حضور رئيس جمهور سريلانکا در اجلاس سران گروه 15

۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ | ۲۱:۰۷ کد : ۷۴۷۷ سرخط اخبار
 حضور رئيس جمهور سريلانکا در اجلاس سران گروه 15

«ماهيندا راجاپاسکا» رئيس جمهور سريلانکا در چهاردهمين اجلاس سران گروه 15 در تهران شرکت خواهد کرد.
به گزارش فارس، چهاردهمين اجلاس سران گروه 15 با حضور سران برخى از کشورهاى عضو 27 ارديبهشت ماه در تهران برگزار مى‌شود.
ماهيندا راجاپاسکا رئيس جمهور سريلانکا نيز از جمله روساى جمهورى است که در اين اجلاس حضور خواهد يافت.
ايران در حال حاضر رياست اين گروه را عهده‌دار است و سريلانکا رئيس بعدى گروه 15 خواهد بود.
لولا داسيلوا رئيس جمهور برزيل نيز که بنا به دعوت محمود احمدى‌نژاد به تهران سفر مى‌کند در اين اجلاس شرکت خواهد کرد.
محمود احمدى‌نژاد رئيس جمهور کشورمان همچنين از بشار اسد رئيس جمهور سوريه به عنوان مهمان ويژه براى شرکت در اين اجلاس دعوت به عمل آورده است.
«داويد نيبس بلاسگس کارابايو» سفر ونزوئلا در تهران نيز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از حضور هوگو چاوز رئيس جمهور ونزوئلا در اين اجلاس خبر داد.
رامين مهمان‌پرست سخنگوى وزارت خارجه کشورمان پيش از اين از برگزارى چهاردهمين اجلاس سران گروه 15 در 27 ارديبهشت ماه و در تهران خبر داد و ابراز اميدوارى کرد که با برگزارى اين اجلاس شاهد همکارى‌هاى بيشتر کشورهاى عضو باشيم و با استقبال سران، اين اجلاس به خوبى برگزار شود.
گروه 15 در نهمين اجلاس جنبش عدم تعهد در سال 1989 در بلگراد تاسيس شد که کشورهايى از آمريکاى شمالى، آمريکاى جنوبى، آفريقا و آسيا را در برمى‌گيرد.
اين گروه با هدف مشترک شکوفايى و رشد فزآينده تاسيس شد و بر همکارى بين کشورهاى در حال توسعه در زمينه‌هاى سرمايه‌گذارى، تجارت و تکنولوژى متمرکز است.
در حال حاضر 18 کشور اعضاى گروه 15 را تشکيل مى‌دهند ولى نام آن هنوز تغيير نيافته است.
آرژانتين، برزيل، شيلى، پرو، ونزوئلا، جامائيکا، مکزيک، الجزاير، مصر، کنيا، نيجريه، سنگال، زيمبابوه، هند، اندونزى، ايران، مالزى و سريلانکا اعضاى اين گروه را تشکيل مى‌دهند.
ايران در سال 2006 و در حاشيه اجلاس سران جنبش عدم تعهد در هاوانا (کوبا) رياست اين گروه را عهده‌دار شد.
سيزدهمين اجلاس سران گروه 15 در تاريخ 14 سپتامبر 2006 در هاوانا پايتخت کوبا برگزار شد.


سفارت آمریکا در اسلام آباد به آتش کشیده شد

شبکه خبری فرانسه 24 در خبری فوری از به آتش کشیده شدن سفارت آمریکا در اسلام آباد خبر داد.

به گزارش مهر، شبکه خبری فرانسه 24 لحظاتی قبل اعلام کرد که امروز یکشنبه سفارت آمریکا در اسلام آباد به آتش کشیده شد.

هنوز گزارشی درباره شمار تلفات این آتش سوزی و اینکه چه کسی سفارت آمریکا در اسلام آباد را به آتش کشیده است، وجود ندارد.

همچنین 16 فروردین ماه افراد مسلح ناشناس به کنسولگری آمریکا در شهر پیشاور در شمال غرب پاکستان حمله کرده که در نتیجه این حمله 4 نفر کشته و 12 فرد دیگر زخمی شدند.

