بازداشت 4نفر در هلند به خاطر همکاری تجاری با ایران

۱۸ فروردین ۱۳۸۹ | ۲۱:۴۵ کد : ۷۳۱۵ سرخط اخبار
 بازداشت 4نفر در هلند به خاطر همکاری تجاری با ایران

عصر ایران- مقام های قضایی هلند اعلام کردند روز سه شنبه ۴ نفر در این کشور به اتهام صادرات غیرقانونی به ایران بازداشت شدند.

برخی رسانه های غربی که این خبررامنتشرکرده اند نوشته اند هویت افراد بازداشت شده اعلام نشده است.

مقامات هلندی صرفا گفته اند این افراد که برای یک شرکت صادراتی کار می کرده اند، متهم به جعل اسناد حمل و نقل و گمرک و ارسال کالاهای دومنظوره به ایران هستند. کالاهای دو منظوره به کالاهایی گفته می شود که هم در امور غیرنظامی و هم نظامی کاربرد دارند



علت توقيف ايران‌دخت و اعتماد چه بود؟

دو تن از اعضاى کميسيون فرهنگى مجلس نسبت به توقيف دو نشريه اصلاح‌طلب تذکر دادند.
به گزارش خبرنگار ايلنا، على مطهرى و جواد آرين منش نمايندگان تهران و مشهد در تذکرى کتبى به محمد حسينى وزير ارشاد، علت توقيف روزنامه اعتماد و هفته نامه ايران دخت را جويا شدند.
گفتنى است اين دو نشريه اسفند ماه سال گذشته توقيف شدند و على‌رغم شايعاتى مبنى بر انتشار مجدد روزنامه اعتماد‏، تاکنون اين روزنامه منتشر نشده است.


کاخ رياست جمهورى در آستانه تصرف مخالفان

مخالفان دولت قرقيزستان که اکثر آنها را جوانان تشکيل مى‌دهند، ظهر امروز به مقر رياست جمهورى در مرکز بيشکک حمله کردند و استاندارى نارين را تصرف و خواهان استعفاى دولت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزارى فارس در بيشکک، صبح امروز جمعى از مخالفان دولت قربان بيک باقى اف در خيابان "الماتينسکى " بيشکک راهپيماى کردند.
زمانى که پليس قصد متفرق کردن آنها را داشت، گروهى از جوانان به مقامات انتظامى حمله کرده و تعدادى از افراد پليس را خلع سلاح و خودرو آنان را تصرف کردند.
ظهر امروز نيز صدها نفر از معترضان به مقر رياست جمهورى نزديک شده و قصد تصرف آن را داشتند که پليس با استفاده از گاز اشک آور آنها را به عقب راند.
در حال حاضر تظاهرات کنندگان در ميدان "الاتاو " جمع شده و استعفاى "قربان بيک باقى اف " رئيس جمهور قرقيزستان را خواستار شده‌اند.
بنا به اعلام برخى منابع خبرى، امروز هواداران مخالفان، استاندارى نارين را تصرف کرده و استعفاى دولت را خواهان شدند.
جلسه اضطرارى پارلمان قرقيزستان که هم اکنون نيز ادامه دارد، به منظور برون رفت از اين اوضاع بحرانى، استعفاى نخست وزير و هيئت دولت را پيشنهاد داد.
مخالفان و هواداران آنان قصد دارند تا برآورده نشدن مطالبات سياسى و اجتماعى خود صحنه را ترک نکنند.

