علل و پیامدهای توسعه روابط فدراسیون روسیه و اسرائیل

۰۹ اسفند ۱۳۸۸ | ۲۰:۱۶ کد : ۷۰۷۸ کتابخانه
تالیف دکتر الهه کولائى دانشيار دانشکده حقوق و علوم سياسى و نماينده مجلس ششم
علل و پیامدهای توسعه روابط فدراسیون روسیه و اسرائیل

نام کتاب: علل و پیامدهای توسعه روابط فدراسیون روسیه و اسرائیل
نویسنده: دکتر الهه کولائی
ناشر: انتشارات دانشکده حقوق و علوم سیاسی
قیمت: 12000 ریال
شابک: 2- 26- 7598-964


کتاب "علل و پیامدهای توسعه‌ی روابط فدراسیون روسیه و اسرائیل (با نگاهی به جمهوری اسلامی ایران)" کتابی است که توسط دکتر الهه کولائی (طبرستانی) استاد دانشگاه و نماینده مجلس ششم نوشته شده و توسط انتشارات دانشکده حقوق و علوم سیاسی منتشر شده است.

این کتاب که در دانشگاه‌های ایران به عنوان یک کتاب درسی در اختیار دانشجویان قرار گرفته، در حقیقت به بررسی روابط اسرائیل و روسیه می‌پردازد.
 
اهمیت این کتاب در حال حاضر بیش از هر زمانی است چرا که به نوعی اسرائیل تلاش دارد با گسترش روابط خود با روسیه، مسکو را از نزدیکی به تهران بر حذر دارد. اسرائیل از سرانجام پرونده هسته‌ای ایران و تبادلات تسلیحانی مسکو – تهران به شدت نگران است و برای کاستن از این نگرانی خود دست به هر کاری می‌زند که روابط روسیه با ایران کم‌رنگ شود.

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: "توسعه روابط فدراسیون روسیه با اسرائیل یکی از برجسته‌ترین تحولات در سیاست خارجی این کشور پس از اتحاد شوروی است.
 
موضوع اصلی این کتاب تحولات روابط روسیه و اسرائیل پس از فروپاشی، با نگاهی به پیامدهای آن برای جمهوری اسلامی ایران است. چرا روابط دو کشور پس از فروپاشی گسترش یافت؟ علل اجتماعی – اقتصادی – سیاسی این تحول چه بود؟
 
این تحول با توجه به سیاست تعارض‌آمیز اسرائیل و ایران و اساسا نفی موجودیت آن از سوی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب روابط روسیه و جمهوری اسلامی ایران جه پیامدهایی را برای کشور ما در بر داشته است؟ این سوالات محور مباحث اصلی کتاب را تشکیل داده که طی سه فصل تلاش شده به آنها پاسخ داده شود."  


( ۱ )

نظر شما :

حمید درج ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | ۰۹:۴۹
دریافت نسخه کتاب