انتخابات افغانستان به دور دوم کشیده شد

۲۷ مهر ۱۳۸۸ | ۲۰:۳۵ کد : ۶۰۴۲ سرخط اخبار
بنا بر اين گزارش، دو تن از مقام‌هاى بين‌المللى که نتايج تحقيقات را ديده‌اند، اعلام کردند که آراى رئيس‌جمهورى افغانستان از 50 درصد کاهش يافته است.
انتخابات افغانستان به دور دوم کشیده شد

ايلنا-کميته بررسى تقلب‌ انتخابات در افغانستان اعلام کرد که بر اساس شمارش مجدد آرا «حامد کرزى»، رئيس‌جمهورى افغانستان نتوانسته است حد نصاب لازم را براى حفظ کرسى خود به‌دست آورد.
به گزارش ايلنا به نقل از بى‌بى‌سى، در صورت تائيد اين خبر حامد کرزى بار ديگر بايد با رقيب اصلى خود «عبدالله عبدالله»، وزير خارجه پيشين افغانستان در دور دوم انتخابات رقابت کند.
مقام‌هاى عالى‌رتبه در گفت‌وگو با بى‌بى‌سى اعلام کردند که کميسيون رسيدگى به شکايات انتخابات افغانستان اعلام کرده است که آراى کرزى به 50 درصد نرسيده است.
اين در حالى است که رئيس‌جمهورى افغانستان اعلام کرده که وى حد نصاب لازم را به دست آورده است، اما ناظران اتحاديه اروپا تاکيد مى‌کنند که از هر چهار راى اخذ شده در انتخابات، يک راى مخدوش است.
به گزارش ايلنا، مقام‌هاى رسمى اعلام کردند، پس از آن‌که کميسيون انتخابات نتايج تحقيقات سازمان ملل مبنى بر بروز تقلب گسترده در انتخابات رياست‌جمهورى 20 آگوست را رد کرد، بحران انتخاباتى افغانستان عميق‌تر شده است.
کميسيون انتخابات افغانستان که اعلام کرده است تنها مرجعى است که بايد نتايج انتخابات رياست‌جمهورى 20 آگوست افغانستان را اعلام کند، نتايج تحقيقاتى که با حمايت سازمان ملل انجام شده و حاکى از بروز تقلب گسترده در انتخابات است را رد کرد.
بنا بر اين گزارش، دو تن از مقام‌هاى بين‌المللى که نتايج تحقيقات را ديده‌اند، اعلام کردند که آراى رئيس‌جمهورى افغانستان از 50 درصد کاهش يافته است، آرايى که حداقل نياز کرزى براى پيروزى بر عبدالله عبدالله، وزير خارجه پيشين افغانستان و جدى‌ترين رقيب خود نياز دارد.
اين مقام‌هاى بين‌المللى که نمى‌خواستنند نامشان فاش شود، درباره نتايج تحقيقات درباره انتخابات رياست‌جمهوى افغانستان اعلام کردند که يافته‌ها کاملا مسلم بوده و روند برگزارى انتخابات تقلب صورت گرفته است.
با اين حال کميسيون مستقل انتخابات که کاملا تحت نظر حامد کرزى قرار دارد، اين اطلاعات به‌دست آمده را رد کرده است.
«
واحد عمر»، سخنگوى رئيس‌جمهورى کنونى افغانستان گفت: «رئيس‌جمهورى تا زمانى که نتايج رسما منتشر نشود به اين يافته‌ها متعهد نخواهد بود
در اين گزارش آمده است که عدم شفافيت در نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان، پیروزی اعلام شده‌ حامد کرزی را عملاً بی‌اعتبار کره و ادامه اختلافات میان حامد کرزی و عبدالله عبدالله سبب ایجاد نگرانی در جامعه بین‌المللی شده است.
هنوز روشن نیست که چه راه‌حلی برای پاسخ به تخلفات گسترده انتخاباتی اتخاذ خواهد شد. اما فشارهای بین‌المللی بر دو رقیب انتخاباتی آشکارا افزایش یافته است. در حالی‌که برخی از سیاستمداران برگزاری دور دوم انتخابات را تنها راه‌حل منطقی می‌دانند، گروهی دیگر کشاندن مجدد مردم به پای صندوق‌های رای را تشدید بی‌ثباتی در کشور ارزیابی می‌کنند.
بحران انتخاباتى در افغانستان در حالى تشديد مى‌شود که سخنگوى کاخ‌سفيد اعلام کرده که «باراک اوباما»، رئيس‌جمهورى آمريکا تا زمان روشن شدن نتايج انتخابات 20 آگوست درباره استراتژى جديد واشنگتن در افغانستان تصميم‌گيرى نخواهد کرد.  
ریگی نمایندگان مجلس را هم تهدید کرد!


