امارات: اشغال جزایر سه گانه برای ما دردناک است!

۰۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ | ۲۲:۱۱ کد : ۷۴۱۲ سرخط اخبار
 امارات: اشغال جزایر سه گانه برای ما دردناک است!

وزیر امور خارجه امارات بار دیگر با طرح ادعاهایی علیه بخشی از سرزمین ایران، خواستار واگذاری آن به طرف اماراتی شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از شبکه العربیة، عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات گفت که   مسئله جزایر سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک، عامل منفی در رابطه با ایران است و برای هر یک از شهروندان اماراتی همچنان دردناک باقی خواهد ماند.

وزیر خارجه امارات این مطلب را دیروز سه شنبه و در پاسخ به سوالات "احمد الضنخانی" نماینده پارلمان امارات مطرح کرد.

وی ادامه داد: اشغال هر سرزمین عربی، اشغال است و سوء تفاهی در این باره نیست. فرقی میان اشغالگری اسرائیل در منطقه جولان یا جنوب لبنان یا کرانه باختری یا نوار غزه  وجود ندارد. اشغال، اشغال است و هیچ سرزمین عربی وجود ندارد که از سرزمین عربی دیگری باارزش تر باشد.

وزیر امورخارجه امارات اضافه کرد: به عنوان یک اماراتی به مانند دیگر اماراتی ها، حساسیت بیشتری نسبت به اشغال بخشی از امارات نسبت به سرزمین عربی دیگر دارم.
 
وی در عین حال گفت که قصد ندارد میان ایران و اسرائیل مقایسه کند بلکه اشغال اشغال است و در عرف عربی، اسلامی و بین المللی  غیرقانونی است .

عبدالله بن زاید آل نهیان اضافه کرد: ایران همه طرح های امارات را برای حل این مسئله با استفاده از مذاکره مستقیم یا داوری بین المللی را رد کرده است.

وی همچنین در اظهاراتی به دور از عرف بین الملل از شهروندان اماراتی خواست تا برای کمک به برادران اماراتی خود در جزیره ابوموسی فکری کنند چرا که ارتباط با این افراد در سایه اشغال ایران متوقف است. در شرایط فعلی ایران مانع از رسیدن کمک ها، مصالح ساختمانی یا دیگر خدمات به شهروندان اماراتی در جزیره ابوموسی می شود.

وزیر امورخارجه امارات همچنین از رسانه ها به ویژه رسانه های داخلی این کشور انتقاد کرد چرا که به ادعای وی آنها درباره ساکنان جزایر سه گانه تحت اشغال ایران مطلبی منتشر نمی کنند.

وی در ادامه اظهارات گستاخانه خود همچنین مدعی شد که ایران هیچ گونه کمکی را به شهروندان اماراتی در جزایر سه گانه ارائه نمی دهد.

اما سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به گستاخی اخیر وزیر خارجه امارات در مقایسه ایران با رژیم صهیونیستی گفت: اینگونه اظهارات را درست و سنجیده تلقی نمی کنیم.

رامین مهمانپرست در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با اظهارات شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات در خصوص حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر جزایر سه گانه گفت: اظهاراتی را که در مورد جزایر ایرانی خلیج فارس مطرح می شود درست و سنجیده نیست و همواره ما تلاش کرده ایم با رویکرد همگرایی و مشارکت بین جهان اسلام در رابطه با مقابله با خطر اصلی منطقه یعنی رژیم اشغالگر قدس هشدار بدهیم و توجه را به سمت خطر اصلی معطوف کنیم.

مهمانپرست اضافه کرد: سوء تفاهمات بین دوستان در قالب گفتگوهای دوجانبه قابل بحث است.

وی به مقامات اماراتی توصیه کرد که از هرگونه اظهاراتی که منافع صهیونیست ها را تامین می کند اجتناب کنند.

