پارس جنوبی، این بار در اختیار هندی ها

۱۵ مهر ۱۳۸۸ | ۱۴:۱۵ کد : ۵۹۲۱ سرخط اخبار
شرکت ملى نفت و گاز هند موسوم به او ان جى سى مذاکراتى را با شرکت پتروپارس براى خريدارى بخشى از سهام ميدان گازى پارس جنوبى آغاز کرده است.
پارس جنوبی، این بار در اختیار هندی ها

به گزارش خبرگزارى فارس به نقل از بلومبرگ ، هدف اصلى اين شرکت هندى از خريدارى سهام پارس جنوبى ، جبران کاهش توليد از چاههاى فرسوده و با عمر بالاى اين کشور است . آراس بوتولا رييس شرکت ملى نفت و گاز هند تاکيد کرد ، ما به دنبال خريدارى بخشى از سهام فاز 12 ميدان گازى پارس جنوبى هستيم . تا کنون توافقات اوليه با مقامهاى ايرانى حاصل شده است .
هند با کشورهايى مثل چين و کره جنوبى براى دستيابى به منابع جديد انرژى به منظور تامين نياز و تقاضاى داخلى به شدت رقابت مى کند . شرکت ملى نفت و گاز هند قصد دارد تا سال 2025 ميلادى بيش از 60 ميليون تن نفت و گاز در پروژه هاى خارج از کشور توليد کند .
اى ان سريدهار کارشناس رشد انرژى هند در اين باره گفت ، ذخاير نفت و گاز ايران به اندازه اى است که هر شرکت خارجى را براى سرمايه گذارى تحريک و وسوسه مى کند . هند به ذخاير گازى ايران نياز دارد .
بر اساس اين گزارش ، هند تلاش زيادى را براى دستيابى به ذخاير نفت و گاز ونزوئلا در منطقه اورينوکو نيز آغاز کرده است . هند همچنين قصد دارد بخشى از سهام پروژه خط لوله 825 کيلومترى انتقال گاز ميانمار به چين را خريدارى کند . شرکت او ان جى سى بيش از 25 درصد نفت مورد نياز اين کشور را تامين مى کند .
وب سايت شرکت پتروپارس ايران نيز نشان مى دهد ، ميزان توليد گاز در فاز 12 ميدان پارس جنوبى به بيش از 3 ميليارد فوت مکعب در روز خواهد رسيد که يک ميليارد فوت مکعب مصرف خواهد شد و 2 ميليارد فوت مکعب نيز براى توليد ال ان جى خواهد بود . ميدان پارس جنوبى بيش از 4/501 تريليون فوت مکعب ذخاير گازى در اختيار دارد .

اخبار قبلی

 دستگیری دو آقازاده قاچاقچی
حمله به بیت امام مقدمه‌ای است برای حمله به خود امام
ایران را چه به طرح «ناباکو»، آنها در تأمین نیاز خودشان هم عاجزند
توقف مذاکرات پيوستن ايران به سازمان تجارت جهانى
وعده انگلیس برای بازگشایی بخش ویزای سفارت

مذاکره با امریکا به منزله ایجاد رابطه نیست
منتجب نیا: برخى به دنبال فضاى تشنج و درگيرى هستند
پناهندگی یک عضو کاروان والیبال به ایتالیا
دیدار خاتمی و مرتضی نبوی با حجاریان


نظر شما :