عباس: اوباما هيچ کارى براى صلح نکرده است

۰۴ آذر ۱۳۸۸ | ۱۹:۰۷ کد : ۶۳۴۳ اخبار اصلی
عباس که به تازگی به امریکای جنوبی رفته در مصاحبه با روزنامه آرژانتينى کلارين گفت: «تاکنون اوباما هيچ کارى انجام نداده است؛ فقط از ما دعوت کرد که روند صلح را از سر بگيريم.»
عباس: اوباما هيچ کارى براى صلح نکرده است

دیپلماسی ایرانی: این روزها محمود عباس از دست امریکایی‌ها بسیار عصبانی است. عصبانی‌اش زمان صد چندان شد که با هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه امریکا در رام الله دیدن کرد. زمانی که کلینتون گفت که توقف شهرک‌سازی‌ها نباید مانعی برای آغاز مذاکرات صلح باشد. یعنی دقیقا زمانی که عباس خبر از کناره‌گیری‌اش از انتخابات سال آینده میلادی در اراضی فلسطینی داد.

عباس که به تازگی به امریکای جنوبی رفته در مصاحبه با روزنامه آرژانتينى کلارين گفت: «تاکنون اوباما هيچ کارى انجام نداده است؛ فقط از ما دعوت کرد که روند صلح را از سر بگيريم. اميدوارم که در آينده بتواند نقش مهم‌ترى ايفا کند.»

محمود عباس همچنين از لوييز ايناسو لولا داسيلوا رئيس ‌جمهوری برزيل خواست که به عنوان يک ميانجيگر در خاورميانه نقش فعال‌ترى را برعهده بگيرد.

رئيس تشکيلات خودگردان فلسطينی همچنین گفت: «داسيلوا مى‌تواند اين کار را انجام دهد؛ زيرا روابط بسيار خوبى با هر دو طرف درگير دارد و فکر مى‌کنم مى‌تواند کمک خوبى باشد.»

عباس ابراز اميدوارى کرد که امريکا فشار خود را بر تشکيلات خودگردان به منظور تبعيت از قوانين بين‌المللى افزايش دهد تا نقشه راه به اجرا درآيد.

وی همچنین پيش‌بينى کرد که فلسطينيان به جز مصالحه‌هايى که تاکنون داشته‌اند، حاضر به مصالحه بيشتر نشوند.

عباس همچنین گفت: «ما پذيرفتيم که تنها 22 درصد خاک فلسطين را داشته باشيم و اين بزرگ‌ترين مصالحه است؛ ما پذيرفته‌ايم که اسراييل 78 درصد خاک فلسطين را دراختيار داشته باشد. بنابراين آنها چه نوع توافقى از ما انتظار دارند؟ هم‌اکنون ما آماده هستيم تا استقلالمان را در صورتى که اسرائيلى‌ها اجازه دهند، اعلام کنيم. اما اين اعلام استقلال به شکل يک‌جانبه اعلام نخواهد شد. اسرائيلى‌ها سعى دارند که بگويند ما فلسطينيان در حال اتخاذ يک تصميم يک‌جانبه هستيم. در حالی که ما به دنبال يک تصميم يک‌جانبه نيستيم.»


نظر شما :