مقام معظم رهبری: ایران در مقابل تهديدها و گُنده گويى ها تسليم نخواهد شد


حضرت آيت‌الله خامنه‌اى خاطرنشان کردند: ما بارها گفته ايم که به‌دنبال استفاده از سلاحهاى کشتار جمعى نيستم اما ملت ايران هم در مقابل اينگونه تهديدها و گُنده گويى ها تسليم نخواهد شد و تهديد کنندگان را به زانو درخواهد آورد.
به گزارش خبرگزارى فارس به نقل از پايگاه اطلاع رسانى دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، حضرت آيت الله خامنه اى روز چهارشنبه در ديدار جمع زيادى از پرستاران سراسر کشور، با تجليل از نقش پرستاران در سلامت جسمى و روحى بيماران، حضرت زينب سلام الله عليها را الگوى بشريت در طول تاريخ و الگوى ملت ايران در مقاطع مختلف انقلاب اسلامى دانستند و تأکيد کردند: عامل اصلى قدرت و الهام بخشى ملت ايران، جوهر ايمانى او است و اين ملت، به لطف خداوند در همه عرصه‌ها پيش خواهد رفت و با ايمان و بصيرت روزافزون خود، بر تهديدها و ترفندها نيز فائق خواهد آمد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اى با تبريک ايام ولادت حضرت زينب سلام الله عليها، به تأثيرپذيرى انقلاب اسلامى از حرکت تاريخى آن حضرت، و نقش ايمان و معنويت در قدرت و عظمت اين انقلاب اشاره کردند و افزودند: آنچه که باعث شده است ملت ايران در 30 سال گذشته، همواره يک چهره الهام بخش در دنياى اسلام باشد، تأثيرپذيرى از شخصيت هاى برجسته دينى از جمله حضرت زينب سلام الله عليها است و قدرت ملت ايران در واقع ناشى از اين تأثيرپذيرى معنوى است.
ايشان با تأکيد بر اينکه قدرت ملت ايران به تجهيزات نظامى نيست، خاطرنشان کردند: البته ملت ايران در عرصه تجهيزات دفاعى و سخت افزارى پيشرفتهاى جهشى داشته است اما عامل اصلى قدرت و عظمت کشور و ملت اسلامى، جوهر ايمانى است.
رهبر انقلاب اسلامى افزودند: به همين دليل است که ملت ايران با وجود 30 سال تحريم، تهديد، حمله نظامى و خباثت هاى سياسى و امنيتى، رشد مضاعف کرده و حرکت رو به جلوى بيش از حد متعارف داشته است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اى خاطرنشان کردند: تهديد تلويحى اتمى، در ملت ايران تأثيرى نخواهد داشت اما اين تهديد، مايه ننگى در تاريخ سياسى امريکا و نقطه سياهى در کارنامه دولت امريکا خواهد بود.
ايشان تأکيد کردند: با اين تهديد، پشت صحنه نمايش صلح دوستى و بشر دوستى، و پايبندى به معاهدات اتمى، و دراز کردن دست دوستى به سوى ملت ايران، کاملاً مشخص شد.
رهبر انقلاب اسلامى افزودند: تهديد اتمى ملت ايران، در واقع تبديل ادبيات روباه منش دولت امريکا به ادبيات گرگ منش است.
آيت‌الله خامنه‌اى با تأکيد بر اينکه قدرتهاى اتمى بويژه امريکا بدنبال استفاده از قدرت اتمى براى سلطه بر دنيا هستند، افزودند: هيچيک از اين قدرتهاى اتمى، به معاهدات بين المللى در زمينه سلاحهاى هسته اى پايبند نيستيد و به آنها عمل نمى کنند و آشکارا دروغ مى گويند اما هنگامى که کشورهاى ديگر بدنبال استفاده از فناورى هسته اى مى روند، آنها را متهم به عمل نکردن به معاهدات بين المللى مى کنند زيرا اين قدرتها نمى خواهند رقيبى براى آنها وجود داشته باشد.
ايشان با تأکيد مجدد بر سياست هسته اى جمهورى اسلامى ايران، خاطرنشان کردند: ما بارها گفته ايم که به دنبال استفاده از سلاحهاى کشتار جمعى نيستم اما ملت ايران هم در مقابل اينگونه تهديدها و گُنده گويى ها تسليم نخواهد شد و تهديد کنندگان را به زانو درخواهد آورد.
رهبر انقلاب اسلامى با تأکيد بر اينکه مجامع بين المللى نبايد به سادگى از تهديد اتمى رئيس جمهور امريکا بر ضد ملت ايران بگذرند، افزودند: رئيس جمهور امريکا به چه حقى ملت ايران را تهديد هسته اى مى کند؟ اين تهديد، تهديد صلح و امنيت جهانى و بشريت است و نبايد کسى در دنيا به خود جرأت دهد که چنين تهديدى را، حتى بر زبان جارى کند.
