بازداشت جعفر پناهى به دليل مسائل سياسى نيست

۱۱ اسفند ۱۳۸۸ | ۲۰:۳۱ کد : ۷۰۹۷ سرخط اخبار
بازداشت جعفر پناهى به دليل مسائل سياسى نيست

دادستان عمومى انقلاب تهران درخصوص علت بازداشت جعفر پناهى اظهار داشت: بازداشت ايشان به دليل هنرمند بودن نبوده و جنبه سياسى نيز ندارد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، عباس جعفرى دولت‌آبادى در حاشيه مراسم توديع و معارفه دادسراى ناحيه ونک در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار ايلنا مبنى بر اينکه آيا پرونده روزنامه اعتماد به دادگاه ارسال شده است گفت: اين پرونده تا امروز به دست ما نرسيده و قرار است ارسال شود و در صورت ارسال شدن جداگانه اطلاع‌رسانى خواهد شد.
وى در خصوص بازداشت جعفر پناهى کارگردان سينمايى گفت: بازداشت ايشان به علت هنرمند بودن نبوده و جنبه سياسى نيز ندارد اين فرد به دليل ارتکاب جرائمى در مظان اتهام قرار دارد و به همراه يک نفر ديگر به دستور قاضى پرونده دستگير و تحقيقات از آنان ادامه دارد و چون تحقيقات تازه آغاز شده موضوع در دست بررسى است.



سلطانیه: ایران به طور کامل با آژانس همکاری دارد


نماينده‌ى ايران در آژانس بين‌المللى انرژى اتمى روز دوشنبه تاکيد کرد که ايران به طور کامل با آژانس همکارى دارد.

به گزارش ايسنا على اصغر سطانيه نماينده ايران در آژانس افزود: اين همکارى دليل اين است که ما قادر هستيم بگوييم که برنامه هسته‌يى ايران از مسير صلح‌آميزش منحرف نشده است. اما زمينه‌هايى وجود دارد که ما همکارى نداريم و مسائلى که ما در آنها نياز به همکارى داريم.

سلطانيه افزود: در بسيارى(مواقع و) شرايط ما گفته‌ايم که کاملا در زمينه‌ى امنيتى کامل همکارى کرده‌ايم. آقاى آمانو نه تنها در سخنان‌شان در افتتاحيه نشست شوراى حکام بلکه در کنفرانس مطبوعاتى هم تاييد کردند که همکارى کامل از سوى ايران با آژانس باعث شده است تا فعاليت‌هاى متنوع آنها در ايران براى بررسى مواد هسته‌يى ادامه يابد.

سلطانيه که با پرس تى وى گفت‌وگو مى‌کرد همچنين تاکيد کرد که ايران هيچ مشکلى در تعهدات قانونى‌اش بر اساس منشور سازمان بين‌المللى انرژى اتمى ندارد.

جنجال تازه برلوسکونی

نخست‌وزير جنجالى ايتاليا بار ديگر در آستانه برگزارى انتخاباتى فهرستى جنجالى از جمله نام برخى مجريان زن تلويزيونى را به‌عنوان کانديداهاى پيشنهادى خود براى شرکت در انتخابات ارائه کرد.

به گزارش جام جم و به نقل از خبرگزارى فرانسه، سيلويو برلوسکنى در حالى در فهرست انتخاباتى خود از چند مجرى و شخصيت زن تلويزيونى نام برده که سال گذشته نيز پس از آن‌که همسر وى به‌طور رسمى خواستار جدايى از او شود مجبور شد تا اسامى برخى از کانديداها زن را که براى انتخابات پارلمان اروپا پيشنهاد کرده بود از فهرست خود حذف کند.

همسر برلوسکنى اقدام نخست‌وزير ايتاليا مبنى بر ارائه فهرستى از اسامى زنان و دختران ايتاليايى براى شرکت در انتخابات پارلمانى بدون هيچ فعاليت سياسى را اقدامى «بى‌شرمانه» خوانده بود.

با اين حال برلوسکنى 73 ساله که از آغاز روند قانونى جدايى از همسرش خود را در محافل عمومى فردى مجرد مى‌خواند، بار ديگر با ارائه فهرستى جنجالى براى انتخابات مهم محلى خبرساز شد.

در اين فهرست نام دختر جوانى که دستيار دندانپزشک است و دندان هاى برلوسکنى را پس از کتک خوردنش در چند ماه پيش معالجه کرده بود نيز به چشم مى خورد.

برلوسکنى همچنين چند روز پيش با تشبيه قضات ايتاليايى به طالبان افغانستان خشم بسيارى از مقام‌هاى قضايى و دادستان‌هاى ايتاليايى را برانگيخت.

