احمدی‌نژاد باید تا 1404 بماند

۰۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ | ۲۲:۱۰ کد : ۷۴۵۱ سرخط اخبار
احمدی‌نژاد باید تا 1404 بماند

سایت حقيقت نيوز، سایت منتسب به رحیم مشائی نوشت:

افق 1404 در پیش است و ما طبق سند چشم انداز بیست ساله، بایستی در آن زمان در عرصه های گوناگون اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، علمی و نظامی قدرت اول منطقه باشیم.
در حال حاضر پنج سال از این مدت سپری شده و تنها پانزده سال دیگر باقی مانده است. فرصتی زیادی نداریم و به قول معروف تا چشم به هم بزنیم این  پانزده سال هم سپری می شود و مهلت به پایان می رسد.
از طرفی پیشرفت ها و دستاوردهای افتخارآمیز سه، چهار ساله اخیر نشان می دهند که در صورت فراهم بودن بستر و شرایط لازم، تحقق اهداف سند مزبور دور از دسترس نخواهد بود.
البته توفیقات و دستاوردها ئی که به آنها اشاره شد، در شرایطی به دست آمده اند که گذشته از حضور رهبری آگاه و فرزانه و مردمی پرشور و مصمم، دولت نهم که دولتی سخت کوش، کارآمد و باانگیزه به ریاست دکتر محمود احمدی نژاد بود بر سر کار حضور داشت.
در حال حاضر نیز تنها سه سال از عمر دولت دهم و دوره دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد باقی مانده است و با اتمام این دوره وی بایستی از قدرت کنار برود و زمام امور دولت را به فرد دیگری بسپارد. به این ترتیب و برمبنای یک تقدیر محتوم،  کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران از وجود عنصری خدمتگزار، سخت کوش و با تجربه، در سطوح عالی تصمیم گیری محروم می شود.
 
بر همين اساس  باید پذیرفت که تا تسلط رئیس جمهور جدید بر اوضاع و احوال کشور و کسب تجربه لازم و کافی در این جهت، زمان نسبتا زیادی لازم است. از سوی دیگر همانطور که در ابتدای این یادداشت ذکر شد فرصت چندانی برای رسیدن به افق 1404 باقی نیست، و دشمنان اسلام و انقلاب هم با سنگ اندازی ها و توطئه های گوناگون و رنگارنگ خود سعی در متوقف ساختن روند انقلاب و مملکت دارند.
بنابراین و به منظور خرید هرچه بهتر و بیشتر زمان، بایستی تمهیدی اندیشیده شود تا محمود احمدی نژاد پس از پایان دوران ریاست جمهوری اش، همچنان در سطوح عالی تصمیم گیری و در کنار مردم حضور داشته باشد و تجربه، تعهد و کارآئی خود را کمافی السابق در این جهت به کار بگیرد.
چنین امری البته بی سابقه نیست و در دیگر کشورها و از جمله در کشور همسایه شمالی ما یعنی روسیه نیز به اجرا درآمده است. در این کشور ولادیمیر پوتین پس از طی دو دوره ریاست جمهوری موفقیت آمیز هم اکنون به عنوان نخست وزیر مشغول به کار است و با توجه به و توانمندی و تجربه ای که داشته، توانسته است موجبات ثبات هرچه بیشتر کشورش را پس از یک دوره پرتنش و جنجالی فراهم بیاورد.
 
این موضوعی است که از هم اکنون بایستی به آن اندیشید و حتی المقدور زمینه اجرای آن را فراهم آورد. ناگفته پیداست که احمدی نژاد نیز داعیه و هدفی جز خدمت ندارد و اين مهم را به کرات در عمل و کردار خود به اثبات رسانده است.

اوباما 3 روز پیش از ترور جان سالم به در برد

در سانسور شدید خبری، اوباما 3 روز پیش از حادثه ترور جان سالم به در برد.

به گزارش "تابناک" فرمانده پلیس کارولینای شمالی اعتراف کرد فردی که 3 روز گذشته سعی داشت خود را اوباما نزدیک کند مسلح بوده و دلیل دستگیری او حمل سلاح گرم بوده است.

 
الشرق الاوسط در این باره نوشت: اوباما که برای گذراندن استراحت پایان هفته به یک شهر کوچک در کارولینای شمالی سفر کرده بود ناگهان با حضور یک "غریبه" در فرودگاه مواجه شد و زمانی که پلیس از او کارت شناساسی خواست "غریبه" به این جمله اکتفا کرد که می خواهم رئیس جمهور را ببینم اما هنگام بازرسی بدنی از او سلاح گرم کشف شد که به طرز ماهرانه ای حمل می شد.

