رايزنى در دقايق آخر

۱۹ آبان ۱۳۸۸ | ۰۲:۱۰ کد : ۶۲۱۷ اخبار اصلی
به رغم افزايش مخالفت‌ها با رياست تونى بلر بر ریاست اتحاديه اروپا، وی تماس‌های خود را با رهبران اروپایی افزایش داده است.
رايزنى در دقايق آخر

تونى بلر در آخرين تلاش‌ها براى افزايش احتمال موفقيت خود در تصدى سمت رياست اتحاديه اروپا با رهبران اروپا تماس‌هاى تلفنى گرفت.

به گزارش روزنامه تايمز، تونى بلر نخست وزير سابق بریتانیا در چند روز اخير با چندين تن از رهبران اروپا از جمله خوزه مانوئل باروسو رئيس کميسيون اتحاديه اروپا صحبت کرده است.

در حال حاضر با حضور هرمن ون رومپوى نخست وزير بلژيک به عنوان پيشتاز بدست‌ گيرى سمت رياست اتحاديه اروپا احتمال موفقيت بلر کم‌رنگ شده است.

يک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود به تايمز گفت: «تونى بلر به مرحله‌اى رسيده که بايد در آن به جلب حمايت برخى افراد بپردازد. او هرگز نمى‌گويد هرگز، اما شرايط در حال حاضر براى او مثبت نيست، حتى برخى افراد حامى او نيز به اين اجماع رسيده‌اند که بلر بايد رياست يک کميته را عهده‌دار شود و نه رياست کل اتحاديه را.»

فرانسه و آلمان هنوز نشانه‌هايى از خود مبنى بر حمايت از بلر نشان نداده‌اند، با اين وجود گوردون براون نخست وزير انگليس شخصا از انتخاب بلر حمايت کرده است.

در حال حاضر بلر به خاطر حمايت‌هاى پيشين خود از جنگ عراق و شکست انگليس در پيوستن به منطقه‌ آزاد گذرنامه شينگن در اروپا، از حمايت اندکى برخوردار است.

ديويد ميليبند وزير امور خارجه‌ بریتانیا نيز به نظر مى‌رسد به رغم اصرارش که او کانديد هيچ سمتى نشده، به دنبال احراز سمت رياست امور خارجه‌ در اتحاديه اروپا باشد.


نظر شما :