به‌رغم مختومه اعلام شدن پرونده اتهام فساد مالى سيلويو برلوسکنى درباره پرداخت رشوه به وکيل انگليسى توسط دادگاه عالى ايتاليا، هيئت منصفه شنبه دستور ادامه رسيدگى به اتهام‌هاى فساد مالى برلوسکنى را صادر کرد.

بر اساس تصميم قضات شعبه 10 دادگاه کيفرى ميلان، محاکمه سيلويو برلوسکنى به اتهام فساد مالى 26 مارس از سر گرفته مى‌شود.

برلوسکنى که در جلسه دادگاه حضور نداشت به پرداخت 600 هزار دلار به ديويد ميلز، وکيل سابق انگليسى خود در قبال شهادت دروغ به نفع او متهم شده است.



طرح کاهش رابطه به سال آینده موکول شد

عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس گفت: طرح کاهش رابطه با انگلیس که در کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی در دست بررسی بود‏، سال آینده به صحن علنی مجلس می‌آید. چرا که بررسی لایحه بودجه در صحن علنی مجلس از هفته آینده آغاز شده و امکان بررسی این طرح تا پایان سال‌جاری محیا نخواهد شد.

محمد مهدی شهریاری عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی در گفتگو با ایلنا، با بیان اینکه بررسی طرح کاهش رابطه ایران و انگلیس به سال آینده موکول شده است، افزود: در جلسات کمیسیون برای بررسی این طرح معاونان وزارتخانه‌های امور خارجه و اطلاعات حضور داشتند.

وی با بیان اینکه این دو وزارتخانه در کاهش رابطه با انگلیس هم نظر هستند، اظهار داشت: البته از شورای عالی امنیت ملی نیز کسب تکلیف کرده‌ایم که هنوز پاسخ آن به مجلس ارائه نشده است.

وی به نقل از نمایندگان وزارت اطلاعات در کمیسیون امنیت‌ملی‏، مشکلاتی که انگلیس از بعد از انقلاب در کشور ما ایجاد کرده است را یادآوری کرد و افزود: البته در حال حاضر باید منافع ملی کشور در نوع رابطه با انگلیس را در نظر بگیریم.

به گفته شهریاری اگرچه کاهش رابطه با انگلیس مورد تایید ضمنی مجلس و دولت است اما نگاه قالب آن است که این کاهش رابطه باید بیشتر در زمینه مسائل اقتصادی باشد نه سیاسی.

نماینده بجنورد با بیان اینکه تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه، باید در کمیسیون امنیت‌ملی صورت بگیرد، ادامه داد: به احتمال زیاد نظر نهایی حاکی از کاهش روابط خواهد بود؛ اما این گونه نیست که از سطح سفیر روابطمان رابه کاردار تقلیل دهیم.



اعتراض دیپلماتیک ایران به قرقیزستان

درپی دستگیری ریگی ،
سرکرده گروهک تروریستی شرق ایران ، در هواپیمای قرقیزستان ، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت : قرقیزستان باید به اسناد و قطعنامه های سازمان ملل متحد در زمینه مبارزه با تروریسم بیشتر توجه کند. به گزارش واحد  مرکزی خبر ، مهمانپرست افزود : ایران پس ازاطلاع ازموضوع مسافرت ریگی ، سرکرده تروریستها ، با هواپیمای قرقیزی و دستگیری نامبرده ، سفیر قرقیزستان در تهران را احضار ونسبت به این موضوع اعتراض کرده است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ضرورت همکاریهای منطقه ای بین کشورها در امر مبارزه با پدیده تروریزم و درپی قرائن قطعی مبنی بر حضور و تشخیص هویت تروریست شرور عبدالماک ریگی و مسافرت وی با هواپیمای قرقیزی و دستگیری نامبرده ، با احضار سفیر قرقیزستان در تهران ، مراتب نگرانی خود از بکارگیری سرزمین کشورهای منطقه علیه منافع ، مصالح و امنیت جمهوری اسلامی ایران را به وی ابلاغ کرد .

در این دیدار سفیر قرقیزستان با محکوم کردن اعمال تروریستی عبدالمالک ریگی و قدردانی از مهمان نوازی برای ارائه تسهیلات به مسافران قرقیزی به هنگام دستگیری این تروریست ، گفت : مراتب را به دولت خویش منعکس خواهد کرد .



اوباما در گیرودار ترک سیگار !