آيت‌الله خامنه‌اى با تأکيد بر اينکه ملت ايران در مقابل اينگونه تهديدها شکست ناپذير است، خاطرنشان کردند: ملت ايران به هيچ وجه اجازه نخواهد داد، امريکاييها با چنين تهديدها و يا ابزارهايى، بار ديگر سلطه جهنمى خود را بر ايران تجديد کنند.
ايشان تأکيد کردند: اين ملت، عليرغم خواست دشمن، در همه عرصه ها پيش خواهد رفت و ايمان و بصيرت روز افزون جوانان و ملت ايران، بر همه تهديدها و همچنين ترفندهايى مانند آنچه که در سال گذشته اتفاق افتاد، فائق خواهد آمد.
رهبر انقلاب اسلامى در بخش ديگرى از سخنان خود به تبيين شخصيت والا و کم نظير حضرت زينب سلام الله عليها و نقش برجسته آن حضرت در زنده ماندن حادثه عاشورا و پيام تاريخى آن پرداختند و خاطرنشان کردند: عامل اصلى پيروزى خون بر شمشير در حادثه عاشورا، حضرت زينب سلام الله عليها بودند که با نقش برجسته خود نشان دادند که زن در متن حوادث مهم تاريخى قرار دارد.
آيت‌الله خامنه‌اى با تأکيد بر اينکه حضرت زينب سلام الله عليها، حجاب و عفاف زنانه را به عزت مجاهدانه و يک جهاد بزرگ تبديل کردند، افزودند: نمونه بارز اين واقعيت، خطبه فراموش نشدنى آن حضرت در بازار کوفه و در شرايط بسيار سخت آن زمان است، که ايشان با فصاحت و بلاغت، تحليل دقيق و عظيمى از وضعيت آن روز جامعه اسلامى ارائه و انقلاب نبوى و علوى را آسيب شناسى کردند.
ايشان ضمن بيان بخشهايى از خطبه حضرت زينب سلام الله عليها، خاطرنشان کردند: آن حضرت تصريح مى کنند که مشکل اصلى جامعه اسلامى در آن زمان بى بصيرتى مردم در شناخت فتنه و در مقابل مدعيان انقلابى گرى، و تشخيص ندادن حق و باطل بود که نتيجه آن هم بر نيزه رفتن سر فرزند پيامبر (ص) شد.
رهبر انقلاب اسلامى نقش و عملکرد حضرت زينب سلام الله عليها در حادثه عاشورا و پس از آن را، الگويى براى همه بشريت، به ويژه زنان مسلمان دانستند و افزودند: آن حضرت با درآميختن حجب و حيا و عفاف زنانه با عزت مسلمانانه و مومنانه در واقع جايگاه و عظمت واقعى زنان را نشان دادند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اى ، با اشاره به روشهاى غلط و انحرافى دنياى فاسد غرب براى معرفى شخصيت زن تأکيد کردند: دنياى غرب تلاش دارد، اينگونه القاء کند که عظمت زن در کنار گذاشتن عفاف و حجاب، و جلوه گرى در مقابل مردان و هوسرانان است، در حاليکه اين روش، تحقير زن است.
ايشان، خاطرنشان کردند: حرکت زنان در انقلاب اسلامى، حرکتى زينب گونه بوده است و زنان همواره برجسته ترين نقش ها در انقلاب اسلامى و دفاع مقدس ايفا کرده اند.
رهبر انقلاب اسلامى همچنين با اشاره به وظيفه سنگين پرستاران در موضوع حفظ سلامت، افزودند: در کنار اين وظيفه سنگين، تکاليف پرستاران از جمله رعايت اخلاق پرستارى نيز بسيار مهم و سنگين است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اى با اشاره به حساسيت و سختى کار پرستاران در تسکين آلام جسمى و روحى بيماران، خاطرنشان کردند: با توجه به اهميت وظيفه پرستاران، مناسب است تا منشور اخلاقى پرستاران تهيه و ميثاق پرستارى به پرستاران تعليم داده شود.
در ابتداى اين ديدار خانم دکتر وحيد دستجردى وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکى با اشاره به وظيفه سنگين و سخت پرستاران در حوزه سلامت گفت: دولت و مجلس گامهاى خوبى براى بهبود وضعيت شغلى پرستاران برداشته اند که تصويب قانون ارتقاى بهره ورى پرستاران از جمله آنها است.
وى به برگزارى بيش از 300 دوره بازآموزى براى پرستاران در 3 سال گذشته اشاره کرد و افزود: در چند سال اخير، راه اندازى دوره هاى کارشناسى ارشد حرفه اى و تدوين استانداردهاى حرفه پرستارى اجرايى شده است.