گفتنی است پلیس کارولینای شمالی افزود: در بازرسی از خودروی این غریبه، سیستم های ارتباطی ماهواره ای و سیستم های شنود از سیستم های بیسیم پلیس نیز کشف شد که هم اکنون این حادثه در حال بررسی است.

برادر کازينسکى نامزد شرکت در انتخابات لهستان مى شود

برادر رئيس جمهور فقيد لهستان اعلام کرد که قصد دارد نامزد شرکت در انتخابات رياست جمهورى اين کشور شود.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آلمانى "ولفزبورگرآلگماينه "، "ياروسلاو کازينسکى " برادر دوقلوى "لخ کازينسکى " که چندى پيش در سانحه سقوط هواپيما کشته شد، آمادگى خود را براى شرکت در انتخابات رياست جمهورى اعلام کرد.
بر اساس اين گزارش، ياروسلاو کازينسکى گفت که قصد دارد وظايف برادرش را به انجام برساند.
"
برونيسلاو کوموروسکى " رئيس پارلمان لهستان در ورشو پيش از اين اعلام کرد که انتخابات رياست جمهورى براى تعيين جانشين کازينسکى 20 ژوئن (30 خرداد) برگزار خواهد شد.
نظرسنجى‌ها حاکى از آن است که کومولووسکى بالاترين بخت را براى پيروزى در انتخابات رياست جمهورى اين کشور براى تصدى رياست جمهورى لهستان دارد. کاچينسکى در سفر به شهر سمولينسک روسيه قصد داشت در هفتادمين سالگرد کشتار "کاتين " شرکت کند که در سانحه سقوط هواپيما جان خود را از دست داد.

ایران محور گفتگوهای اشتون در سفر به چین

یک دیپلمات اروپایی از سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به چین و گفتگو با مقامات این کشور درباره برنامه هسته ای ایران در پنجشنبه آتی خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک دیپلمات اروپایی روز دوشنبه اعلام کرد که "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پنجشنبه این هفته به امید ترغیب پکن برای اعلام موافقت خود با دور جدید تحریم ها علیه ایران به چین سفر می کند.

بر اساس این گزارش از زمان فعالیت اشتون در اتحادیه ارپا این اولین سفر وی به چین است.

اشتون در سفر خود به پکن و سپس به شانگهای با "هو جین تائو" رئیس جمهوری، "ون جیابائو" نخست وزیر و "یان جیه چی" وزیر امور خارجه گفتگو خواهد کرد.

درحالی که ایران بارها بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود تاکید کرده است، مقامات دولت آمریکا و اتحادیه اورپا هم اکنون تلاشهایی را برای صدور قطعنامه تحریم های جدید علیه ایران انجام می دهد اما چین بارها با رد تحریم بر حق مسلم این کشور و بر دیپلماسی در قبال ایران تاکید کرده است.

وضعيت پرونده نورى زاد و فرزند فائزه هاشمى

وکيل مدافع محمد نورى‌زاد با بيان اين‌که در حال تنظيم لايحه‌ تجديدنظرخواهى براى محمد نورى‌زاد هستيم، اظهار کرد: منتظر تعيين وقت رسيدگى براى اين پرونده از سوى شعبه‌ 28 دادگاه انقلاب هستيم.

محمود عليزاده طباطبايى در گفت‌وگو با ايسنا، درباره پرونده نصير اسدى اظهار کرد: نصير اسدى دانشجوى فوق‌ليسان دانشکده‌ ادبيات دانشگاه تهران به اتهام تبليغ عليه نظام از سوى شعبه‌ 28 دادگاه انقلاب، به دو سال حبس تعزيرى محکوم شده بود که نسبت به راى صادره، تجديدنظرخواهى صورت گرفت.

وى با بيان اين که پرونده موکلم به شعبه‌ 36 دادگاه تجديدنظر ارسال شده بود، گفت: دادگاه تجديدنظر، محکوميت موکلم را به 7 ماه حبس کاهش داد.

وى که وکالت سجاد ساده را نيز بر عهده دارد، درباره پرونده موکلش اظهار کرد: سجاد ساده از سوى شعبه‌ 28 دادگاه انقلاب، به دو سال حبس محکوم شد که يکسال آن تعليق شده بود که ما امروز به راى صادره از سوى دادگاه بدوى اعتراض کرديم.

عليزاده طباطبايى همچنين اعلام کرد: در حال تنظيم لايحه‌ تجديدنظرخواهى براى محمد نورى‌زاد هستيم.

