اگر حق وتو را بردارد شایسته جایزه است

۱۸ مهر ۱۳۸۸ | ۱۷:۵۳ کد : ۵۹۵۵ سرخط اخبار
جوانفکر مشاور رسانه ای «محمود احمدی نژاد» در واکنش به اعطای جایزه صلح نوبل به «باراک اوباما» گفت:اگر وی (اوباما) حق وتو را از شورای امنیت سازمان ملل بردارد، این مساله نشان می دهد جایزه صلح نوبل به درستی به وی اعطا شده است.
اگر حق وتو را بردارد شایسته جایزه است

فارس: مشاور رسانه ای رئیس جمهوری ایران در واکنش به اعطای جایزه صلح نوبل به رئیس جمهوری آمریکا به یک خبرگزاری خارجی گفت: «جایزه صلح نوبل باید اوباما را بر آن دارد که برای پایان دادن به بی عدالتی های جهان بیشتر تلاش کند. «علی اکبر جوانفکر» مشاور رسانه ای «محمود احمدی نژاد» در واکنش به اعطای جایزه صلح نوبل به «باراک اوباما» به خبرگزاری فرانسه تصریح کرد»: ما امیدواریم این (جایزه صلح نوبل)، انگیزه ای برای وی شود تا در مسیر برقراری عدالت در نظام جهان حرکت کند. ما ناراحت نیستیم و امیدواریم وی(اوباما) با دریافت این جایزه گام های کاربردی برای حذف بی عدالتی در این جهان بردارد.» جوانفکر در ادامه به دو زمینه ویژه ای که اوباما باید اثبات کند شایستگی دریافت چنین جایزه ای را داشته است اشاره کرد و گفت: «اگر وی (اوباما) حق وتو را از شورای امنیت سازمان ملل بردارد، این مساله نشان می دهد جایزه صلح نوبل به درستی به وی اعطا شده است».
احمدی نژاد از زمانی که در سال 2005 به عنوان رئیس جمهوری ایران برگزیده شد، خواستار پایان دادن به حق وتو که آمریکا و چهار عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل برای تصمیم گیری های این شورا دارند، شده است. جوانفکر در پایان تصریح کرد: «اوباما باید اعلام کند چه کارهایی برای کم کردن فاصله میان اغنیا و فقرای آمریکا و دیگر کشورهای تحت نفوذ آمریکا انجام داده است و تاکید کرد اوباما باید همچنین نشان دهد آمریکا تصمیمی برای دور ریختن مازاد گندم خود ندارد بلکه آنها را به کشورهای آفریقایی می دهد

اخبار قبلی

تور اروپایی کلینتون با محوریت موضوع ایران
 حمايت لندن از حق هسته اى ايران
اولین حضور سیاسی چاوز،فرماندهی کودتا
هنوز هم کاپشن مى پوشم !
هيئت آمريکايى از آقاى جليلى خواست با آنها مذاکره کند
هاشمی: آلمان به ایران مدیون است
جلال طالبانی در واشنگتن
تکذیب ملاقات با مقامات امریکایی در واشنگتن
خانه تکانی متکی
باراک اوباما در عراق
پارس جنوبی، این بار در اختیار هندی ها
دستگیری دو آقازاده قاچاقچی
حمله به بیت امام مقدمه‌ای است برای حمله به خود امام
ایران را چه به طرح «ناباکو»، آنها در تأمین نیاز خودشان هم عاجزند
توقف مذاکرات پيوستن ايران به سازمان تجارت جهانى
وعده انگلیس برای بازگشایی بخش ویزای سفارت
مذاکره با امریکا به منزله ایجاد رابطه نیست
منتجب نیا: برخى به دنبال فضاى تشنج و درگيرى هستند
پناهندگی یک عضو کاروان والیبال به ایتالیا
دیدار خاتمی و مرتضی نبوی با حجاریان

 


نظر شما :