آمانو: ایران با آژانس همکاری لازم را ندارد

۱۰ اسفند ۱۳۸۸ | ۱۹:۵۴ کد : ۷۰۸۷ سرخط اخبار
 آمانو: ایران با آژانس همکاری لازم را ندارد

مديرکل آژانس بين‌المللى انرژى اتمى مدعى شد ايران به اندازه کافى با آژانس در تحقيقاتش درباره فعاليت‌هاى هسته‌يى اين کشور همکارى نمى‌کند.

به گزارش ايسنا، خبرگزارى فرانسه گزارش داد: يوکيا آمانو ـ مديرکل آژانس بين‌المللى انرژى اتمى ـ امروز (دوشنبه) در نطق آغازينش در برابر شوراى حکام ادعا کرد: آژانس هم‌چنان به راستى‌آزمايى انحراف نداشتن مواد هسته‌يى اعلام شده در ايران ادامه مى‌دهد اما ما نمى‌توانيم تاييد کنيم که همه مواد اعلام شده در ايران براى فعاليت‌هاى صلح‌آميز به کار مى‌رود زيرا ايران همکارى لازم را با آژانس نداشته است. 

به گزارش ايسنا، نشست فصلى شوراى حکام آژانس ساعت 10:30 به وقت محلى در وين پايتخت اتريش با سخنرانى يوکيا آمانو آغاز شد. 

در اين نشست گزارش‌ آمانو درباره اجراى پادمان‌ها در ايران و سوريه مورد بررسى قرار مى‌گيرد. گزارش آمانو درباره ايران مورد انتقاد شديد تهران قرار گرفت. آمانو در گزارش خود درباره برنامه هسته‌يى ايران بى‌توجه به گزارش‌هاى قبلى آژانس برخورد کرده است. 

على‌اصغر سلطانيه ـ نماينده ايران در آژانس بين‌المللى انرژى اتمى ـ در نشست توجيهى آژانس که چهارشنبه هفته گذشته براى اعضاى شوراى حکام برگزار شد و در آن اولى هاينونن ـ معاون مديرکل در امور پادمان‌ها ـ و هرمن ناکارت برگزار شد، با ارايه نامه توجيهى ايران به گزارش اخير آمانو، گزارش مدير‌کل را حاوى ايرادات فنى و حقوقى دانست و گفت: «موارد مطرح شده در اين گزارش بعضا مخاطبان و ديپلمات‌ها را نسبت به وضعيت پرونده هسته‌يى ايران گمراه مى‌کند.» 

وى درباره اعلام سايت فردو خاطرنشان کرد:« اعلام ما در مورد سايت فردو 18 ماه زودتر از موعد مقرر کار اشتباهى بوده است و اکنون براى ديگر سايت‌ها ما صرفا از مقررات پادمان جامع پيروى خواهيم کرد. يعنى اطلاع به آژانس 180 روز قبل از تزريق مواد هسته‌يى در آن.» 

يکى از نکات خاص و جديد در گزارش آمانو تفاوت رويکرد در بررسى اسناد ادعايى در بحث مطالعات ادعايى است که از سوى برخى کشورها درباره فعاليت‌هاى هسته‌يى ايران است که در گزارش‌هاى البرادعى معتبر قلمداد نشده بود، اما در اين گزارش اين اسناد در چرخشى عجيب معتبر خوانده شده‌اند. 

با اين حال آمانو يک بار ديگر بر صلح‌آميز بودن برنامه‌ هسته‌يى ايران تاکيد کرده است

روزنامه اعتماد هم توقیف شد


معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در تماس با الیاس حضرتی مدیرمسئول روزنامه اعتم خبر از توقیف روزنامه اعتماد داد.

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، به گفته محمدعلی رامین روزنامه اعتماد توقیف موقت شده است و می‌بایست دادگاه مطبوعات درباره تخلفات این روزنامه تصمیم‌گیری نهایی را بنماید.

گفتنی است در آستانه میلاد رسول اکرم(ص) علاوه بر روزنامه اعتماد، صبح امروز نیز هفته‌نامه ایراندخت توقیف شد تا عیدی وزارت ارشاد دولت دهم به روزنامه‌نگاران تکمیل شود.

معامله نظامی ترکیه با اسرائیل

رژیم صهیونیستی 6 فروند هواپیمای جاسوسی به ترکیه تحویل داد. این هواپیماها به همراه دو ایستگاه کنترل آن جمعه گذشته به ترکیه رسیده که قرار است پس از کنترل های لازم که دو هفته طول می کشد تحویل ارتش ترکیه شود.
پایگاه اینترنتی روزنامه حریت نوشت : توافقنامه خرید 10 هواپیمای بدون سرنشین موسوم به هرون سال 2005 بین آنکارا و تل آویو امضا شد و قرار بود تحویل آن در سال 2008 صورت گیرد اما رژیم صهیونیستی با یکسال تاخیر فقط دو فروند آن را نوامبرگذشته تحویل ترکیه داد که به دلیل بروز نواقص فنی عودت داده شد. رسانه های ترکیه پیشتر درباره احتمال فسخ این قرارداد 200 میلیون دلا ری خبرهایی منتشر کرده بودند.