کاخ سفید به سخنان کرزی واکنش نشان داد

کاخ سفید می گوید در صورت ادامه سخنان ضدغربی حامد کرزی ممکن است دیدار ماه آینده او با باراک اوباما لغو شود.
رابرت گیبز، سخنگوی کاخ سفید سخنان اخیر آقای کرزی درباره دخالت کشورهای غربی در کشورش را "نگران کننده" و "گیج کننده" دانست.
روزنامه وال استریت ژورنال روز دوشنبه در گزارشی نوشت آقای کرزی در یک دیدار خصوصی به قانونگذاران این کشور گفته است ایالات متحده در امور داخلی افغانستان دخالت می کند و ادامه این روند به طالبان مشروعیت می دهد.
بر این اساس، آقای کرزی همچنین قانونگذاران را تهدید کرده که اگر اصلاحات مورد نظر او در کمیسیون انتخاباتی را تصویب نکنند، به طالبان خواهد پیوست.
او پیشتر نیز با متهم کردن ناظران بین المللی و سفارتخانه های غربی به دست داشتن در تقلب در انتخابات افغانستان، آمریکا را به خشم آورده بود.
آقای گیبز در جلسه مطبوعاتی روز سه شنبه کاخ سفید با اشاره به این که تاریخ دیدار آقای کرزی از واشنگتن تغییر نکرده است، گفت: "ما به طور قطع سخنان آینده آقای کرزی را ارزیابی خواهیم کرد تا سازنده بودن چنین دیداری را بسنجیم."
حامد کرزی و باراک اوباما قرار است دوازدهم مه دیدار کنند.
در این حال، آقای گیبز از ارائه پاسخ مستقیم به سوالی درباره این که آیا واشنگتن حامد کرزی را همچنان متحد خود می داند یا خیر، طفره رفت و گفت: "کرزی رهبر منتخب افغانستان است."
آقای گیبز همچنان در سخنان خود با اشاره به نارضایتی در آمریکا از وضع افغانستان گفت باید اطمینان حاصل کرد که نوع زمامداری در افغانستان با "سرمایه گذاری چشمگیر مردان و زنان" نیروهای مسلح ایالات متحده همخوانی دارد.
بیشتر از هشتاد هزار نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند و تعداد این افراد تا پایان سال به بیش از یکصدهزار تن خواهد رسید.
لحن ضدغربی آقای کرزی برای دولت باراک اوباما دردسرساز شده است و حتی دموکرات های کنگره در این باره از کاخ سفید توضیح خواسته اند.
جین هرمان، از اعضای دموکرات کنگره از آقای اوباما خواسته است روابط خود با دولت حامد کرزی را ارزیابی کند تا ببیند آیا او شریک مناسبی برای مبارزه با شورشیان طالبان است یا خیر؟
او همچنین از مبارزه حامد کرزی با فساد ابراز نارضایتی کرده است.


رایزنی فهرست العراقیه و حکیم


دیدار نخست وزیر عراق با هیئتی از جریان صدر و رایزنی فهرست العراقیه با رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از جمله تحولات سیاسی این کشور در راستای تشکیل دولت به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری براثا، نوری المالکی با هیئتی از جریان صدر دیدار و درباره تشکیل دولت و ائتلاف بین احزاب سیاسی رایزنی کرد.

به جزئیات این دیدار اشاره ای نشده است اما "نصار الربیعی" یکی از اعضای جریان صدر در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: مذاکراتی که میان احزاب سیاسی صورت می گیرد تفاهمات است و توافق محسوب نمی شود.

از سوی دیگر هیئتی از فهرست العراقیه که ریاست آن را "ایاد علاوی" بر عهده دارد نیز با عمار الحکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی و رهبر ائتلاف ملی عراق دیدار کرد.

در این دیدار رویدادهای سیاسی عراق به ویژه تشکیل دولت بحث و بررسی شد.

در انتخابات پارلمانی عراق که نتایج نهایی آن اعلام شد، ایاد علاوی در یک پیروزی شکننده 91 کرسی از 325 کرسی پارلمان را بدست آورد. این در حالی است که ائتلاف نوری المالکی تنها دو کرسی کمتر از علاوی بدست آورده و ائتلاف ملی عراق نیز 70 کرسی را بدست آورد.


حمله کنندگان به سفارت ایران بازداشت شدند

خبرآنلاین- تسیل هورسمن، سخنگوی پلیس لاهه، می گوید: پلیس ده نفر را که وارد ساختمان سفارت ایران در لاهه شده بودند، بازداشت کرده است.

