حالت فوق‌العاده براى پاکسازى بعثى‌ها

۱۱ آبان ۱۳۸۸ | ۱۹:۰۹ کد : ۶۱۶۳ اخبار اصلی
نویسنده خبر: سید صدرالدین قبانچى
گزارش‌ها نشان می‌دهد که ایالات متحده امریکا در راس طرحی برای بازگرداندن بعثی‌ها به عرصه سیاسی عراق است... يادداشتى از سيد صدرالدين قبانچى امام جمعه نجف اشرف براى ديپلماسى ايراني.
حالت فوق‌العاده براى پاکسازى بعثى‌ها

آنچه روز یک‌شنبه [25 اکتبر[ در منطقه صالحیه بغداد رخ داد و جان ده‌ها تن از مردم کشورمان را گرفت، بسیار دل خراش و آزار دهنده بود. مسلما عاملان آن حادثه را به هیچ وجه نمی‌توان بخشید. بی‌شک پشت این حادثه نیز همانند بسیاری از حوادث دیگر عراق هیچ کس جز حزب ضاله بعث نبود. حزبی که سال‌ها است تروریسم را در آغوش خود می‌پروراند و آن را به مثابه کودک دوست داشتنی خود آب و خوراک می‌دهد. خوراکش گوشت و پوست ملت و آبش خون کودکان و زنان و جوانان و پیران این آب و خاک است.

دیگر برایمان شکی نیست عناصر حزب بعث در داخل کشورمان هستند و از سوی خارجی‌ها حمایت می‌‌شوند. اتفاقی که دو روز پیش افتاد این موضوع را ثابت می‌کند. منظورم همان مظنون بعثی است که در بازجویی‌اش بازجویش را کشت و در آخر خودش هم به هلاکت رسید. این نشان می‌دهد که بعث هنوز در بین ماست.

حزب بعث در راس فساد قرار دارد. این حزب سرمنشا خباثت و دنائت و جنایت علیه بشریت است. درباره القاعده هم باید بگوییم که این شبکه برای بعثی‌ها به ابزاری تخریبی برای رسیدن به نیات شومشان تبدیل شده است.

از این رو ضرورت دارد که به سرعت گرایش‌ها و کسانی که از این حزب ضاله حمایت می‌کنند را کشف کنیم و فورا آنها را به اطلاع مردم برسانیم.

متاسفانه باید بگویم بسیاری از اعضای سازمان امنیت کشور در این تنگنا گرفتارند. بسیاری از آنها با عناصر حزب بعث تماس دارند و برای منافع آن حزب فعالیت می‌کنند. در کمال تاسف باید بگویم عناصری از حزب بعث که در زمان صدام حسین پرونده سیاهی از خود به جای گذاشته‌اند در راس سازمان امنیت عراق قرار گرفته‌اند و دولت هم کاملا از این موضوع آگاه است.

به همین دلیل لازم است که فورا حالت فوق‌العاده اعلام شود تا سازمان‌های امنیتی و وزارت‌خانه‌ها قبل از آن که اوضاع از این هم بدتر شود از عناصر بعثی پاک‌سازی شوند.

امروزه عراق در وضعیت بسیار سختی قرار گرفته است. کشورمان امروزه هم‌زمان از دو ناحیه امنیتی و سیاسی مورد حمله قرار گرفته است. توطئه‌هایی هم از خارج و هم از داخل در حال شکل‌گیری است تا بدنه سالم عراق را به زانو در آورد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که ایالات متحده امریکا در راس طرحی برای بازگرداندن بعثی‌ها به عرصه سیاسی عراق است. امریکایی‌ها به اسم آشتی ملی می‌خواهند بعثی‌ها را در بدنه نظام وارد کنند و با همین هدف و به طور علنی حملات و فشارهای سیاسی برنامه‌ریزی شده‌ای را به دولت وارد می‌آورند. آنها می‌خواهند به زور دولت را وادار کنند تا به اسم آشتی ملی بعثی‌ها را در هرم قدرت بپذیرد. به همین دلیل لازم است که فورا تدابیر زیر به مرحله اجر در آید.

- ارتقای دستگاه‌ها، سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌های امنیتی و قضایی کشور.

- بازسازی مجدد دستگاه امنیتی کشور بر اساس اصول و بنیانی جدید.

- کشف عناصر متهم به عملیات تروریستی و در عین حال اجتناب از اطلاق هر گونه اتهام گزاف و خلاف واقع به دیگران.

- برگزاری انتخاباتی آزاد و دعوت از مردم برای حضوری پرشور پای صندوق‌های رای و معرکه انتخاباتی.

- ایجاد وحدت میان شیعیان و سنیان و میان خود شیعیان.

علاوه بر تمام این موارد از مسئولان می‌خواهیم که اختلاف‌ها را کنار بگذرند و ضمن ریشه‌کن کردن بذر نفاق به سوی وحدت و محبت حرکت کنند. همه ما باید در صف واحدی بایستیم. وحدت کلمه رمز موفقیت ماست و اگر غیر از این باشد عواقب وخیمی در انتظارمان خواهد بود.

در این میان از برخی خباثت‌ها‌ نیز نباید غافل باشیم. برخی جریان‌های ضد شیعی برای تخریب وحدت شیعیان و تخریب وجهه آن در میان مردم عراق و به طور کل جهان اسلام و همچنین تشویش افکار عمومی از راه‌های فرهنگی وارد عمل شده‌اند و با راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای که مورد حمایت برخی کشورهای خارجی و عربی است تلاش‌های تازه‌ای برای کاشتن بذر فتنه میان شیعیان و سنیان آغاز کرده‌اند. آنها از این که شیعیان پرچم‌دار مبارزه با صهیونیسم شده‌اند به شدت ناراحتند و می‌خواهند وجهه شیعیان را تخریب کنند. وظیفه ماست که به هوش باشیم و کاری کنیم فتنه آنها در نطفه خفه شود. انفجارهای اخیر بغداد که در کنار اهداف دیگرشان چنین اهدافی را نیز دنبال می‌کند، به خوبی نشان می‌دهد که دشمنان ملت عراق تا چه اندازه ترسیده‌اند. باید به هوش بود. اگر امروز با بعثی‌ها مبارزه نکنیم و در مقابلشان نایستیم فردا شاهد اتفاقات خونینی خواهیم بود که می‌تواند نظام عراق و ملتمان را به شدت تحت فشار گذاشته و عواقب پیش‌بینی نشده‌ای را برایمان رقم بزند.  

   

سید صدرالدین قبانچى

نویسنده خبر


نظر شما :