وى که وکالت حسن لاهوتى را برعهده دارد، درباره اين پرونده گفت: منتظر تعيين وقت رسيدگى براى اين پرونده از سوى شعبه‌ 28 دادگاه انقلاب هستيم.

بر اساس اين گزارش، پيش از اين دادسراى عمومى و انقلاب تهران اعلام کرده بود که پرونده اتهامى حسن لاهوتى اشکورى پس از تکميل تحقيقات، با صدور کيفرخواست به اتهام ارتکاب جرايم امنيتى به دادگاه انقلاب اسلامى تهران ارسال شده است.

گفتنى است حسن لاهوتى اشکورى فرزند فائزه هاشمى مى باشد.

کاردار امارات در تهران به وزارت خارجه احضار شد

کاردار سفارت امارات متحده عربی در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد.

به گزارش عصرایران ، در پی سخنان گستاخانه وزیر امور خارجه امارات مبنی بر "اشغالی خواندن" جزایر سه گانه ایرانی ، وزارت امور خارجه ایران با احضار کاردار سفارت امارات در تهران (در غیاب سفیر) ، نسبت به این مواضع غیرمسوولانه به وی هشدار داد.

وزارت خارجه کشورمان همچنین از کاردار امارات خواست مراتب نارضایتی ایران از این قبیل اظهارات نسنجیده را به اطلاع مقامات ابوظبی برساند.

وزارت خارجه همچنین بر مالیکت ابدی ایران بر جزایر سه گانه تاکید کرده و تصریح داشته که حاضر نیست در این باره تسلیم اماراتی ها شده ، موضوع تمامیت ارضی کشور را به دادگاه های بین المللی بسپارد.

باقی اف متهم به نسل کشی در قرقیزستان شد

 

دولت موقت قرقیزستان رئیس جمهور گریخته از این کشور را متهم به نسل کشی و سوءاستفاده از قدرت کرد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، بر اساس اعلام دولت موقت قرقیزستان "قربان بیک باقی اف" که هم اکنون در بلاروس به سر می برد باید برای پاسخگویی به اتهامات خود به بیشکک بازگردد.

باقی اف در تاریخ 7 آوریل و پس از آنکه نیروهای امنیتی به سوی معترضین آتش گشودند مجبور به ترک قدرت شد.

این در حالی است که در روزهای گذشته باقی اف خاطرنشان کرد اگر چه ناچار به کناره گیری از ریاست جمهوری قرقیزستان شده است، اما همچنان نگران اوضاع داخلی کشورش است. باقی اف به خبرنگاران گفت: به عنوان رئیس جمهور قرقیزستان نمی توانم نسبت به وضعیت کنونی کشورم بی تفاوت باشم.
 
در همین حال "ادیل بایسالوف" رئیس ستاد دولت موقت قرقیزستان با انتقاد از سخنان باقی اف خاطرنشان کرد که وی پس از تلاشهای آمریکا، روسیه و سازمان همکاری و امنیت اروپا توانسته کشور را ترک کند و اظهار نظر وی درباره وضعیت کشور پس از استعفا از مقام ریاست جمهوری بی مورد است.

لازم به ذکر است دولت موقت قرقیزستان تاریخ 6 تیر را برای همه پرسی قانون اساسی و 10 اکتبر ( 18 مهر ) را زمان برگزاری انتخابات این کشور اعلام کرد.

لندن سفارت خود در "صنعاء " را بست

لندن در پى سوء قصد نافرجام به جان سفير خود در يمن سفارت خود در اين کشور را بست.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه قطرى "الشرق "، دولت انگليس در پى سوء قصد افراد ناشناس به "تيموثى اشيل تورلو " سفير اين‌کشور در يمن اعلام کرد که تا اطلاع ثانوى اين سفارت را خواهد بست.
از سوى ديگر وزارت کشور دولت يمن اعلام کرد که هويت عامل انتحارى که به هيئت همراه سفير انگليس در "صنعاء " حمله کرده، شناسايى کرده است.
بر اساس اين گزارش، اين عامل انتحارى "عثمان على الصلوى " متولد سال 1988 ميلادى در استان "تعز " واقع در نوب غرب صنعاء است.
يک منبع آگاه وزارت کشور يمن اعلام کرد که اين تروريست آموزش‌هاى لازم براى انجام اين عمليات را در استان "مارب " که سازمان القاعده در آن بسيار فعال است، ديده است.
وى افزود: نشانه‌هايى از نقش القاعده در اين عمليات انتحارى که هيچ آسيبى به سفير انگليس و هيئت همراه وى وارد نکرده است، وجود دارد.
اين منبع آگاه امنيتى تصريح کرد که اين عمليات انتحارى تنها به زخمى شدن يک مرد و زن که در حال عبور از مکان حادثه بودند، منجر شده است.
در سال ميلادى جديد پس از افزايش حملات نيروهاى امنيتى يمن عليه عناصر جديد، اين نخستين عمليات تروريستى القاعده عليه يک سفارت خارجى در يمن است. در اوايل ژانويه سال جارى نيز به دليل تهديد‌هاى القاعده سفارتخانه‌هاى انگليس، آمريکا و فرانسه در يمن بسته شدند.
بر اساس اين گزارش، با وجود اقدامات لندن در بستن سفارت خود در يمن، سفارتخانه‌هاى آمريکا، آلمان و فرانسه اعلام کردند که همچنان به فعاليت خود در صنعاء ادامه خواهند داد.