گزارش برخی رسانه های غربی حاکی است تعداد اندکی از عناصر مخالف باجمهوری اسلامی ایران از جمله 8 هلندی که خود را معترض به  اوضاع سیاسی در ایران معرفی می کردند وارد سفارت ایران در لاهه شدند.

این افراد که عکس ندا آقاسلطان را به همراه داشتند توسط پلیس از محل خارج و به پایگاه پلیس انتقال یافتند.

 پلیس لاهه در مورد انگیزه ها و اهداف این افراد اظهار بی اطلاعی کرده است.


بازرسان آژانس در سوریه

ایسنا- ديپلمات‌ها در وين از بازرسى بازرسان سازمان ملل از تاسيسات هسته‌اى سوريه خبر دادند.

ديپلمات‌ها در وين اعلام کردند، بازرسان آژانس بين‌المللى انرژى اتمى از تاسيسات هسته‌اى سوريه در چارچوب تحقيقات مربوط به آنچه که فعاليت‌هاى هسته‌اى محرمانه سوريه ناميده مى‌شود، بازديد کردند.

روزنامه‌ى فلسطينى القدس، به نقل از يک ديپلمات نزديک به آژانس بين‌المللى انرژى اتمى خبر بازرسى تاسيسات هسته‌اى سوريه توسط بازپرسان آژانس را تاييد کرد.

وى گفت: قرار است گزارش بعدى که آژانس درباره سوريه تهيه مى‌کند در پايان ماه مه منتشر شود.

بازپرسان بين‌المللى در سال 2008 از پايگاه ديرالزور که توسط رژيم صهيونيستى در سال 2007 بمباران شد، بازديد کردند.

گزارش‌هاى آمريکايى و غربى مدعى شده‌اند که تاسيسات هسته‌اى جديدى با همکارى کره شمالى در اين منطقه احداث شده است.

يوکيو آمانو، رئيس آژانس بين‌المللى انرژى اتمى اخيرا ترديد‌هاى غربى درباره وجود اورانيوم در تاسيسات هسته‌اى سوريه را تاييد کرد.

دیدار خانواده یکی از قربانیان کهریزک با رهبری

خانواده ی مرحوم کامرانی پیش از آغاز سال نو با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

به گزارش جهان، اخبار رسیده حاکی از آن است که خانواده ی مرحوم کامرانی - یکی از قربانیان واقعه ی کهریزک - در روزهای پایانی سال 88 با رهبر معظم انقلاب دیدار داشته اند.

برخی از خانواده های قربانیان این واقعه ی دردناک، پیش از این اظهار داشته بودند که در امر پیگیری  مسائل مربوط به کهریزک، آیت الله خامنه ای از همه ی مسؤولان قاطعانه تر برخورد کرده اند.

در حالی که دادگاه های مربوط به واقعه کهریزک، در حال برگزاری است، به نظر می رسد  از طرفی نقش مسببین اصلی این حادثه ی غمبار که با راه اندازی فتنه، باعث ریختن خونهایی از هر دو طرف وارد در این ماجرا شدند، غیر قابل چشمپوشی است و از سویی دیگر نقش مسؤولانی که نسبت به فرمان تعطیلی فوری بازداشتگاه کهریزک که بوسیله مقام معظم رهبری صادر شد، اهمال نمودند نیز غیر قابل انکار می نماید.

جرج بوش بعد از ریاست جمهوری چه می کند؟

عصر ایران- روزنامه آلمانى "بيلد" نوشت: زندگى "جورج بوش" رئيس جمهور سابق آمريکا پس از هشت سال حکومت بر اين کشور هم اکنون در خوابيدن طولانى و گردش با ماشين در خيابانهاى ايالت تگزاس خلاصه مى شود.
    
  اين روزنامه آلمانى نوشت: در گزارشى که به تازگى از زندگى شخصى بوش پس از بازنشستگى منتشر شده، آمده است که تفريح مورد علاقه وى خوابيدن براى ساعتهاى طولانى و يا ماشين سوارى و خيابانگردى است.

