امارات: جزایر سه گانه ایرانی، اشغالی است!

۰۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ | ۲۲:۱۹ کد : ۷۴۴۲ سرخط اخبار
 امارات: جزایر سه گانه ایرانی، اشغالی است!

وزیر امور خارجه امارات بار دیگر ضمن "اشغالی" نامیدن جزایر سه گانه ایرانی، خواستار انتقال مالکیت این جزایر به امارات شد.

به گزارش عصر ایران، شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان دیروز یکشنبه پس از دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر رام الله در گفت و گو با رویترز بار دیگر وضعیت جزایر سه گانه ایرانی را "اشغالی" توصیف کرد و گفت: این وضعیت در روابط ایران با کشورهای عربی همسایه خود تاثیر منفی دارد.

وی همچنین بار دیگر خواست تا به ادعای خود ایران به "اشغال" جزایر سه گانه پایان دهد.

وزیر خارجه امارات همچنین گفت که امیدوار است این اختلاف میان ایران و امارات به صورت مسالمت آمیز و البته با آرامش پایان یابد .

وی افزود: امیدواریم طرف ایرانی به این موضوع و این اختلاف و این اشغال نه تنها به عنوان مانعی دربرابر بهبود و گسترش روابط با امارات بلکه به عنوان مانعی در برابر روابط کشورهای عربی با ایران بنگرد.

شیخ عبدالله ادامه داد: به سود همه ، ایران و کشورهای عربی است که این اختلاف حتما می بایست به صورت مسالمت آمیز و عادلانه پایان یابد.

وی پیش  از این در اظهاراتی جنجالی ضمن اشغالی نامیدن جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی تنب بزرگ و کوچک ، ایران و اسرائیل را باهم مقایسه کرده بود.

ایران نیز در واکنش، ضمن ابراز ناخشنودی از این اظهارات، از به کار بردن عبارت اشغال توسط وزیر اماراتی و مقایسه وضعیت جزایرسه گانه با سرزمین های اشغالی فلسطین به شدت انتقاد کرده بود.

صدای انگلیس از حلقوم وزیر خارجه امارات شنیده می شود


 رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انگلیس و آمریکا همواره سعی در ایجاد اختلاف در منطقه داشته اند در رابطه با اظها


نظر شما :