  جزایر سه‌گانه قبل از تشکیل امارات برای ایران بوده است

رئيس کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس آمادگى ايران را براى حل سوء تفاهمات مربوط به مالکيت جزيره ابوموسى اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، علاءالدين بروجردى نماينده بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگاران در مورد ادعاى مالکيت ارضى خيلج فارس و جزاير سه گانه از سوى امارات، اظهار داشت: همه کسانى که با منطقه خاورميانه آشنايى دارند، اين مساله را مى‌دانند که اين جزاير قبل از تشکيل کشور امارات، بخشى از خاک ايران بوده است.
وى با بيان اينکه طرح چنين موضوعاتى عمدتا با تحريک انگليسى‌ها انجام مى‌شود، افزود: انگليسى‌ها با حضور خود در خليج فارس همواره به دنبال ايجاد اختلاف در کشورهاى منطقه بوده است.
بروجردى گفت: اگر در مورد ابوموسى سوء تفاهمى وجود دارد، ايران آماده انجام مذاکره براى حل آن است.
رئيس کميسيون امنيت‌ملى و سياست‌خارجى مجلس خطاب به سران امارات تصريح کرد: نصيحت مى‌کنيم که اين کشور و به خصوص وزير خارجه آن تحت تاثير بيگانگان در منطقه قرار نگيرند و شرايط را براى اظهار نظر اروپا فراهم نکنند.
بروجردى با تاکيد بر اينکه سياست خارجى ايران، صلح و دوستى خاورميانه و کشورهاى همسايه است؛ افزود: ‌اظهارات وزير خارجه امارات هيچ تغييرى در اين سياست ايجاد نخواهد کرد.
وى در ادامه در پاسخ به سوالى در مورد شرکت احمدى‌نژاد در اجلاس نيويورک، گفت: تعدادى از کشورهاى انحصار طلب مانند آمريکا، مخالف دستيابى کشورهاى مستقل به انرژى هسته‌اى هستند و از طرفى بمب‌هاى هسته‌اى خود را که نمونه‌اى از تخلف از مقررات آژانس است امحا نمى‌کنند.
بروجردى در پايان حضور احمدى‌نژاد را براى افشاى تخلفات کشورهاى داراى بمب هسته‌اى و رسيدن جمهورى اسلامى ايران به انرژى‌ها مهم دانست.


وام 159 میلیارد دلاری اروپا به آتن

وزیران اقتصادی کشورهای حاضر در منطقه یورو امروز یکشنبه گردهم می آیند تا ضمن بررسی آخرین تحولات بحران موجود در یونان در مورد اعطای وام 120 میلیارد یورویی ( 159 میلیارد دلاری ) به این کشور تصمیم گیری کنند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، این نشست در حالی برگزار خواهد شد که دولت یونان امروز از تصمیم خود برای اجرای دور جدیدی از طرح کاهش هزینه ها خبر داد.

دولت یونان در حالی قصد اجرای این طرح را دارد که مردم این کشور هنوز در شوک دور اول کاهش هزینه ها هستند.

یونان برای کاهش هزینه ها قصد دارد دست به کاهش سطح حقوق و پاداش کارمندان دولت و همچنین افزایش مالیات بر مصرف و فروش بزند که همین امر موجی از اعتراضات را در این کشور به راه انداخته است.

براساس برنامه ریزی های انجام شده اتحادیه اروپا قصد دارد کمک خود را که در ازای اجرای برنامه سختیگرانه اقتصادی و صرفه جویی بیشتر در این کشور اعطا خواهد شد، در جلسه ای که با حضور وزرای دارایی ناحیه یورو در بروکسل برگزار می شود به یونان بپردازد.

یونان و حامیان بین المللی این کشور امیدوارند این قرارداد که می تواند تا 120 میلیارد یورو، معادل 159 میلیارد دلار نیز برسد، کمکی برای ریشه کن کردن بحرانی که به ارزش یورو و عملکرد بازارهای جهانی لطمه زده باشد.

یکی از مقامات رسمی یونان اظهار داشت: طی جلسه روز یکشنبه کابینه این قرارداد تصویب می شود و پس از آن "جورج پاپاندور" نخست وزیر یونان به طور رسمی در کنفرانس خبری تصویب این قرارداد را اعلام خواهد کرد.

این در حالی است که در جدیدترین دور از ناآرامی های یونان روز گذشته دست کم 17 هزار نفر در خیابانهای آتن دست به تظاهرات زدند.



انفجار مهيب در دانشگاه‌ موصل


انفجار يک خودروى بمب‌گذارى شده‌ لحظاتى پيش استان موصل عراق را لرزاند.