شواهد حکایت از آن دارد که باراک اوباما، رییس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، هنوز موفق نشده است سیگار را به طور کامل ترک کند.

به گزارش آسوشیتد پرس «جفری کالمن»، یکی از پزشکان کاخ سفید در همین‌باره می‌گوید، اوباما باید «تلاش‌های ترک سیگار» را که شامل استفاده از آدامس نیکوتین می‌شود، ادامه دهد. این پزشک همچنین نوبت بعدی معاینه رییس‌جمهور آمریکا را در آگوست 2012 و زمانی که وی 50 ساله می‌شود، اعلام کرده است.

اوباما پیش‌تر در جریان یک کنفرانس خبری در ماه ژوئن اعلام کرده بود، هنوز به صورت گاه و بیگاه سیگار می‌کشد. وی همچنین از آدامس‌های مخصوص نیکوتین برای کاهش میزان مصرف سیگار استفاده می‌کند و پزشک وی توصیه کرده است این کار را ادامه دهد.

علاوه بر آن، تیم پزشکی اوباما، روز یکشنبه و پس از انجام یک سری معاینات معمول چنین نتیجه‌گیری کردند که رییس‌جمهور آمریکا باید برای کاهش کلسترول خون خود، عادات غذایی خود را بهبود بخشد.

بنا بر گزارش‌هایی که پس از این معاینه 90 دقیقه‌ای از کاخ سفید مخابره شده است، میزان کلسترول خون رییس‌جمهور آمریکا از حد مجاز تجاوز کرده است.

آقای «کالمن» همچنین می‌گوید رییس‌جمهور باید رژیم غذایی خود را تغییر دهد تا میزان کلسترول بد خونش (LDL) را به کمتر از 130 برساند.



واکنش چین به تغییر موضع روسیه

چین امروز سه شنبه و پس از سخنان رئیس جمهور روسیه، از وجود زمان برای حل دیپلماتیک موضوع هسته ای ایران خبر داده و خواستار انجام مذاکرات بیشتر با تهران در این رابطه شد.

به گزاش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "چین گانگ" از سخنگویان وزارت امور خارجه چین گفت: ما خواستار حل موضوع هسته ای ایران از طریق راه های دیپلماتیک هستیم.

گانگ در ادامه گفت: ما معتقدیم که طرف های حاضر در موضوع هسته ای ایران باید تلاش های دیپلماتیک خود را افزایش داده و برای پیشرفت مذاکرات اقدام کنند تا از این راه امکان حل شایسته موضوع فراهم شود

سخنگوی وزارت امور خارجه چین این سخنان را در واکنش به اظهارت رئیس جمهور روسیه در فرانسه ایراد کرد. مدودف در کنفرانس خبری گفته بود: روسیه آماده بررسی ارائه تحریم های جدید علیه ایران به همراه دیگر کشورها و همپیمانان است.

بر اساس این گزارش، "دیمتری مدودف" رئیس جمهور روسیه که روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی به همراه رئیس جمهوری فرانسه در کاخ الیزه صحبت می کرد گفت که در صورت شکست تلاش های بین المللی برای حل دیپلماتیک موضوع هسته ای ایران روسیه می تواند با اعمال تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی موافقت کند.

رئیس جمهوری روسیه بدون توجه به همکاری کامل ایران با آژانس به عنوان نهاد مسئول در این زمینه گفت: ما از ایران می خواهیم تا تحت کنترل جامعه جهانی در رابطه با برنامه هسته ای صلح آمیز خود کار کند که تاکنون چنین نبوده و ما طی دوره گذشته هیچ پیشرفتی نداشته ایم و برعکس وضعیت نامناسب بوده است.

سارکوزی نیز پیش از وی در همین کنفرانس مطبوعاتی گفت: روسیه تا آنجا که این تحریم ها انسانها را هدف قرار ندهد موافق تحریمهاست.

کشته شدن 6 نفر از نیروهای ناتو در افغانستان

سازمان پيمان آتلانتيک شمالى اعلام کرد که حداقل 6 تن از نيروهاى اين ائتلاف نظامى در حملات شبه‌نظاميان طالبان در مناطق مختلف افغانستان کشته شدند.