در اين گزارش آمده است که بوش 63 ساله که در سال 2009 کاخ سفيد را ترک کرد و قدرت را به "باراک اوباما" سپرد، هم اکنون همراه با همسرش لورا در مزرعه اى در کراوفورد تگزاس زندگى مى کند و تمامى تلاش خود را به کار بسته است تا مردم آمريکا او را فراموش نکنند.

اين گزارش حاکى است، در حالى که همه از طرح اصلاح نظام بهداشتى اوباما و اوضاع در افغانستان سخن مى گويند، بوش با نصب يک تابلوى بزرگ که بر روى آن نوشته: "آيا واقعا دلتان براى من تنگ شده است؟" قصد دارد جلب توجه کند.



مالکی با نمایندگان جریان صدری دیدار کرد

نورى المالکى، نخست وزير عراق و رئيس ائتلاف دولت قانون، با هيئت سياسى جريان صدر ديدار و درباره‌ى تلاش‌ها براى تشکيل حکومت آينده با ايشان تبادل نظر کرد.
 
به گزارش "عراق آزاد" ، در اين ديدار کرار الخفاجى و قصى سهيل و اعضاى ديگرى از جريان صدر حضور داشته‌اند. این جلسه چند ساعت ادامه داشته است.
 
در اين ديدار برخى مشکلات ميان ائتلاف دولت قانون و جريان صدر مطرح و راه‌هاى عبور از آن به بحث گذاشته شد. جريان صدر از مهم‌ترين مخالفان تمديد نخست‌وزيرى نورى المالکى به شمار مى‌آيد.
 
گروهی از جریان صدری نیز روز دوشنبه 5 آوریل در یک سفر پیش از اعلام نشده به عربستان سعودی رفت تا درباره دولت آینده عراق با عربستانی‌ها به رایزنی بپردازد.



پناهندگى یک کارشناس هسته ای ایران!

يک پايگاه خبرى ايتاليايى از پناهندگى يک مهندس برجسته هسته‌اى ايران به کشور فرانسه خبر داد.

به گزارش آتى نيوز، اين پايگاه خبرى که عمدتاً اخبارى فاقد سند را عليه کشورمان منتشر مى‌کند در گزارش جديد خود با بيان اينکه اين فرد محمد نام دارد، به نقل از وى گفته است که در انتظار پناهندگى سياسى از کشور فرانسه هستم.

اين پايگاه اينترنتى نوشته است: محمد 34 ساله اهل تهران و دانش آموخته دانشگاه تهران بوده و در ساخت راکتورهاى هسته اى نيز موفق به اخذ مدارک تخصصى شده است.

سايت خبرى ام جى پرس ايتاليا در ادامه گزارش خود در حاليکه ابتدا مدعى مى شود، اين کارشناس برجسته هسته‌اى ايران با اطلاع از آزمايشات خطرناک بر روى سلامت مردم، از سمت خود استعفا داده، در ادامه با فراموشى اين مطلب به نقل از وى مدعى مى‌شود که به علت اينکه برنامه هسته‌اى ايران، مردم را در مضيقه اقتصادى قرار مى‌دهد، حاضر به ادامه همکارى با جمهورى اسلامى نبوده است.

اين کارشناس هسته‌اى مجعول با تشريح پرسوز و گداز دستگيرى و شکنجه خود توسط ماموران اطلاعاتى ايران، گفته است که من در زندانى در بوشهر در کنار 17 نفر ديگر در يک محل تنگ و تاريک نگهدارى مى شدم تا اطلاعات هسته‌اى ام درز پيدا نکند !

به گزارش آتى نيوز، در ادامه گزارش دانشمند مجعول ايران آمده است که وى به جرم جاسوسى محکوم شده اما در دوران مرخصى، به کمک پدرش گذرنامه دريافت کرده و به صورت قاچاق به ترکيه فرار مى کند !!!

اين فرد با اعلام خوشحالى از موافقت فرانسه با اعطاى تابعيت به وى، خواستار برخورد اروپا با ايران به خاطر فعاليتهاى غير صلح آميز هسته‌اى شده است.