به‌ گزارش فارس ، لحظاتى پيش انفجار يک خودروى بمب‌گذارى شده‌ استان موصل عراق را لرزاند.
براساس گزارش‌هاى رسيده‌ اين انفجار در نزديکى دانشگاه‌ موصل رخ داد‌ و دانشجويان عراقى را هدف قرار داده‌ است.
هنوز از شمار تلفات اين انفجار اخبارى در دست نيست و نيروهاى امنيتى تمامى راههاى منتهى به‌ دانشگاه‌ را بسته‌اند.

ادعاى روزنامه کويتى عليه سپاه

"القبس" چاپ کویت تیتر اول شماره امروز خود را به ادعای کشف شبکه جاسوسی و خرابکاری وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اختصاص داد.

به گزارش "تابناک"، این روزنامه به نقل از "مقامات بلندپایه امنیتی کویت که مایل به افشای نام خود نبود " نوشت : پلیس کویت موفق شد در منطقه صلیبیه یک خانه تیمی را کشف کند که در آن عناصر ایرانی وابسته با وزارت دفاع و کشور و گروهی دیگر از اتباع کشورهای عربی که زیر نظر فرماندهان سپاه پاسداران ایران فعالیت می کردند را دستگیر کنند.

القبس ادامه می دهد : دستگیر شدگان اعتراف کرده اند که گزارش هایی را از اوضاع سیاسی و اقتصادی کویت را به ایران ارسال کرده و در پوشش توریست و زایر به ایران و کویت تردد کرده و جاسوسی می کردند!



خنثی کردن خودروی حاوی بمب در میدان تایمز نیویورک

بی بی سی- پلیس نیویورک به دنبال یافتن یک خودروی مشکوک حامل بمب، بخش هایی از میدان تایمز این شهر را به روی عبور و مرور بسته و تخلیه کرده است.

یک فروشنده خیابانی به دنبال مشاهده خروج دود از یک خودروی نیسان به آن مشکوک شد و موضوع را به پلیس اطلاع داد.

پس از بازرسی این خودرو توسط پلیس، سیلندرهای گاز، بنزین و یک قطعه الکترونیکی متصل به ساعت در آن مشاهده شد.

پلیس نیویورک می گوید مواد منفجره داخل خودرو را خنثی کرده است.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و مایکل بلومبرگ، شهردار نیویورک از سرعت عمل پلیس نیویورک تقدیر کرده اند.

آقای بلومبرگ به خبرنگاران گفت: "ما خوش شانس هستیم، این می توانست یک رویداد مرگبار باشد."

شهردار نیویورک همچنین گفت که هنوز نمی داند چه کسی پشت این قضیه است.

میدان تایمز، یکی از جاذبه های گردشگری شهر نیویورک به شمار می رود. سالانه میلیون ها نفر از نیویورک بازدید می کنند.

پلیس امروز پس از تخلیه بخش هایی از میدان تایمز، خطوط مترو را نیز تعطیل کرد.

سخنگوی پلیس نیویورک گفت نیروهای پلیس در حال بررسی گزارش هایی هستند که حاکی از فرار یک نفر از نزدیکی محل پارک این خودرو است. او گفت پلیس سرگرم مرور تصاویر ویدئویی دوربین های مدار بسته است.

پلیس گفته است پلاک خودروی حاوی مواد منفجره جعلی است.

کاخ سفید آمریکا نیز اعلام کرده که رئیس جمهور آمریکا در جریان جزئیات این ماجرا است.

پلیس نیویورک در ماه دسامبر سال پیش به علت وجود یک خودروی مشکوک بخش هایی از میدان تایمز را بست ولی بعدا معلوم شد خودروی مشکوک حامل لباس بوده است.

  اوباما به همسرش خیانت کرد؟

آخرین نیوز - روزنامه آمریکایی «تاب لوید» که تاکنون بارها و بارها رسوایی‌های اخلاقی و جنسی چهره های سرشناس آمریکا و دیگر کشورهای جهان را برملا کرده، در شماره اخیر خود فاش کرد که «باراک اوباما» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا نیز به همسرش خیانت کرده است.

«تاب لوید» در این باره نوشت: «باراک اوباما» حدود دو سال پیش، یعنی زمانی که عضو مجلس سنای آمریکا بود، به همسرش خیانت کرد و با خانم «ویرا پیکر» که از اعضای ستاد انتخاباتیش بوده و در جمع آوری کمک مالی برای تبلیغات انتخاباتی «اوباما» تلاش بسیار زیادی کرد، در یکی از هتل‌های شهر واشنگتن هم بستر شد.

