مذاکره با امریکا به منزله ایجاد رابطه نیست

۱۴ مهر ۱۳۸۸ | ۱۷:۰۳ کد : ۵۹۰۳ سرخط اخبار
بروجردی از علاقه زیاد امريکايى‌ها برای مذاکره با ایران خبر داد ولی افزود مذاکرات حاشيه‌اى اجلاس ژنو به منزله برقرارى رابطه ميان دو کشور نبوده است.
مذاکره با امریکا به منزله ایجاد رابطه نیست

فارس- علاء الدين بروجردى رئيس کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس هشتم در حاشيه جلسه علنى امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مذاکرات ژنو پيرامون بسته پيشنهادى ايران پيش رفت و مذاکرات حاشيه اى بين معاونين وزارت خارجه ايران و آمريکا تنها درباره بسته پيشنهادى ايران بوده است.
وى افزود: آمريکايى‌ها بسيار علاقه‌مندند با ايران مذاکره کنند و تاکنون چند مرتبه اين موضوع را مطرح کردند. اما مذاکرات حاشيه‌اى اجلاس ژنو به منزله برقرارى رابطه ميان دو کشور نبوده است.
رئيس کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس در پاسخ به سوالى در خصوص اطلاع مجلس از مذاکرات ژنو اظهار داشت: مجلس از طريق شوراى عالى امنيت ملى در جريان مذاکرات قرار دارد و بنده عضو اين شوراها هستم و از طريق عضويت در کميته هسته اى نيز در جريان مذاکرات قرار گرفته ام.
بروجردى افزود: مشورت به منزله مشورت با همه نمايندگان نيست اما بر اساس توافق صورت گرفته فقط رئيس کميسيون امنيت ملى در جلسات شوراى امنيت ملى حضور يافته و از توافقات آن مطلع مى‌شود.
خبرنگارى از رئيس کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس درباره تحولات اخير هسته اى کشورمان و ايجاد يک سايت جديد در محدوده قم سوال کرد که وى پاسخ داد موضوع که تحت عنوان اورانيوم غنى شده 20 درصدى مطرح مى‌شود کاملا روشن است.
بروجردى افزود: پايگاه هسته اى که آمريکايى‌ها 40 سال پيش در ايران تاسيس کردند نيازمند سوخت 95 درصد بود اما پس از تحولاتى که در ساخت و تکميل اين نيروگاه به وجود آمد سوخت مصرفى معادن اورانيوم غنى شده 20 درصد در نظر گرفته شده است.
وى ادامه داد: آژانس بين المللى اتمى طبق تعهدات خود ملزم به تهيه سوخت مورد نياز ايران است و به همين منظور از آمريکا و روسيه خواسته تا اين سوخت را براى کشورمان تامين کنند در حالى که در ايران تاکنون غنى سازى تا سقف 3 و نيم و 5 درصد انجام شده است.

رئيس کميته ويژه مجلس براى بررسى وضعيت بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات دهم در پاسخ به سوالى در خصوص آخرين اخبار و تحولات اين کميته گفت که به دليل سفر چند روز به سودان براى شرکت در اجلاس حزب کنگره ملى آن کشور اطلاع جديدى در زمينه ندارد.

 

اخبار قبلی

منتجب نیا: برخى به دنبال فضاى تشنج و درگيرى هستند

پناهندگی یک عضو کاروان والیبال به ایتالیا
دیدار خاتمی و مرتضی نبوی با حجاریان


نظر شما :