با توجه به در پيش بودن روز فناورى هسته‌اى در ايران و اعلام اخبار خوش در اين خصوص، اين گزارش در برخى از سايت‌ها و نشريات سياسى اروپا نيز بازتاب داشته است.

درگیری عربستان و امارات  

شبکه خبر- کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در سالهای گذشته کوشیده اند اخبار اختلافات خود را سانسور کنند اما گاهی اختلافات آنها به حدی می رسد که دیگر نمی توانند مانع رسانه ای شدن آنها شوند.

یکی از اختلافهای شدید که در شورای همکاری خلیج فارس در سالهای اخیر رفته رفته جدی تر شده است، اختلافهای مرزی عربستان و امارات متحده عربی است.

سابقه اختلافات عربستان و امارات به دهه هفتاد قرن گذشته و زمان استقلال امارات باز می گردد.

بزرگان خاندان آل نهیان در زمان استقلال امارات به منظور جلب حمایت عربستان مجبور شدند منطقه دریایی العیدید را با وجود اختلافات جدی بر سر مالکیت به عربستان واگذار کنند ؛ موضوعی که تا امروز هم منشا اختلاف است و مسوولان کنونی امارات بر مالکیت امیر نشین خود بر العدید که دارای ذخایر عظیم نفتیست تاکید دارند.

علاوه بر اختلاف شدید مرزی بین عربستان و امارات ، دو کشور که رقیب اقتصادی محسوب می شوند بر سر راهبردهای اقتصادی منطقه خلیج فارس هم اختلاف نظر دارند.

امارات که خود را اقتصاد برتر خلیج فارس می داند در سالهای اخیر با مطرح شدن طرح پول واحد شورای همکاری خلیج فارس استقرار دبیر خانه پول واحد را در کشور خود خواستار شده است اما مخالفت عربستان با خواست امارات نه تنها منجر به تیرگی روابط فیمابین شد بلکه موجب شد امارات از پول واحد شورای همکاری خارج شود و طرح را عقیم کند.

اما نکته حائز اهمیت آن است که شدت اختلافات و جبهه گیری مسوولان عربستان و امارات علیه یکدیگر تنها به عرصه های دیپلماتیک محدود نمی شود و از سال گذشته گریبانگیر شهروندان دو کشور نیز شده است.

سال گذشته اقدام تلافی جویانه ریاض در محدود کردن ورود اتباع امارات به خاک عربستان موجب شد تا آتش زیر خاکستر بار دیگر شعله ور شود و دو کشور علیه هم موضع گیری کنند.

اماراتی ها هم در پاسخ بیکار ننشستند و چند ماه قبل یک کشتی عربستانی را به اتهام ورود به آبهای امارات به گلوله بستند و غرق کردند.

از سوی دیگر در هفته های اخیر هم از مرز زمینی عربستان و امارات موسوم به گذرگاه الغویفات خبر می رسد که عربستانیها مانع ورود صدها کامیون ترانزیت امارات به خاک کشور خود شده اند.
گزارشهای رسیده حاکیست جلوگیری مرزبانان سعودی از ورود کامیونهای اماراتی صفی 35 کیلومتری را از کامیونها رقم زده است.
 
اما اینکه تشدید اختلافات امارات و عربستان به کجا کشیده خواهد شد موضوعیست که گذر زمان آن را مشخص خواهد کرد ؛ به ویژه آنکه غربیها و به ویژة آمریکا با توجه به منافعی که در هر دو کشور دارد توان جانبداری جدی از هیچ کدام از این دو کشور را ندارند و دیگر کشورهای عربی شورای همکاری خلیج فارس هم گرچه بیشتر هوادار امارات در درگیریهای مرزی هستند اما به علت سنگینی سایه عربستان در حوزه جنوبی خلیج فارس سکوت را ترجیح می دهند.

 

اخبار قبلی

خواسته های اصلاح طلبان از زبان خاتمی
رتبه نخست ایران در اختلال پیامک و اینترنت
محکومیت ایران به پرداخت غرامت 1/3 میلیارد دلاری
چه کسانی مهمان خاتمی بودند؟


نظر شما :