده و گروهی دیگر از مسئولان نظام را متهم کرده‌اند. من از همین طریق اعلام می‌کنم برای مناظره رودرو با ایشان آمادگی کاملی دارم و اگر محمود احمدی‌نژاد توان ‍پاسخگویی به اتهاماتی که به بنده زده‌اند را دارند باید در این مناظره شرکت کنند.

محسن صفایی فراهانی ادامه داد: به تمام سال‌های که در دولت حضور داشتم افتخار می‌کنم و به صورت رسمی از قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور و تمامی نهادهای نظارتی دعوت می‌کنم تا به تمامی اموال و دارایی‌هایم رسیدگی کنند.

زخمی شدن هشت نفر از دانشجویان حامی کروبی

اعتماد ملی: به دنبال نصب تصویر مهدی کروبی بر روی یکی از بردهای آزاد دانشگاه آزاد تهران مرکز، توسط یکی از دانشجویان، تعدادی از اعضای بسیج دانشجویی این دانشگاه به این دانشجوی حامی کروبی حمله ور شده و وی را ضمن ضرب و شتم از دانشگاه خارج کرده و قصد داشتند توسط یک خودرو به یک منطقه نامعلوم ببرند. به دنبال آن تعدادی از دانشجویان با حضور در دانشکده فنی، به این اقدام اعتراض کرده که تعدادی از اعضای بسیج دانشجویی با ایجاد درگیری چهار تن از دانشجویان را زخمی کرده و اقدام به ایجاد تشنج در محوطه دانشگاه می نمایند. به دنبال این اقدام صدها تن از دانشجویان با تجمع در مقابل دفتر رئیس دانشگاه خواستار اخراج رئیس بسیج دانشجویی شده که به دنبال این اتفاق، حامیان احمدی نژاد با پرتاب کردن گاز فلفل و همچنین ضرب و شتم دانشجویان توسط باتوم برقی اقدام به ایجاد اغتشاش در دانشگاه می نمایند.

اعظم طالقانی: صحبت‌های احمدی‌نژاد حیثیت نظام را لکه‌دار کرد

قلم: اعظم طالقانی دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی با انتقاد شدید از نحوه سخنان محمود احمدی‌نژاد در مناظره‌اش با میرحسین موسوی گفت: سخنان احمدی‌نژاد حیثیت نظام را زیر سوال برد.

موسوی: مناظره بسیار خوب بود

قلم: میرحسین موسوی پس از مناظره تلویزیونی‌اش در صدا و سیما در حالی‌که حاضران می‌گفتند عالی بود بسیار خوب بود، خسته نباشید از استودیوی صدا و سیما بیرون آمد.

جان باختن یکی از اعضای ستاد میرحسین بعد از ضرب و شتم

سلام: یکی از اعضای ستاد نسل سومی های میرحسین موسوی (نسیم) بعد از ضرب و شتم حامیان احمدی نژاد در یک همایش دانشجویی جان باخت.

روز سه شنبه همایش بزرگ دانشجویی ستاد میرحسین در شهر مشهد برگزار شد که بعد از این همایش حامیان احمدی نژاد هواداران میرحسین را مورد ضرب و شتم قرار دادند که چهار تن از حامیان میرحسین بر اثر شدت جراحات در بیمارستان بستری شدند. پرهام رضایی که جزو مجروحان همایش دانشجویی که مورد حمله حامیان احمدی نژاد قرار گرفته بود صبح چهارشنبه بعد از یک روز بستری در بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده درگذشت.

استقبال رهنورد از بررسی پرونده تحصیلی وی

قلم: دکتر زهرا رهنورد با استقبال از بررسی پرونده تحصیلی وی تاکید کرد که هتاکی و پرونده سازی با اخلاق اسلامی سازگار نیست.


نظر شما :