استرداد ديکتاتور سابق پاناما به فرانسه

به گفته مقام‌هاى فرودگاه و اجراى قانون آمريکا، مانوئل نوريگا، ديکتاتور سابق پاناما به فرانسه جايى که وى در آنجا به جرم اتهامات پول شويى محکوم شده، مسترد شد.

به گزارش ايسنا، اين ژنرال سابق ارتش که زمانى مامور سازمان سيا بوده اکنون 76 ساله است و از سلول خود با يک هواپيماى ايرفرانس از ميامى عازم فرانسه شد و قرار است امروز (سه‌شنبه) به پاريس برسد.

براساس گزارش خبرگزارى رويترز،‌ نوريگا که محکوميت حبس خود در آمريکا به جرم قاچاق مواد مخدر را دو سال قبل تمام کرد، همزمان با مبارزه عليه استرداد خود به فرانسه در زندانى در فلوريدا باقى مانده بود. وکلاى وى مى‌گويند که وى بايد به عنوان يک زندانى جنگى به پاناما بازگردانده شود.

فرانک روبينو، وکيل اصلى نوريگا گفت: هيچ کس از دولت يا وزارت دادگسترى با ما در اين باره تماس نگرفته و چيزى نگفته است.

وى گفت که از خبرنگاران متوجه شده موکل وى به زور سوار هواپيما شده است.

رومينو افزود: آنها ما را ناديده گرفتند.

اندى لاين، سخنگوى وزارت امور خارجه آمريکا گفت: هيلارى کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا اوايل روز دوشنبه حکم استرداد نوريگا را امضا کرد. اما سخنگوى وزارت دادگسترى در اين باره اظهار نظر نکرد.

نوريگا در دادگاهى غيابى در فرانسه به جرم پولشويى درآمد حاصل از قاچاق کوکائين از طريق بانک‌هاى فرانسه و استفاده از اين پول براى خريد سه آپارتمان لوکس محکوم شده است.

اما ديکتاتور سابق پاناما پس از ورود به فرانسه مى‌تواند تقاضاى يک دادرسى جديد بدهد.

 

بوش به اشتباهات خود اعتراف می کند

   

 

رئیس جمهور سابق آمریکا در حال نوشتن خاطرات هشت سال حضور خود در کاخ سفید است که به نوشته یک روزنامه انگیسی بوش در این خاطرات به اشتباهات متعدد در تصمیم گیری هایش اعتراف می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، این خاطرات که توسط انتشارات "کرون" منتشر خواهد شد به جزئیاتی از تصمیم گیری های بوش که پیش از این در هیچ جایی منتشر نشده اند اشاره دارند.

بوش در این خاطرات به 14 تصمیم مهم دوران ریاست جمهوری خود و جزئیات دقیق آن اشاره می کند.

برای مثال بوش در این خاطرات به جزئیات تصمیم گیری هایی خود در خصوص جنجال در انتخابات سال 2000، حوادث 11 سپتامبر و حمله به عراق اشاره می کند.

به نوشته دیلی تلگراف، جرج بوش خاطرات خود را به کمک "کریس میشل" نویسنده سابق سخنرانی های کاخ سفید به رشته تحریر در می آورد و در آن به تصمیمات دیگری همچون اقدامات انجام شده در زمان بحران مالی جهانی، توفان کاترنا، افغانستان و ایران اشاره می کند.

دیلی تلگراف در ادامه می نویسد: جرج بوش در این خاطرات به اعتیاد خود به الکل و چگونگی ترک آن و همچنین روابط خانوادگی خود نیز اشاره می کند.

در همین رابطه انتشارات کرون با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: جرج بوش به طور صادقانه و بسیار شفاف درباره اشتباهات زمان ریاست جمهوری خود صحیت کرده است.

