حمايت لندن از حق هسته اى ايران

۱۸ مهر ۱۳۸۸ | ۱۶:۱۱ کد : ۵۹۵۰ سرخط اخبار
سفير جديد انگليس در تهران تصريح کرد: لندن از حق مسلم جمهورى اسلامى در دسترسى به انرژى صلح آميز هسته‌اى براساس ان پى تى حمايت مى‌کند.
حمايت لندن از حق هسته اى ايران

ایرنا- "سايمون گس" سفير جديد انگليس در ديدار با علاء الدين بروجردى رييس کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس شوراى اسلامى تاکيد کرد: انگليس ادامه مذاکرات براى رفع سوء تفاهم‌ها و حل و فصل کامل مساله هسته اى را ضرورى مى‌داند و مورد تاکيد قرار مى‌دهد.
سايمون گس، جمهورى اسلامى ايران را کشورى مهم و برخوردار از تاريخى غنى و فرهنگى و تمدنى خواند و ضمن ابراز خرسندى از حضور در ايران به عنوان سفير ، گفت: تمام تلاش خود را در جهت کمک به رفع بدبينى‌ها و سوء تفاهم‌هاى فيمابين به کار خواهد بود.
وى در ارتباط با موضوع گروهک منافقين نيز گفت: دولت انگليس اين گروه را رسمى نمى‌داند و براى آن احترام و شانى قائل نيست و از تاريخجه فعاليت‌هاى تروريستى اين گروه نيز کاملا آگاهى دارد.
سفير انگليس در ادامه همچنين دخالت کشورش در حوادث پس از انتخابات رياست جمهورى در کشورمان را منتفى دانست.
در اين ديدار بروجردى با اشاره به تاريخ پرفراز و نشيب روابط دو کشور و تحولات مختلف ناشى از آن گفت: افکار عمومى ايران، همواره نوعى بدبينى را نسبت به سياست‌هاى انگليس در درون خود داشته است و سفير انگليس در جمهورى اسلامى ايران بايد همت خود بر رفع اين بدبينى‌ها قرار دهد.
وى با اشاره به برخى از مشکلات موجود در مسير گسترش روابط با انگليس از جمله خارج کردن نام منافقين از ليست گروه‌هاى تروريستى و پيشگامى اين کشور در تنظيم قطعنامه‌هاى تحريم عليه ايران اظهار کرد: سياست‌هاى فعلى انگليس نسبت به جمهورى اسلامى ايران کمکى به توسعه مناسبات دو کشور نمى‌کند.
رييس کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس شوراى اسلامى در ادامه با انتقاد از مواضع تندروانه انگليس در قبال موضوع هسته‌اى کشورمان گفت: جمهورى اسلامى ايران مسير روشنى را در همکارى‌ها و مذاکرات خود با کشورهاى عضو گروه 1+5 در گفت‌وگوهاى اخير در ژنو طى کرد و با ارايه بسته پيشنهادى، گامى مثبت در جهت حل و فصل مسايل و ابهامات موجود برداشته است.

 

اخبار قبلی

اولین حضور سیاسی چاوز،فرماندهی کودتا
هنوز هم کاپشن مى پوشم!
هيئت آمريکايى از آقاى جليلى خواست با آنها مذاکره کند
هاشمی: آلمان به ایران مدیون است
جلال طالبانی در واشنگتن
تکذیب ملاقات با مقامات امریکایی در واشنگتن
خانه تکانی متکی
باراک اوباما در عراق
پارس جنوبی، این بار در اختیار هندی ها
دستگیری دو آقازاده قاچاقچی
حمله به بیت امام مقدمه‌ای است برای حمله به خود امام
ایران را چه به طرح «ناباکو»، آنها در تأمین نیاز خودشان هم عاجزند
توقف مذاکرات پيوستن ايران به سازمان تجارت جهانى
وعده انگلیس برای بازگشایی بخش ویزای سفارت
مذاکره با امریکا به منزله ایجاد رابطه نیست
منتجب نیا: برخى به دنبال فضاى تشنج و درگيرى هستند
پناهندگی یک عضو کاروان والیبال به ایتالیا
دیدار خاتمی و مرتضی نبوی با حجاریان


نظر شما :