امروز در راهروهاى مجلس خبرنگار ما به سراغ يکى از نمايندگان سيستان و بلوچستان رفت و از وى درخصوص حاميان اين گروهک تروريست سوال کرد که وى در جواب گفت: گروهک تروريستى ريگى ما را تهديد کرد و بهتر است فعلا در اين زمينه اظهار نظرى نکنيم.

عبدالمالک ريگى سرکرده گروهک تروريستى جندالله، يکى از نمايندگان سيستان و بلوچستان را تهديد کرد.

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاين، عبدالمالک ريگى سرکرده گروهک تروريستى جندالله است که از سالها پيش به اقدامات تروريستى در اين استان دست مى‌زنند.

در آخرين اقدام تروريستى که روز گذشته توسط اين گروه در منطقه پيشين اين استان انجام شد، بيش از 41 نفر از جمله سردار شوشترى جانشين فرمانده نيروى زمينى سپاه و سردار محمدزاده فرمانده سپاه سيستان و بلوچستان به شهادت رسيدند و تعداد زيادى از هموطنان و همچنين روسا و سران قبايل و طوايف اين استان مجروح شدند.

امروز در راهروهاى مجلس خبرنگار ما به سراغ يکى از نمايندگان سيستان و بلوچستان رفت و از وى درخصوص حاميان اين گروهک تروريست سوال کرد که وى در جواب گفت: گروهک تروريستى ريگى ما را تهديد کرد و بهتر است فعلا در اين زمينه اظهار نظرى نکنيم.

محسن رضایی از هاشمی خط می گیرد!

فارس-  روح‌الله حسينيان
نماينده مردم تهران و رئيس فراکسيون انقلاب اسلامى مجلس امروز دوشنبه پس از اتمام جلسه علنى مجلس در گفتگو با خبرنگاران پارلمانى از طرح وحدت ملى و طرح موسوم به برون رفت انتقاد کرد.