خاطرات بوش به زودی منتشر خواهد شد اما اشاره ای به  زمان دقیق انتشار آن نشده است.  

 

پيام رئيس امارات به اسد

خبرگزارى فارس: سخنگوى رياست جمهورى سوريه اعلام کرد که "بشار اسد " رئيس جمهور اين کشور ديروز پيام شفاهى از همتاى اماراتى خود دريافت کرد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرامنطقه‌اى "الحيات "، شيخ "عبدالله بن زايد آل نهيان " ديروز در ديدار با "وليد المعلم " همتاى سورى خود در دمشق پيام شفاهى "خليفه بن زايد آل نهيان " در رابطه با مناسبات دوجانبه بين دو کشور برادر و راهکارهاى توسعه روابط و آخرين تحولات جهان عرب را ابلاغ کرد.
وزير خارجه امارات در ديدار با معلم در مورد اهميت تقويت همبستگى عربى و اقدام براى تحقق امنيت و ثبات در منطقه و ضرورت ادامه هماهنگى و مشاوره بين دو کشور برادر در جهت خدمت به مسائل عربى و تقويت روابط دوجانبه در زمينه‌هاى مختلف، بحث و تبادل نظر کردند.
آل نهيان دو روز پيش پس از ديدار با "محمود عباس " رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين وارد دمشق شد و اين دومين سفر وى به دمشق طى يک ماه گذشته است و پيش از برگزارى اجلاس عربى در شهر "سرت " ليبى در اواخر ماه گذشته نيز اسد پيامى از رئيس امارات دريافت کرد.
سفر وزير خارجه امارات به دمشق در حالى است که سوريه شاهد فعاليت‌هاى ديپلماتيک است و قرار است فردا نيز "محمدرضا رحيمى " معاون رئيس جمهور ايران بنا به دعوت "محمد ناجى عطرى " نخست‌وزير سوريه با هدف رياست نشست‌هاى کميته عالى مشترک به دمشق مى‌رود.

ایران، موضوع سفر مدودف به ترکیه

يک روزنامه‌ى چاپ ترکيه به نقل از وزير امور خارجه‌ى اين کشور نوشت: رييس‌جمهور روسيه در آينده‌ى نزديک براى گفت‌وگو درباره‌ى مسائل مختلف از جمله مساله‌ى هسته‌يى ايران به ترکيه سفر مى‌کند.

به گزارش ايسنا به نقل از حريت ـ چاپ ترکيه ـ ديپلمات‌هاى روسى از گفت‌وگوى تلفنى احمد داووداوغلو ـ وزير امور خارجه‌ى ترکيه ـ با سرگئى لاوروف، همتاى روسى‌اش خبر دادند.

در اين گفت‌وگوى تلفنى، مسائل مربوط به ايران و بالکان مورد بحث و بررسى قرار گرفت.

 

مواضع مسکو-واشنگتن در خصوص ايران يکسان شده است

خبرگزارى فارس: معاون وزير خارجه آمريکا ضمن اعتراف به وجود اختلاف نظراتى در مسائل تاکتيکى، مدعى شد که روسيه و آمريکا در اين اواخر موضع گيرى واحدى در قبال مسائل مربوط به ايران اتخاذ کرده‌اند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «گازيه تا»، "دانيل راسل " معاون وزير امور خارجه روز دوشنبه در سخنرانى در کنفرانس سالانه روسيه در واشنگتن اعلام کرد که وزارت خارجه آمريکا از سطح همکارى‌ها با روسيه در خصوص حل و فصل مسائل ايران رضايت دارد و معتقد است که مقامات مسکو در اين رابطه بسيار مسئولانه و موثر عمل مى‌کنند.
راسل در عين حال اعتراف کرد که البته مسلما دو کشور اختلاف نظراتى در رابطه با مسائل تاکتيکى مربوط به حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته اى ايران دارند، ولى در مجموع موضع گيرى يکسانى اتخاذ کرده اند.
به گفته اين مقام آمريکايى، همکارى مسکو و واشنگتن در خصوص ايران در اين اواخر بسيار نزديک شده، به گونه اى که هر دو طرف درک دقيقى از ضرورت اين همکارى دارند.
راسل گفت: «روسيه و آمريکا هرگز پيش از اين تا اين اندازه در موضع گيرى در قبال مسائل ايران وحدت نظر نداشتند. رهبران روسيه تاييد مى کنند که قصد دارند در چارچوب شوراى امنيت سازمان ملل فعلانه بر روى پيش نويش قطعنامه پيشنهاى آمريکا در خصوص برنامه هسته اى ايران کار کنند. روسيه در اين خصوص مانند شريکى مسئول عمل کرده و موضع گيرى سازنده و موثرى اتخاذ کرده است
آمريکا و برخى کشورهاى غربى ايران را متهم مى کنند که با توسعه برنامه هسته اى خود، درصدد ساخت سلاح هسته اى است، در حاليکه مقامات ايران بارها اين اتهامات را رد کرده و اعلام داشته‌اند که توسعه برنامه هسته اى صرفا با اهداف صلح‌آمیز است.