ایرن به پوتین پلنگ هدیه داد

پس از اهدای دو غزال ایرانی به شیخ نشینان قطری ، دو قلاده

پلنگ وحشی هم به روسیه اهدا شده است.

به گزارش سفیر و به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ دو قلاده پلنگ وحشی که به پلنگ ایرانی مشهور است بر اساس توافق میان وزیر منابع طبیعی روسیه و رییس سازمان محیط زیست به مسکو اهدا شد .

بر اساس این گزارش ولادیمیر پوتین از دوستداران این نوع پلنگ می باشد و پروژه تحویل و نگهداری این پلنگ ها مستقیما زیر نظر وی اجرا می شود، روسیه قصد دارد با ایجاد منطقه کوهستانی در اطراف شهر سوچی واقع در غرب کوهستان های قفقاز ، ناحیه زیبا با تنوع زیستی ایجاد کند.

پیش از این ترکمنستان نیز دو قلاده از این نوع پلنگ را به روسیه اهدا کرده بود.


آزمایش نسل جديد بمب‌هاى 2 هزار پوندى ايران

فرمانده نيروى هوايى ارتش از تست قريب‌الوقوع بمب هوشمند قاصد 2 با بردى بيشتر از نمونه اوليه آن خبر داد.
امير خلبان حسن شاه‌صفى فرمانده نيروى هوايى ارتش در گفت و گو با فارس با بيان اينکه بمب هوشمند و 2 هزار پوندى قاصد 1 عملياتى شده و با توليد انبوه، در اختيار نيروى هوايى قرار گرفته است، اظهار داشت: در يگان‌هايى که به اين سلاح نياز داشته باشند از آن استفاده مى‌کنيم.
شاه‌صفى با اشاره به قابليت‌هاى مهمى چون قدرت تخريب و دقت عمل اين بمب‌ها از تست "قاصد 2 " با بردى بيشتر از نمونه اوليه آن در آينده نزديک خبر داد.
فرمانده نيروى هوايى ارتش همچنين با بى‌اثر توصيف کردن نصب سامانه‌هاى موشکى آمريکا در کشورهاى منطقه و حوزه خليج فارس، خاطرنشان کرد: اين کار اتفاق جديدى نيست و آنها هم قبلا اين سامانه‌ها را در جاهاى ديگر نصب و تست کردند که البته در هيچ کجا جواب نگرفته‌اند.

اظهارات فائزه هاشمی در مورد مواضع پدرش

فراروفائزه هاشمی نماینده سابق مجلس و مدیر مسئول روزنامه توقیف شده زن یکی از فرزندان اکبر هاشمی رفسنجانی، در گفت و گو با یک رسانه فارسی زبان خارج از کشور به دفاع از مواضع پدرش پرداخت

فائزه هاشمی در این گفتگو در مورد بازداشتش در 30 خرداد گفت: «من به اتفاق دخترم مونا، دو دخترخاله و یک نوه خاله ام بازداشت شدم اما اینکه گفته شد به دلیل امنیت خودم بوده، دروغ بود، حدود 30 ساعت بازداشت بودم».

هاشمی در پاسخ به این پرسش که آزادی شما به دلیل نسبت نزدیک شما با آیت‌الله هاشمی نیست؟ گفت: «بله این احتمال وجود دارد که به خاطر نسبتی که با ایشان دارم کاری نداشته اند».

وی دلیل انتقادات گسترده علیه خود و برادرش را جایگاه هاشمی رفسنجانی و تاثیر گذاری وی دانست.

فائزه هاشمی عدم حضور پدرش در نماز جمعه را خواست خود وی خواند و دلیل آنرا به آزار و اذیت نیفتادن مردم دانست.
 
وی با اشاره به این که برخی هاشمی را متهم به سازش میکنند و این نمی تواند واقعیت داشته باشد؛ گفت: «عملـکـرد ایـشان و تـاریخ انـقلاب، چـه بعد از انقلاب و چه قبل از انقلاب نشان داده است که آقای هاشمی بر سر حقوق مردم سازش نـمی کند، اگر چنین بود اینقدر مورد هجوم قرار نمی گرفت. رسانه ها را ببینید».
 
فرزند رییس مجمع تشخیص مصلحت درباره مواضع واقعی پدرش گفت: «آقای هاشمی مواضع خود را در نماز جمعه معروف اعلام کردند».
 
فائزه هاشمی در پاسخ به این پرسش که "آیا می توان آقای هاشمی را سبز دانست؟" گفت: «از آنجایی که جنبش سبز دارای یک سری خواسته هاست که با نظرات عنوان شده آقای هاشمی اشتراک دارد می توان ایشان را هم سبز دانست. البته آقای هاشمی معمولاً فراتر از این گونه تقسیم بندی ها قرار گرفته و عمل کرده است».