وى در پاسخ به سئوالى در خصوص طرح موسوم به برون رفت از وضعيت کشور گفت: اگر هاشمى رفسنجانى صادق است دست از حمايت از متخلفين بردارد تا در اين صورت جامعه به وحدت برسد.
حسينيان در پاسخ به سئوال ديگرى در مورد طرح حکميت که منتسب به آيت‌الله مهدوى کنى است، نيز اظهار داشت: کسانى که سخنان رهبر معظم انقلاب را نپذيرفتند و مقابل قانون اساسى ايستاده‌اند پايبند به قضاوت آيت‌الله مهدوى کنى نيز نيستند.
وى ادامه داد: نبايد ساده‌انديشى کنيم و چنين مباحثى مبنى بر اينکه آنها پايبند به حکميت آيت‌الله مهدوى کنى خواهند بود، ساده‌انديشى بيش نيست.
حسينيان در ادامه در پاسخ به سئوالى در خصوص طرح وحدت ملى در کشور اضافه کرد: سئوال اساسى اين است که مى‌خواهيم با چه کسانى وحدت کنيم؟ آيا با کسانى که در مقابل نظام مقدس جمهورى اسلامى ايران ايستادند، فتنه کردند و نيز کشور را به آشوب کشاندند مى‌خواهيم وحدت کنيم؟
وى با تاکيد بر اينکه کسانى که در مقابل نظام اسلامى ايستادند هيچ اعتقادى به وحدت نيز ندارند خاطرنشان کرد: بالاخره بايد ملاک‌هايى براى تفاهم وحدت باشد تا وحدت بر اساس آن شکل بگيرد.
"ما با کسانى که مقابل نظام اسلامى ايستادند بايد بر سر چه موضوعى وحدت کنيم؟ "
رئيس کميسيون سياست داخلى و امور شوراهاى مجلس شوراى اسلامى تاکيد کرد: نظام اسلامى يک انتخابات باشکوه برگزار کرد و عده‌اى در مسير انتخابات کارشکنى و خونريزى به پا کردند و کشور را به آتش و خون کشيدند از اين رو اين افراد مجرم هستند و بايد با کسانى که چنين جرم بزرگى مرتکب شدند برخوردى قانونى و قاطع صورت بگيرد.
حسينيان خطاب به رضايى تاکيد کرد: او نبايد با طرح چنين مسائلى سخيف خود را ضايع کند و نظام مقدس جمهورى اسلامى ايران را زير سئوال ببرد.
وى در پاسخ به سئوال خبرنگارى مبنى بر اينکه آيا محسن رضايى از هاشمى رفسنجانى رئيس مجمع تشخيص نظام خط مى‌گيرد گفت: قطعا همينطور است.
وى ادامه داد: هيچ کس با وحدت ملى مخالف نيست. مهم اين است که محسن رضايى روزى طرح دولت ائتلافى را مطرح مى‌کند و امروز نداى طرح وحدت ملى را سر مى‌دهد از اين رو معلوم است که اين طرح‌ها از کجا نشأت مى‌گيرد.
حسينيان تاکيد کرد: با توجه به اطلاعاتى که دارم طرح وحدت ملى جز فتنه‌اى جديد براى گريز از تخلفاتى که طراحان آشوب داشتند چيز ديگرى نيست.


هيات ايرانى در ژنو با اعتراض اجلاس را ترک کرد

هيات ايرانى و عراقى حاضر در سالن اجلاس نشست بين المجالس در اعتراض به سخنان غير قابل قبول نماينده رژيم صهيونيستى سالن اجلاس را ترک کردند .

به گزارش خبرنگار اعزامى ايرنا به ژنو، هنگامى که نماينده عمان پيشنهاد کشور خود و ايران را درخصوص تصويب ماده اضطرارى در خصوص فلسطين مطرح کرد، نماينده رژيم صهيونيستى به اين پيشنهاد اعتراض کرده و خواستار پاسخگويى دراين زمينه شد .

به گزارش ايرنا پس از آنکه مسئولين اين نشست به نماينده رژيم صهيونيستى اجازه سخنرانى خارج از وقت را دادند هيات پارلمانى ايران و عراق در حرکتى اعتراض آميز براى دقايقى سالن اجلاس را ترک کردند .

اخبار قبلی

هاشمی رفسنجانی سردار فداکار جمهوری اسلامی است

انبارلويى: وابستگى موسوى،خاتمى و کروبى به بيگانگان و منافقين محرز است
نبوی: حاميان موسوی پايبند جمهوری اسلامی اند
کلينتون براى گفت‌وگو درباره ايران به روسيه مىرود
کلینتون: تا ابد منتظر ایران نمی مانیم
تقلب گسترده‌اى در انتخابات افغانستان روى داد
 طرح ده ماده اى اوباما يک فاجعه بزرگ است
اقدام توهین­ آمیز ماموران ترکیه در قبال زنان ایرانی
برلوسکونى: هرگز استعفا نمى‌دهم
دیدار پوتین و معاون اول احمدی نژاد
اگر حق وتو را بردارد شایسته جایزه است
تور اروپایی کلینتون با محوریت موضوع ایران
 حمايت لندن از حق هسته اى ايران
اولین حضور سیاسی چاوز،فرماندهی کودتا
هنوز هم کاپشن مى پوشم !
هيئت آمريکايى از آقاى جليلى خواست با آنها مذاکره کند
هاشمی: آلمان به ایران مدیون است
جلال طالبانی در واشنگتن
تکذیب ملاقات با مقامات امریکایی در واشنگتن
خانه تکانی متکی

 


نظر شما :