آمریکا: لبنان مانع تحریم ایران نخواهد شد


بی بی سی - دولت آمریکا پیش بینی کرده که لبنان در مقام ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد، در روند تشدید تحریم ها علیه ایران مانع ایجاد نخواهد کرد.

لبنان که از اعضای غیر دائم شورای امنیت است، از روز شنبه (اول ماه مه) برای یک ماه ریاست این شورا را برعهده خواهد گرفت.

پی جی کراولی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه، ششم اردیبهشت (۲۶ آوریل) این نظر که ایالات متحده نگران فشار ایران بر دولت لبنان در مورد قطعنامه تحریم ها علیه این کشور است را به طور تلویحی رد کرد و گفت که فکر نمی کند تلاش ها برای تحریم ایران به خاطر لبنان متوقف شود.

لبنان با تحریم ایران مخالف است، اما از آنجایی که عضو دائم شورای امنیت نیست، حق وتوی چهارمین قطعنامه تحریمی علیه ایران را ندارد.

پیش نویس این قطعنامه هنوز آماده نشده است و دیپلمات های اعضای دائم شورای امنیت و آلمان در مورد جزئیات متن آن در حال مذاکره هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت ایالات متحده به شدت برای دستیابی به پیش نویس این قطعنامه در تلاش است.

این وزارتخانه اعلام کرده است که هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، دوشنبه بعد از ظهر به وقت واشنگتن با مشاوران خود در امور ایران، دیدار می کند.

هیلاری کلینتون شنبه با مقام های ارشد چند کشور از جمله سرگئی لاورف، همتای روس خود درباره تحریم ایران مذاکره کرد.


کاهش آراى حزب اردوغان


نتايج آخرين نظرسنجى صورت گرفته در ترکيه حاکى از کاهش آراى حزب حاکم عدالت و توسعه به رهبرى "رجب طيب اردوغان " نخست وزير اين کشور است.

 

به گزارش فارس به نقل از کانال خبرى خبر 5 ترکيه، نتايج آخرين نظرسنجى صورت گرفته توسط شرکت نظرسنجى سونار ترکيه، آراى حزب حاکم عدالت و توسعه از سال 2002 تاکنون در پايين ترين سطح قرار گرفته است.
بنا به نتايج اين نظرسنجى در صورت برگزارى انتخابات در ترکيه، حزب اسلام گراى عدالت و توسعه به رهبرى "رجب طيب اردوغان " نخست وزير اين کشور 28.47 درصد و حزب لائيک جمهوريخواه خلق، حزب اول مخالف به رهبرى دنيز بايکال 26.70 درصد، حزب مليت گراى حرکت ناسيوناليست به رهبرى دولت باغچه لى 21.15 درصد و حزب کردهاى اين کشور 6.71 درصد آرا را کسب خواهد کرد.
حزب عدالت و توسعه در آخرين انتخابات عمومى بيش از 34 درصد آراى راى دهندگان را به خود اختصاص داده بود.

احمدى‌نژاد هفته آينده به نيويورک می رود

رئيس جمهور براى حضور در سازمان ملل هفته آينده به نيويورک سفر خواهد کرد.

يک منبع آگاه در گفت و گو با پانا با تاکيد خبر فوق افزود: محمود احمدى نژاد قرار است براى شرکت در يکى از اجلاس هاى عمومى سازمان ملل اواخر هفته آينده به نيويورک سفر کند.

وى تصريح کرد: البته به دليل تاخير ايران براى دريافت ويزا و رواديد احتمال لغو اين سفر وجود دارد.

مشارکت: به فعاليتمان ادامه مى دهيم

محسن صفایی فراهانی رئیس هیات اجرایی حزب مشارکت با ارسال نامه ای به دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب اعلام کرده است که این حزب تا دریافت حکم از طرف مرجع قضایی مبنی بر ممنوعیت فعالیت این حزب به کار خود ادامه خواهد داد.

