تعجيل امريکا براى تحريم ايران

۰۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ | ۱۷:۰۲ کد : ۷۴۴۸ آمریکا
ايالات متحده همچنان براى تشديد تحريم‌ها عليه ايران اصرار دارد. البته اين اصرار را اين روزها مى‌شود به نوعى تعجيل براى مطرح کردن هر چه سريع‌تر پرونده هسته‌اى ايران در شوراى امنيت تعبير کرد.
تعجيل امريکا براى تحريم ايران
ايالات متحده همچنان براى تشديد تحريم‌ها عليه ايران اصرار دارد. البته اين اصرار را اين روزها مى‌شود به نوعى تعجيل براى مطرح کردن هر چه سريع‌تر پرونده هسته‌اى ايران در شوراى امنيت تعبير کرد. در کاخ سفيد اين روزها نام ايران بيش از نام‌هاى افغانستان و عراقى که درگير جنگ هستند، شنيده مى‌شود. از رابرت گيتس تا دنيس راس و دريادار مايک مولن همه و همه اين روزها سعى خود را به کار گرفته‌اند تا نظر خود در مورد پرونده هسته‌اى ايران را به رئيس جمهور تحميل کنند.

به گزارش خبرگزارى آسوشيتدپرس؛ سخنگو وزارت امور خارجه ايالات متحده، فيليپ کرولى در تازه‌ترين توضيح در خصوص تلاش‌ها براى تنبيه ايران گفت: ايالات متحده اميدوار است که به زودى زود شاهد اعمال تحريم‌ها عليه ايران باشد. ما در نيويورک در چندين گروه متفاوت راهکارهاى پيش رو براى تحريم ايران را مورد تجزيه و تحليل قرار مى‌دهيم. همه ما بر روى مفاد قطعنامه‌اى کار مى‌کنيم که قرار است در شوراى امنيت عليه ايران اعمال شود.

گفته مى‌شود که هيلارى کلينتون وزير امور خارجه ايالات متحده، روزهاى شنبه و يکشنبه چندين بار با همتاى روسى خود سرگئى لاوروف پیرامون پرونده هسته‌اى ايران بحث و گفتگو کرده است. سخنگوی وزير امور خارجه ايالات متحده اين ادعا را که لبنان که در ماه مى رياست دوره‌اى شوراى امنيت را عهده دار است با تحريم ايران مخالف بوده و به دنبال تعديل قطعنامه است، رد کرد. چين از سرسخت‌ترين مخالفان تحريم ايران است و بسيارى پيش‌بينى مى‌کنند که در شوراى امنيت اين چين باشد که در دقيقه نود برگ وتو خود را رو مى‌کند.


نظر شما :