کاهش شديد حمايت‌هاى مردمى از سارکوزى

۱۴ آبان ۱۳۸۸ | ۰۴:۱۸ کد : ۶۱۸۶ اخبار اصلی
بر اساس آمار مرکز نظرسنجى فرانسه 60 درصد از فرانسوى‌ها از علمکرد نيکولا سارکوزى ناراضى هستند.
کاهش شديد حمايت‌هاى مردمى از سارکوزى

ظاهرا محبوبیت نیکولا سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه به شدت کاهش یافته است. این موضوع باعث می‌شود وی روزهای سختی را پیش روی خود متصور شود. نتايج جديد‌ترين نظرسنجى در فرانسه از کاهش حمايت‌هاى مردمى از رئيس جمهور اين کشور حکايت دارد.

بر اساس نتايج جديد‌ترين نظرسنجى در فرانسه که توسط مرکز نظرسنجى پاريس انجام شد، مشخص شده است، حمايت‌هاى مردمى از نيکولا سارکوزى، رئيس‌جمهور اين کشور از زمان تصدى پست رياست جمهورى فرانسه در ماه مه 2007 تاکنون به پايين‌ترين حد ممکن رسيده است.

بر اساس اين نظرسنجى 60 درصد از فرانسوى‌ها نارضايتى خود را از عملکرد نيکولا سارکوزى اعلام کردند و در مقابل تنها 39 درصد از عملکرد وى رضايت داشتند.

علت اصلى کاهش حمايت‌هاى مردمى از نيکولا سارکوزى به انتقادات شديدى مربوط مى‌شود که اعضاى کابينه وى از جمله وزير فرهنگ فرانسه با آن روبه‌رو شده‌اند.

همچنين موضوع رياست پسر 23 ساله‌ سارکوزى بر بزرگ ترين منطقه تجارى اروپا در پاريس که نهايتا به دليل انتقادات شديد به کناره‌گيرى او از اين سمت منجر شد، از ديگر عوامل کاهش حمايت‌هاى مردمى و نارضايتى فرانسوى‌ها از رئيس‌جمهور‌شان است.

برخی نیز معتقدند بحران اقتصاد جهانی، رفتارهای سیاسی وی در عرصه بین‌المللی و انتقادهای شدیدی که به وی بر سر سیاست خارجی‌اش به خصوص در خاورمیانه وارد می‌آید، از دیگر عوامل کاهش محبوبیتش به شمار می‌آید.    


نظر شما :