نظریه اقتصاد خرد

۱۷ اسفند ۱۳۸۸ | ۲۲:۵۵ کد : ۷۱۴۸ کتابخانه
کتاب نظريه اقتصاد خرد ويرايش سوم کتاب اصول اقتصاد خرد گريگورى منکيو است
نظریه اقتصاد خرد

نام کتاب: نظریه اقتصاد خرد
نویسنده: گریگوری منکیو
مترجم: حمیدرضا ارباب
ناشر: نی
سال نشر: 1388


کتاب نظريه اقتصاد خرد ويرايش سوم کتاب اصول اقتصاد خرد گريگورى منکيو است که در 7 بخش و 22 فصل چاپ شده است. اين کتاب دومين جلد از مجموعه‏اى 4 جلدى است که جلد نخست آن با نام مبانى علم اقتصاد، پيش از اين منتشر شده است.

در کتاب «نظريه اقتصاد خرد» براى نخستين بار مساله اقتصاد بازار آزاد و بازار آزاد در دنياى جهانى از ديدگاه‌هاى گوناگون بررسى شده است. متن اين کتاب روان و مطالب آن جامع و جديد و براى پژوهشگران و محققان علم اقتصاد و دانشجويان اين رشته، مفيد و قابل استفاده است.

 اين کتاب از مجموعه کتاب‌هاى «گريگورى منکيو» است که در زمينه اقتصاد خرد تاليف شده و اقتصاد خرد و مسائلى را که در اين زمينه مطرح است بيان مى‌کند. کتاب قبلى اين نويسنده درباره اقتصاد کلان بود.

نويسنده در اين کتاب به بررسى رفتار اقتصادى انسان‌ها، بنگاه‌هاى اقتصادى، نحوه توزيع توليدات و درآمد در بين آنها مى‌پردازد و کاربردها و موارد استفاده از اقتصاد خرد را بيان مى‌کند.

گريگورى منکيو نظريه اقتصاد خرد را در چارچوب نظم جديد در قالب موضوعات ابزارهاى اساسى عرضه و تقاضا، رفتار توليدکنندگان و سرمايه ارائه کرده است. در اين کتاب از توابع اقتصاد خرد به عرضه، تقاضا، توليد، بازارهاى تعادل عمومى و اقتصاد رفاه اشاره شده و مسائلى که با نظريه اقتصاد خرد در رابطه اند، بيان شده است.

اين اثر در 22 فصل تنظيم شده و در آخر هر فصل، پرسش و پاسخ‌هايى درباره موضوع هر فصل و راه‌حل و راه‌کارهاى مختلف آن‌ بيان شده است.

متن اين کتاب روان و مطالب آن جامع و جديد است و بسيارى از گفته‌هاى اين اثر جديد و براى پژوهشگران و محققان علم اقتصاد و دانشجويان اين رشته مفيد و قابل استفاده است.


( ۲ )

نظر شما :