به گزارش سایت وابسته به حزب مشارکت در این نامه آمده است:

    *
بررسی بی طرفانه پرونده این حزب در کمیسیون ماده 10 قانون فعالیت احزاب ایجاب می کرد از نماینده این حزب دعوت به عمل می آمد و پس از استماع نظرات و توضیحات نماینده حزب فارغ از دیدگاههای سیاسی و جناحی نسبت به ادعاهای مطروحه در باره حزب تصمیم گیری واظهار نظر می شد.

    * 
کمسیون ماده 10 احزاب در اخطار قبلی صرفا ادعاهائی کلی و غیر مستند را مطرح نموده .بیان ادعای بدون استدلال و غیر مستند مخالف صریح اصول حقوقی بوده و فاقد وجاهت قانونی میباشد.

    * 
هیچیک از مواد قانون احزاب صراحت ندارد که توقیف پروانه یک حزب مانع از ادامه فعالیت های آن حزب میشود ضمن اینکه تبصره 2 ماده 15 همین قانون صراحت دارد که:" ظرف یکماه از تاریخ ابلاغ توقیف و یا اعلان آن در یکی از روزنامه های کثیر الانتشار , گروهی که پروانه او توقیف شده است می تواند بدادگاه شکایت کند. دادگاه ظرف سه ماه رسیدگی نموده رای قطعی صادر خواهد نمود. " وطبعا انجام شکایت و اقدامات تبعی آن مستلزم ادامه فعالیت حزب است، بطور طبیعی دراین تبصره ادامه فعالیت حزب تا صدور رای قطعی توسط دادگاه پذیرفته شده است.

بنابراین اینکه در نامه آمده است :" که تا تعیین تکلیف در مرجع قضایی، از هرگونه فعالیت خودداری کنند. " فاقد هرگونه وجاهت قانونی و حقوقی است .

    * 
ادامه فعالیت حزب مشارکت  کاملا قانونی است و هیچ مرجعی به جز مرجع قضائی اختیاری برای منع فعالیت آن ندارد و در قانون احزاب نیز فعالیت احزاب مشروط به داشتن پروانه یا عدم توقیف پروانه فعالیت آنها نشده است.


چاوز حضور نیروهای نظامی ایران در ونزوئلا را تکذیب کرد

رئيس‌جمهور ونزوئلا با رد ادعاى آمريکا درباره حضور نيروهاى ويژه ايران در ونزوئلا گفت که اين دروغى است که آمريکا با هدف ايجاد وحشت از دولت ونزوئلا مطرح کرده است.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمريکايى "واشنگتن پست "، "هوگو چاوز " در واکنش به ادعاى آمريکا درباره حضور نيروهاى ويژه ايرانى در ونزوئلا گفت که گزارش آمريکا "کاملا دروغ " است.
وزارت دفاع آمريکا در ماه آوريل در گزارشى مدعى شده بود که نيروهاى قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامى در حال افزايش حضور خود در آمريکاى لاتين و به ويژه ونزوئلا هستند.
اين گزارش بعد از آن منتشر شد که آمريکا خشم خود از افزايش روابط کشورهاى آمريکاى لاتين نظير برزيل، ونزوئلا و بوليوى با ايران را ابراز کرده بود.
چاوز طى مراسمى که از تلويزيون اين کشور نيز پخش مى‌شد گفت: ببينيد آنها [آمريکايى‌ها] چه مى‌گويند، [آنها مى‌گويند]اگر آمريکا تحريم‌ها عليه ايران را اعمال کند، اين نيروهايى که اينجا [ونزوئلا] هستند - موضوعى که کاملا دروغ است- مى‌توانند طى اقداماتى تروريستى به قلمروى آمريکا و منافع آمريکا حمله کنند.
رئيس جمهور ونزوئلا گفت که اين تبليغات آمريکا بخشى از يک تاکتيک و توطئه جديد امپرياليستى براى ايجاد وحشت از دولت ونزوئلا است.
وى گفت: به من بگوييد آيا اين ننگ و دروغ بار ديگر تهديدى آشکار از سوى دولت آمريکا عليه ونزوئلا نيست.
ونزوئلا يکى از کشورهايى است که از برنامه هسته‌اى ايران حمايت مى‌کنند و با سياست‌هاى آمريکا به شدت مخالفت مى‌کند.
آمريکا بارها به کشورهاى آمريکاى لاتين هشدار داده که از ايران فاصله بگيرند و از تعميق روابط با تهران خوددارى کنند.

