دوستداران صلح امريکا خواهان پایان یافتن تهدیدهای اسرائيل عليه ايران شدند

۲۴ شهریور ۱۳۸۸ | ۱۸:۵۱ کد : ۵۶۹۱ آمریکا
سازمان دوستداران صلح امریکا از دولت ایالات متحده خواستند فشارهای خود را به اسرائیل افزایش دهد تا این رژیم از تهدید به حمله نظامی یا افزایش تحریم‌ها علیه ایران به بهانه گسترش تاسیسات هسته‌ای این کشور دست بردارد.
دوستداران صلح امريکا خواهان پایان یافتن تهدیدهای اسرائيل عليه ايران شدند

دیپلماسی ایرانی: سازمان دوستداران صلح امریکا موسوم به صلح همین حالا (peace now) از دولت ایالات متحده خواستند فشارهای خود را به اسرائیل افزایش دهد تا این رژیم از تهدید به حمله نظامی یا افزایش تحریم‌ها علیه ایران به بهانه گسترش تاسیسات هسته‌ای این کشور دست بردارد.

این سازمان با صدور بیانیه‌ای که در اختیار رسانه‌های امریکایی قرار داده، اعلام کرده است، افزایش تحریم‌ها علیه ایران و تعیین محدوده زمانی برای مذاکره با این کشور بر سر برنامه‌های هسته‌ای‌اش سیاست غلطی است که در برابر ایران اتخاذ شده است.

این سازمان همچنین از کاخ سفید خواسته است که به ساخت شهرک‌سازی‌ها در مناطق اشغال شده فلسطینی پس از جنگ 6 روزه 1967 در بیت المقدس به سرعت پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری ملی اسرائیل، در بخش دیگری از بیانیه سازمان دوستداران صلح امریکا آمده است، کسانی که معتقد به صلح خاورمیانه هستند باید بدانند که موضوع ایران بسیار مهم و در مرکزیت موضوع صلح خاورمیانه قرار دارد و سیاست جدید ما ]امریکا[ در برابر ایران باید به گونه‌ای تهیه و اعلام شود که تاثیرات اقلیمی و منافع ایران به عنوان یک کشور اثرگذار خاورمیانه نیز در آن لحاظ شده باشد. یک نگاه عاقلانه و منطقی این است که موقعیت درستی ایجاد کنیم که که بتواند به ادامه نفوذ ایالات متحده در منطقه کمک کند. موقعیتی با قابلیت بر آورده ساختن انتظارها که آمادگی پذیرش ساز و کارهای یک موقعیت بالقوه را به همراه داشته باشد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید، همکاری با ایران و وارد ساختن این کشور در روند صلح خاورمیانه می‌تواند تاثیر به سزایی بر بسیاری از فعالیت‌های سازمان‌های یهودی که و جریان‌های وابسته به آن که خواهان زمین‌گیر کردن اقتصاد ایران هستند، بگذارد و جلوی حرکت‌های تخریبی آنها را بگیرد. تعیین محدوده زمانی تا پایان سپتامبر از سوی ایالات متحده در راستای همین سیاست تعریف می‌شود.

این بیانیه در پایان خاطر نشان می‌شود، تجربه‌های تلخ عراق، کوبا و غزه ثابت کرده که سیاست‌های تنش‌زا و برخوردهای سخت نتیجه نخواهد داد و همین اشتباه می‌تواند درباره ایران نیز تکرار شود. این درست است که باید فکری به حال برنامه‌های هسته‌ای ایران کرد و تهران باید در این زمینه شفاف‌سازی کند اما نباید فراموش کرد، اعمال تحریم‌های سخت‌تر علیه ایران می‌تواند نتیجه عکس داده و یک انفجار پیش‌بینی نشده را موجب شود.      

طی روزهای اخیر سیاست های ضد ایرانی غرب علیه ایران تشدید شده که در این میان تهدیدهای اسرائیل بیش از غرب‌ها خودنمایی می‌کند. آن طور که غربی‌ها اعلام کرده‌اند، امریکا و کشورهای اصلی اروپایی قصد دارند در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات با ایران بر سر برنامه هسته‌ای سلسله تحریم‌های جدیدی را علیه تهران اعمال کنند. در این میان اسرائیل تلاش دارد کشورهای غربی را مجاب به یک حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران کند. در همین راستا حتی بینیامین نتانیاهو نخست وزیر تندروی اسرائیلی سفر سری ناموفقی به مسکو انجام داد که به گفته کرملین این سفر کوتاه 13 ساعته بی‌نتیجه بوده است.


( ۱ )

نظر شما :