تشکيل ستاد عالى همکارى‌هاى مشترک ايران و عراق

جلسه ستاد عالى همکارى‌هاى مشترک جمهورى اسلامى ايران و جمهورى عراق به رياست معاون اول رييس‌جمهور تشکيل شد.

به گزارش دفتر امور رسانه‌هاى رياست جمهورى،‌ جلسه ستاد عالى همکارى‌هاى مشترک جمهورى اسلامى ايران و جمهورى عراق عصر روز گذشته (سه‌شنبه) به رياست محمدرضا رحيمى معاون اول رييس‌جمهور و با حضور وزراى نيرو، بازرگانى و مسئولين دستگاه‌هاى مربوطه تشکيل شد و موضوعات مهمى در جهت همکارى‌هاى مشترک دو کشور براى تصويب نهايى مورد بحث و بررسى قرار گرفت.

به دنبال جلسه گذشته ستاد عالى همکارى‌هاى مشترک جمهورى اسلامى ايران و جمهورى عراق، جلساتى با حضور نمايندگان اعضاى ستاد و دستگاه‌هاى ذيربط تشکيل شد و پيش‌نويسى در اين زمينه تدوين گرديد تا در جلسه اصلى ستاد به تصويب نهايى برسد.

در اين ستاد تصميماتى در زمينه‌هاى نفت و گاز، صنايع و بازرگانى به تصويب رسيد و مقرر شد در کمترين زمان ممکن به مرحله اجرا برسند.

صادرات گاز، اتصال خط لوله نفت ايران به عراق، تأسيس دفتر نمايندگى شرکت ملى نفت ايران در عراق، صادرات خودرو به عراق و برگزارى نمايشگاه‌هاى دائمى صنعتى در عراق از اهم مصوباتى بود که در اين جلسه مورد بحث و تصميم‌گيرى قرار گرفت.