توتال: برای توقف فروش بنزین به ایران آماده‌ایم

شرکت نفتی توتال فرانسه اعلام کرد در صورت اعمال مجازات های آمریکا، فروش بنزین به ایران را متوقف می‌کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز،" کریستوف دومارژوری" مدیرعامل شرکت بزرگ نفتی توتال فرانسه دیروز دوشنبه گفت: در صورتی که آمریکا مجازات صادرکنندگان بنزین به ایران را به عنوان قانون اعلام کند، این شرکت نیز فروش بنزین به ایران را متوقف خواهد کرد.

وی که در حاشیه کنفرانسی درباره نفت در کویت با خبرنگاران سخن می گفت، افزود: توتال هم اکنون مقدار کمی بنزین به ایران صادر می کند.

مدیرعامل توتال اضافه کرد: اگر قوانین یا قواعدی صادر شود که ما را از صادرات بنزین به ایران منع کند توتال نیز این کار را خواهد کرد.

وی افزود: توتال برای توقف فروش بنزین به ایران تحت فشار سیاسی قرار گرفته است اما این اقدام را انجام نخواهد داد مگر اینکه به طور رسمی از توتال چنین چیزی مورد تقاضا باشد.

دو مارژوری ادامه داد: برخی افراد از من خواستند تا در فروش بنزین به ایران تجدیدنظر کنیم ولی من گفتم که این موضوع را به طور رسمی تقاضا کنید.

کنگره آمریکا طرحی را تصویب کرده است که براساس آن صادرکنندگان بنزین به ایران مورد مجازات قرار می گیرند.

تاکنون چندین شرکت اروپایی توقف صادرات بنزین به ایران را اعلام کرده اند.
ایران 40 درصد از بنزین مورد نیاز خود را وارد می کند.

مجادله نمایندگان ایران و آمریکا در واشنگتن

بیانیه خزانه داری آمریکا علیه ایران، واکنش هیات ایرانی را برانگیخت.

به گزارش خبرآنلاين محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی و شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی که برای شرکت در اجلاس بهاره صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن به سر می برند، در نشست کمیته پولی و مالی بین المللی شرکت کردند.

گایتنر، نماینده خزانه داری آمریکا، به مناسبت این نشست، بیانیه ای صادر کرد. وی ضمن اشاره به موضوعات چشم انداز اقتصاد جهانی و چالش های پیش رو، رشد متوازن و پایدار و اصلاحات مالی مورد نظر، در بخشی از این بیانیه با اشاره به موضوع مبارزه با پولشویی و تروریسم بین المللی به فعالیت های گروه ویژه مبارزه با پولشویی (FATF(Financial Action Task Force در سال های اخیر اشاره کرد و از تهدیدهایی در این مسیر با اشاره به ایران یاد کرد.

هیات جمهوری اسلامی ایران نیز به طور همزمان در پاسخی که توسط  نماینده کشوری گروه در جلسه مذکور قرائت شد به این ادعا پاسخ داده و ضمن رد آن تاکید کرد که مقامات مسئول مربوطه در این زمینه در کشور به خصوص در سال های اخیر همکاری های نزدیک و مذاکرات متعددی با FATF و صندوق بین المللی پول به عمل آورده است. مضافا" آن که نه تنها مبارزه با پول شویی به شکلی قانون مند و سازماندهی شده  در ایران در دست اقدام است بلکه لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم نیز در دولت تصویب شده است

.

 

اخبار قبلی

امارات: جزایر سه گانه ایرانی، اشغالی است!
یکی از سران اصلاحات ترور می‌شود!
کشور دوست و برادر امارات در به کار بردن کلمات دقت کند!
امارات: اشغال جزایر سه گانه برای ما دردناک است!
رشوه 7 میلیارد دلاری عربستان به روسیه بخاطر ایران
بدرفتاری اروپا با ایران دلیل فوران آتشفشان ایسلند!
حتی با وجود واکنش ایران ، باید حمله کنیم !
ناوهاى هواپيمابر آمريکا لگنى بيش نيست
دانشمند هسته ای هند در تهران
در جلسه هاشمی و خاتمی چه گذشت؟
قول روسیه به اسرائیل در مورد عدم تحویل S300 به ایران
مشایی، موزه خاتمی را تحویل میراث فرهنگی داد
هتاکان به مزار آيت‌الله خاتمى و صدوقى دستگیر شدند
بازداشت 4نفر در هلند به خاطر همکاری تجاری با ایران
خواسته های اصلاح طلبان از زبان خاتمی
رتبه نخست ایران در اختلال پیامک و اینترنت
محکومیت ایران به پرداخت غرامت 1/3 میلیارد دلاری


( ۱ )

نظر شما :

حسن ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۸:۴۶
فقط دکترمحمود احمدی نژاد