تکذیب ملاقات با مقامات امریکایی در واشنگتن

۱۵ مهر ۱۳۸۸ | ۱۷:۵۷ کد : ۵۹۲۷ سرخط اخبار
منوچهر متکی با تاکيد بر اينکه سفر اخير وى به واشنگتن صرفا براى رسيدگى به امور ايرانيان مقيم آمريکا انجام شده است، گفت که در اين سفر ديدارى با هيچ يک از مقام هاى آمريکايى نداشته است.
تکذیب ملاقات با مقامات امریکایی در واشنگتن

ایرنا- منوچهر متکی با تاکيد بر اينکه سفر اخير وى به واشنگتن صرفا براى رسيدگى به امور ايرانيان مقيم آمريکا انجام شده است، گفت که در اين سفر ديدارى با هيچ يک از مقام هاى آمريکايى نداشته است.

پس از سفر منوچهر متکى به واشنگتن که در طول مدت حضور وى در آمريکا صورت گرفت، برخى شايعه ها در خصوص ديدار وى با اعضاى شوراى روابط خارجى آمريکا مطرح شد.
اما منوچهر متکى ضمن رد موضوع گفت وگو با مقام هاى آمريکايى در واشنگتن تاکيد کرد: يکى از وظايف وزارت امور خارجه پيگيرى وضعيت اتباع ايرانى در خارج از کشور است و بيشترين ايرانيان خارج از کشور در آمريکا هستند بنابراين سفر بنده به واشنگتن به منظور حضور در دفتر حفاظت از منافع جمهورى اسلامى ايران در آمريکا و رسيدگى به مسايل اتباع ايرانى در آن کشور انجام شد.

وزير امور خارجه در پاسخ به سوالى در خصوص ديدار سعيد جليلى با ويليام برنز معاون وزير امور خارجه آمريکا در ژنو اظهار داشت: آقاى جليلى در ژنو بودند و نظر ايشان در اين زمينه کاملا مشخص است.
متکى در ادامه گفت: به طور طبيعى وقتى مجموعه اى در کنار هم به گفت وگو مى پردازند، ممکن است اين گفت وگوها به صورت چند جانبه يا دو جانبه انجام شود.


متکى همچنین درباره وضعيت شهرام ایرانی تبعه ايرانى مفقود شده در عربستان سعودى گفت: ما پيگير وضعيت اين فرد هستيم که به منظور انجام سفر عمره به عربستان سفر کرده بود و پيگيرى وضعيت و مسايل اتباع ايرانى خارج از کشور يکى از مهمترين مسئوليت هاى دستگاه ديپلماسى است.
وى تصريح کرد: ما عربستان سعودى را مسئول وضعيت شهرام اميرى مى دانيم و آمريکايى ها را نيز در بازداشت ايشان دخيل مى دانيم.


متکى با رد مسئله دخالت برخى کارکنان دفتر حفاظت از منافع ايران در واشنگتن در ترتيب دادن تظاهرات ضد ايرانى در نيويورک و حمايت از برخى کانديداهاى رياست جمهورى ، تاکيد کرد: تمام کارکنان سفارتخانه هاى جمهورى اسلامى ايران و دفتر حفاظت از منافع اين کشور در راستاى اهداف نظام جمهورى اسلامى و رويکرد دولت کار مى کنند و اگر کسانى ادعاهاى غير اين را مطرح کردند بايد ادعاى خود را اثبات کنند.

اخبار قبلی



نظر شما :