منتجب نیا: برخى به دنبال فضاى تشنج و درگيرى هستند

۱۴ مهر ۱۳۸۸ | ۱۶:۳۷ کد : ۵۹۰۲ سرخط اخبار
با يک جمله که کشور در امن و امان است نمى‌توانيم صورت مساله را پاک کرده و براى دلسوزان نظام اطمينان غلط و غيرواقعى ايجاد کنيم.
منتجب نیا: برخى به دنبال فضاى تشنج و درگيرى هستند
رسول منتجب‌نيا در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، با بيان اينکه در اين مطلب که شرايط موجود کشور مناسب نيست و اوضاع مملکت هنوز سامان پيدا نکرده جاى هيچگونه ترديدى نيست، اظهار داشت: اگر کسى اين مطلب را انکار کند به منزله انکار يک امر بديهى است، زيرا مردم نگران هستند و در گوشه و کنار کشور به بدگويى، تهمت و افترا نسبت به يکديگر، مسوولان و نخبگان بسيار زياد است.

وى افزود: دليل روشن براى عادى نبودن شرايط کشور اين است که جمع زيادى در زندان هستند و از برخى از آنان مدت‌هاست که خبرى نيست و حتى برخى افراد مراجعه مى‌کنند که 50 روز است که از فرزندشان خبرى ندارند، بنابراين با يک جمله که کشور در امن و امان است نمى‌توانيم صورت مساله را پاک کرده و براى دلسوزان نظام اطمينان غلط و غيرواقعى ايجاد کنيم.
وى با اشاره به اينکه مراجع تقليد، و دلسوزان نظام راه‌هاى مختلفى را براى برون‌رفت از شرايط موجود و رسيدن به شرايط نسبتا آرام و انسجام نسبى ميان مسوولان پيدا کنند، تصريح کرد: در اين ميان عده‌اى هستند که نه‌تنها شرايط را غيرعادى نمى‌دانند بلکه مى‌گويند کشور در اوج خوبى و امنيت است و به تعبير يکى از بزرگان خود را در بهشت برين مى‌بينند.
منتجب‌نيا با ابراز تاسف نسبت به اينکه برخى افراد تا اين حد در تحليل‌هايشان دچار اشتباه هستند و فکر مى‌کنند وضعيت مطلوب همين است، گفت: برخى افراد و گروه‌ها شرايط مطلوب براى خودشان را در بحرانى‌کردن کشور مى‌دانند و در تشنج و منازعه بهتر مى‌توانند زندگى کنند.
وى ادامه داد: بعضى‌ها فکر مى‌کنند اگر شرايط عادى بر کشور حاکم باشد نمى‌توانند اين همه امکانات، موقعيت و ابزارهاى مختلف را در اختيار داشته باشند، لذا بهترين کار متشنج کردن اوضاع است و دنبال آن هستند تا از آب گل‌آلود ماهى صيد کنند.
منتجب‌نيا خاطر نشان کرد: در سياست خارجى هم بعضى‌ها اين عقيده را دارند و فکر مى‌کنند اگر اوضاع را متشنج کنند به نفع آنان است، در حالى که حقيقت خلاف اين است و آرامش و امنيت مى‌تواند باعث وحدت، توسعه و پيشرفت شود.
وى با اشاره به اين حديث پيامبر که دو نعمت ناشناخته وجود دارد، تصريح کرد: بعضى از گروه‌ها روش مطلوب را ناامنى و کشمکش مى‌دانند که کشورهاى استعمارى هم بعضا اينگونه بودند که وقتى آتش دعوا شعله‌ور مى‌شود و اختلافات افزايش يابد مى‌توانند حکومت کنند لذا افرادى هم که در داخل کشور اينگونه مى‌انديشند اگر سوءنيت هم نداشته باشند تحليل آنها غلط و غيرشرعى است.

اخبار قبلی

پناهندگی یک عضو کاروان والیبال به ایتالیا
دیدار خاتمی و مرتضی نبوی با حجاریان



نظر شما :