سرمایه گذاران ایتالیایی در راه ایران

معاون مرکز امور مناطق آزاد ویژه اقتصادی از موافقت با سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی کارفرمایان ایتالیایی در مناطق آزاد برای احداث کارخانه تولید مبلمان، تزئینات داخلی و پرورش آبزیان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر هیئتی مرکب از سرمایه گذاران و کارفرمایان ایتالیایی در دیدار با معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در زمینه احداث کارخانه تولید مبلمان و تزیینات داخلی و خارجی ساختمان، پرورش آبزیان و سایر فعالیتهای مرتبط به توافق رسیدند.

محمود رضا حسینی در خصوص این دیدار، گفت: اعضای این هیئت ضمن ابراز علاقمندی برای سرمایه گذاری و مشارکت در فعالیتهای اقتصادی در این مناطق با مزیتهای پیش بینی شده شامل معافیتهای گمرکی و مالیاتی، ورود و خروج آزاد ارز و صدور ویزا در محل برای اتباع خارجی آشنا شدند.

وی افزود: موضوعات مورد علاقه برای هیئت ایتالیایی ابعاد مختلفی داشت و جهت آشنایی بیشتر این سرمایه گذاران ایتالیایی برنامه ریزی بازدید از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به منظور بررسی شرایط و اعلام نظر کارشناسی در دستور کار مرکز قرار گرفت و این گروه از دو هفته آینده سفر خود را به این مناطق آغاز خواهند کرد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور مناطق آزاد همچنین طراحی و ارائه بسته‏های سرمایه گذاری و پیشنهادی از سوی مناطق آزاد به همراه طرحهای توجیهی را از اولویتهای مرکز به این سرمایه گذاران دانست.

گفتنی است، اعضای این هیئت ایتالیایی با اشاره به دروغ پردازیها و تبلیغات منفی غرب علیه ایران، تاکید کردند ایران کشوری دارای امنیت و آرامش است و مردم مهمان نواز و بافرهنگی دارد که این مسئله آنها را برای سرمایه گذاری در ایران بیش از پیش ترغیب می کند.

کشته شدگان زلزله شيلى به 708 نفر رسید

در حالى که اوباشگرى و شجاعت در خيابان‌هاى شيلى مخلوط شده است تلفات يکى از بزرگترين زمين لرزه‌هاى قرن به 708 نفر رسيد.

به گزارش خبرگزارى فارس، امدادگران هنوز هم به رغم پس لرزه‌هاى شديد شجاعانه به دنبال بازماندگان احتمالى هستند و دولت شيلى هم براى برقرارى نظم و جلوگيرى از اوباشگرى و غارت سربازان ارتش را به منطقه اعزام کرده است.

تلاش‌ها براى ارزيابى دقيق ميزان خرابى‌ها به شدت تحت تأثير پس لرزه‌هاى قدرتمندى است که هنوز هم ساختمان‌ها را به ويرانه تبديل مى‌کند.

مقام‌ها اعلام کرده‌اند حدود 500 هزار خانه ويران شده يا به شدت آسيب ديده است و تعداد زيادى از مردم ناپديد شده‌اند.

به نوشته آسوشيتدپرس، بچلت رئيس جمهورى شيلى پس از جلسه‌اى 6 ساعته با وزرا و فرماندهان ارتش اعلام کرد که ما با يک فاجعه در سطحى غيرقابل تصور روبه‌رو هستيم.

وى با امضا دستورى کنترل شهر زلزله‌زده کنسپسيون را که غارتگران در آن به شدت فعال هستند را به ارتش سپرده است.

بچلت که در 11 مارس آينده دوران رياست جمهورى او به پايان مى‌رسد اعلام کرده که اين کشور آماده پذيرش هر گونه کمک بين‌المللى است.

 

اخبار قبلی

چهار روزنامه‌نگار آزاد شدند
کاهش رابطه با دولت انگليس جدى است
مخالفان سیاسی را دسته جمعی اعدام کنید!
شایعه سکته قلبی میرحسین موسوی!
گفت‌وگوی وزراى خارجه اتحاديه اروپا درباره ايران
تمام تلاش های عربستان علیه ایران
دو شرکت بزرگ بیمه آلمانی به کار خود در ایران پایان می‌دهند
پیشنهاد جدید غرب ارزش بررسی ندارد
رایزنی نتانياهو علیه ایران در روسیه
ایران محور سفر کلینتون به قطر و عربستان
وزير خارجه ترکيه به تهران می آید
سارا پیلن : اوباما به ایران حمله نکند رای نمی آورد!
سهم آنگولا از پارس جنوبی؟!
امريکا تماس با چين عليه ايران را ادامه خواهد داد
کلینتون پیشنهاد احمدی نژاد را نپذیرفت
درگیری در مراسم دهه فجر در نوفل لوشاتو + عکس
کاهش 15 میلیارد دلاری ذخایر ایران
مهلت تمام شد،راهی جز غنی سازی نداریم
کراولی: يشنهاد مبادله اورانيوم ايران همچنان روى ميز است
شش سال حبس تعزيرى برای جهانبخش خانجانى
چين: حل مسئله هسته‌اى ايران از راه دیپلماسی


نظر شما :