چین: فضا برای گفتگو وجود دارد

سخنگوى وزارت خارجه چين گفت که هم‌چنان براى رسيدن به راه‌حل درباره برنامه هسته‌يى ايران از طريق مذاکرات، فضا وجود دارد.
به گزارش ايسنا، خبرگزارى رويتر گزارش داد: چين يکى از کشورهاى گروه موسوم به 1+5 است که در مذاکرات درباره اعمال دور جديد تحريم‌ها عليه ايران در شوراى امنيت سازمان ملل شرکت دارند.
پکن که دارنده حق وتو در شوراى امنيت است در حمايت از تحريم‌هاى جديد براى در نظر گرفتن عليه ايران اکراه داشته است و استدلال مى‌کند که تحريم‌ ها کارآيى ندارند. اين کشور بيم دارد به روابط گسترده‌اش با ايران، اين تامين کننده بزرگ نفت چين خدشه‌ وارد شود.
ژيان يو ـ سخنگوى وزارت امور خارجه چين ـ در نشست خبرى هفتگى‌اش گفت که شش کشور انگليس، فرانسه، آلمان، روسيه، چين و آمريکا درباره "عناصر" پيش‌نويس قطعنامه‌ پيشنهادى آمريکا براى تحريم ايران در حال مذاکره‌اند، اما تاکيد کرد که پکن هم‌چنان به يافتن راه‌حلى از طريق مذاکره در ارتباط با ايران اميدوار است.
او با اشاره به پنج عضو دايم شوراى امنيت و آلمان گفت : ما بارها گفته‌ايم اين که شش کشور که در نيويورک گفت‌وگو مى‌کنند به معناى آن نيست که در براى گفت‌وگو و مذاکره بسته است.
ژيانگ افزود: ما همواره بر اين باور بوده‌ايم که گفت‌وگو و مذاکره بهترين راه‌هاى حل مساله هسته‌يى ايران است.
ديپلمات‌ها هفته گذشته به رويتر گفتند که نماينده چين در مقر سازمان ملل در نيويورک درباره پيشنهادات درباره تحريم‌هايى که بخش انرژى ايران را هدف مى‌گيرد، ناخرسندى نشان داده است.

تسلیم پیام احمدى نژاد به رئیس جمهور زیمباوه

فرستاده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار رئیس جمهور زیمبابوه ، پیام آقای احمدی نژاد را به وی تسلیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر ، در این دیدار رابرت موگابه با قدردانی از تلاش رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری اسلامی ایران برای تقویت گروه 15 گفت : استعمارگران تلاش می کنند از اتحاد میان ملت ها جلوگیری کنند اما با تقویت نهادهایی مانند گروه 15 ، این تلاش ناکام خواهد ماند.

ام بن گگ وی وزیر امور خارجه زیمبابوه هم پس از این دیدار با اشاره میزبانی ایران برای چهاردهمین نشست سران گروه 15 افزود : این گروه یکی از مهم ترین گروه های کشورهای غیرمتعهد است که با میزبانی جمهوری اسلامی ایران زمینه گسترش همکاری های جنوب – جنوب را بیشتر فراهم می کند.

وزیر تعاون هم در این دیدار با اشاره به سفر آینده رئیس جمهوری اسلامی ایران به زیمبابوه ، حضور رابرت موگابه در نشست سران گروه 15 در تهران را مهم دانست.

گروه 15 شامل 19 کشور که از کشورهای آفریقایی ، آسیایی و آمریکای لاتین تشکیل شده است و این گروه می کوشد می کند تا با گسترش تلاش های منطقه ای و بین المللی زمینه های لازم را برای توسعه همکاری های سیاسی و اقتصادی فی مابین فراهم آورند.

قرار است در روزهای آینده احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران در صدر هیاتی عالی رتبه با سفر به زیمبابوه با مقام های این کشور دیدار و گفتگو کند.

وقوع جنگ در خاورمیانه؛ ده روز دیگر

یک پیشگوی فیلیپینی که بانام مستعار " دوک پونتالانگیت " ادعای پیشگویی حوادث مهم در جهان را دارد، پیشگویی کرده است که جنگی در خاورمیانه در می 2010 (10 روز دیگر) روی خواهد داد که به عنوان مقدمه یک جنگ جهانی گسترده تمامی جهان غرب را در برابر اتحاد جهان اسلام و کمونیست درگیر خود خواهد ساخت.

به گزارش عصر ایران و به نقل از وبلاگ "  " Before Its News این پیشگوی فیلیپینی در ماه فوریه سال جاری میلادی ( سه ماه پیش ) پیشگویی کرده بود که جنگی بزرگ در منطقه خاورمیانه( در می 2010-  نیمه اردیبهشت 1389) روی خواهد داد که سرنوشت منطقه و جهان را عوض خواهد کرد .

این پیشگوی فیلیپینی در شرح جدیدی بر این پیشگویی خود ضمن تاکید بر


نظر شما :