 

به گزارش فارس به نقل از خبرگزارى آسوشيتدپرس، سازمان پيمان آتلانتيک شمالى(ناتو) در بيانيه‌اى تائيد کرد که در پنج حمله جداگانه نيروهاى شبه‌نظامى طالبان در مناطق مختلف افغانستان، حداقل 6 نفر از نظاميان اين ائتلاف نظامى غرب در مناطق ناآرام جنوبى و غربى اين کشور کشته شدند.
ائتلاف نظامى ناتو در اين بيانيه به مناطق دقيق کشته شدن اين افراد اشاره نکرد اما تصريح کرد که دو تن از نظاميان سازمان کمک به امنيت افغانستان (ايساف) در حمله يک بمبگذار انتحارى کشته شد.
ناتو در اين باره تاکيد کرد که يک بمبگذار انتحارى با نزديک شدن تعدادى از خودروهاى متعلق به ناتو بمبى که از قبل کار گذاشته بود را منفجر کرد که در نتيجه آن حداقل 1 نظامى ناتو کشته شد و چند نفر ديگر مجروح شدند.
در بيانيه‌اى که از سوى ناتو منتشر شد آمده است که علاوه بر کشته شدن اين نظامى ناتو که در انفجار اول جان خود را از دست داد، حداقل 3 نفر از نيروهاى ناتو در حمله موشکى و خمپاره‌اى در غرب افغانستان کشته شدند.
ناتو همچنين تائيد کرد که يک نفر ديگر از نيروها نيز در نتيجه شليک گلوله نيروهاى شبه‌نظامى طالبان در جنوب اين کشور به کام مرگ فرستاده شد.
اين در حالى است که گروه شبه‌نظامى طالبان با رد اظهارات مقامات ناتو، اعلام کرد که حداقل 11 نفر از نيروهاى خارجى در اين حمله کشته شدند.

حمایت مسکو از تحریم های هوشمند علیه ایران

دمیتری مدودف، رئیس جمهوری روسیه، روز دوشنبه اعلام کرد که مسکو از تحریم های هوشمند علیه ایران در صورت شکست تلاش های دیپلماتیک حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری « رویترز»، رئیس جمهوری روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد که بتوان از تحریم های جدید علیه ایران پیشگیری کرد و در عین حال، این تحریم ها در صورت اجرا، مردم ایران را هدف قرار ندهد.مدودف منظور خود از تحریم هوشمند را بیان نکرد.

 
بر اساس این گزارش، نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه، نیز گفت که روسیه از تحریم های جدید علیه ایران، تا زمانی که بحران انسانی ایجاد نکند، حمایت می کند.

تحریم ایران فعلا غیرممکن است


وزیر امور خارجه آمریکا دیروز دوشنبه در سخنانی اذعان کرد که اعمال تحریم های جدید علیه ایران در 30 تا 60 روز آتی غیر ممکن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "هیلاری کلینتون" که در آستانه سفر به آمریکای لاتین سخن می گفت در ادامه این احتمال را که قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد ظرف 30 تا 60 روز آینده علیه ایران صادر می شود را رد کرد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: ما به سرعت در حال انجام امور در شورای امنیت هستیم، اما من نمی توانم تاریخ دقیقی را برای صدور قطعنامه اعلام کنم. اما می توان این موضوع را پیش بینی کرد که ظرف چند ماه آینده شورای امنیت قطعنامه جدید را صادر کند.

وی در ادامه اعلام کرد که در دیدار بار "کریستینا کرشنر" رئیس جمهور آرژانتین درباره موضوع ایران رایزنی خواهد کرد.

 

اخبار قبلی

آمانو: ایران با آژانس همکاری لازم را ندارد
چهار روزنامه‌نگار آزاد شدند
کاهش رابطه با دولت انگليس جدى است
مخالفان سیاسی را دسته جمعی اعدام کنید!
شایعه سکته قلبی میرحسین موسوی!
گفت‌وگوی وزراى خارجه اتحاديه اروپا درباره ايران
تمام تلاش های عربستان علیه ایران
دو شرکت بزرگ بیمه آلمانی به کار خود در ایران پایان می‌دهند
پیشنهاد جدید غرب ارزش بررسی ندارد
رایزنی نتانياهو علیه ایران در روسیه
ایران محور سفر کلینتون به قطر و عربستان
وزير خارجه ترکيه به تهران می آید
سارا پیلن : اوباما به ایران حمله نکند رای نمی آورد!
سهم آنگولا از پارس جنوبی؟!
امريکا تماس با چين عليه ايران را ادامه خواهد داد
کلینتون پیشنهاد احمدی نژاد را نپذیرفت
درگیری در مراسم دهه فجر در نوفل لوشاتو + عکس
کاهش 15 میلیارد دلاری ذخایر ایران
مهلت تمام شد،راهی جز غنی سازی نداریم
کراولی: يشنهاد مبادله اورانيوم ايران همچنان روى ميز است
شش سال حبس تعزيرى برای جهانبخش خانجانى


نظر شما :