درخواست رهبر اکثريت سنا از هيلارى کلينتون

خانم وزير براى تحريم ايران کارى بکنيد

۰۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ | ۲۰:۰۴ کد : ۷۴۲۷ آمریکا
سناتور دموکرات هرى ريد يک روز پس از آنکه ايران را به " زخمى دردناک " تشبيه کرد، مستقيما از هيلارى کلينتون وزير امور خارجه امریکا خواست تا با کمک نمايندگان پارلمان و سناتورهاى سنا مقدمات تحريم هر چه سريع‌تر ايران را مهيا کند.
خانم وزير براى تحريم ايران کارى بکنيد

دیپلماسی ایرانی: سناتور دموکرات هرى ريد يک روز پس از آنکه ايران را به " زخمى دردناک " تشبيه کرد، مستقيما از هيلارى کلينتون وزير امور خارجه امریکا خواست تا با کمک نمايندگان پارلمان و سناتورهاى سنا مقدمات تحريم هر چه سريع‌تر ايران را مهيا کند.

سناتور هرى ريد که رهبرى اکثريت در سنا را بر عهده دارد تنها به ذکر نام ايران و خط و نشان کشيدن براى تهران بسنده نکرده و هم زمان از هم حزبى خود خانم کلينتون خواست تا به تنش موجود در رابطه ميان اسرائيل و امريکا پايان داده و البته در مسير گفت و گو هاى سازنده با متحدان واشنگتن در منطقه قرار گيرد.

هرى ريد در حرکتى کاملا رسمى، نامه‌اى به خانم هيلارى کلينتون نوشت که در آن آمده است، از شما مى‌خواهم که با همکارى با نمايندگان کنگره به اعمال تحريم عليه ايران در کوتاه‌ترين بازه زمانى ممکن، کمک کنيد و البته هم زمان به فکر راهکارى براى از سرگيرى مذاکرات ميان اسرائيل و فلسطين هم باشيد.

در حال حاضر  در مجلس نمايندگان و سنای ايالات متحده همگان به دنبال تصويب پيش‌نويش تحريم‌هايى هستند که با استدلال به آن بتوانند واردات سوخت به ايران را تحريم کنند. در شرايطى که سناتورهاى امريکايى اعم از دموکرات تا جمهورى‌خواه بر تصويب پيش‌نويش تحريم عليه ايران اصرار دارند، باراک اوباما رئيس‌جمهورى ايالات متحده خواهان تصويب اين تحريم‌ها ابتدا از مجراى شوراى امنيت و پس از آن کنگره و سنا است. باراک اوباما همچنان در مسير جلب اجماع بين‌المللى عليه ايران است و اين در حالى‌ست که بسيارى از هم‌حزبى‌هاى او اين حرکت را به وقت دهى به ايران تعبير مى‌کنند.

هرى ريد اما در اين خصوص به آسوشييتدپرس مى‌گويد: «در شرايطى که من از تصميم دولت براى تصويب اين قطعنامه در شوراى امنيت حمايت مى‌کنم اما تصويب طرح تحريم در کنگره را هم حرکتى موازى و البته لازم مى‌دانم.»

هرى ريد هم زمان از هيلارى کلينتون خواست که از حجم تنش بى سابقه ميان واشنگتن – تل آويو بکاهد و البته راهکارى هم براى سر ميز مذاکره نشاندن فلسطينى‌ها و اسرائيلى ها بيابد: اميدوارم که دولت باراک اوباما براى کاهش اين تنش‌ها حرکتى از خود نشان دهد. هر دو طرف فلسطينى و اسرائيلى بايد در مذاکراتى مستقيم حضور يابند. 


نظر شما :