این روزنامه آمریکایی همچنین با ادعای اینکه تعدادی عکس و تصاویر ویدئویی از این مسأله در اختیار دارد، افزود: این اتفاق مربوط به سال 2008 میلادی یعنی حدود دو سال پیش است.

در همین حال گفته می‌شود پایگاه اینترنتی این روزنامه پس از قرار دادن این خبر بر روی صفحه خود، بلافاصله به دلایل نامعلوم و اعلام نشده‌ای فیلتر شد. این روزنامه سال‌ها پیش ماجرای رسوایی اخلاقی «بیل کلینتون» رئیس جمهور پیشین آمریکا با «مونیکا ولوینسکی» را نیز فاش کرد.


تهدید گروهک ریگی به بمبگذاری درتهران!

جوان آنلاين- باقى مانده گروهک تروريستى جندالشيطان تهديد به بمب گذارى در دفتر مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل در تهران کردند!

پس از دستگيرى عبدالمالک ريگى سرکرده گروهک تروريستى به اصطلاح جنبش مقاومت ملى توسط وزارت اطلاعات اخيراً شرور حمدالله قادر يکى از وابستگان به اين گروهک تروريستى با ارسال نامه اى ( از طريق ايميل) تحت عنوان « سازمان جندالله ايران» به دفتر مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل در تهران، آن دفتر را تهديد به بمب گذارى نموده است!

در نامه ارسالى ضمن اهانتهاى فراوان به نظام مسئولين کشور، مدعى گرديده که دستگاه هاى امنيتى و انتظامى با همکارى کارکنان دفتر نمايندگى سازمان ملل درايران اقدام به سرکوب فعالان و مدافعان حقوق مردم بلوچ در استان سيستان و بلوچستان مى نمايد که دستگيرى شرور عبدالمالک ريگى را نمونه بارزى از اين همکارى ذکر کرده است!

در قسمتى ديگر از نامه موصوف با متهم کردن کارکنان دفتر نمايندگى سازمان ملل متحد و برخى از سفارتخانه هاى کشورهاى خارجى و سازمان هاى مدافع حقوق بشر به عدم وظايف خود در ايران، ادعا گرديده که کارکنان مراکز ياد شده در اقدامى هماهنگ که از سوى مسئولين نظام به آنها ديکته مى شود، همسو با مامورين امنيتى و انتظامى تحت پوشش مقاله با گروه هاى تروريست اقدام به سرکوب مردم در منطقه بلوچستان مى نمايند.

در پايان نامه با اعلام اين که کليه کارکنان دفتر فوق الذکر و ساعات و محل هاى رفت و آمد آنها مورد شناسايى و تحت نظر عوامل آن گروهک مى باشد، آنها را تهديد به قتل نموده و آن دفتر نيز تهديد به بمب گذارى شده است.


آمريکا به گروه خبرى همراه احمدی‌نژاد ويزا نداد


سفر احمدى‌نژاد به نيويورک در حالى که است که براى گروه‌هاى خبرى همراه رئيس‌جمهور رواديد (ويزا) توسط آمريکا صادر نشد‌ و گروه خبرى از همراه کردن رئيس‌جمهور و اطلاع‌رسانى از اين اجلاس بين‌المللى باز ماند.

به گزارش فارس، محمود احمدى‌نژاد رئيس‌جمهور کشومان براى شرکت در اجلاس بازنگرى ان. پي. تى دقايقى پيش تهران را به مقصد نيويورک ترک کرد.
سفر احمدى‌نژاد به نيويورک در حالى که است که براى گروه خبرى همراه رئيس‌جمهور رواديد (ويزا) توسط آمريکا صادر نشد‌ و گروه خبرى از همراه کردن رئيس‌جمهور و اطلاع‌رسانى از اين اجلاس بين‌المللى باز ماند.

ماموران ویژه سيا در عراق و افغانستان

 

"واشنگتن پست" با انتشار بیانیه "لیون بانیتا" رئیس سیا نوشت : سیا با ارسال کارشناسان خود به تمامی کشورهای دنیا با عنوان پست "ضابط سیاسی " شیوه جمع آوری اطلاعات را تغییر داده و اطلاعاتی که این ماموران ارسال می کنند تماما مهر کاملا محرمانه خواهد داشت.

به گزارش "تابناک"، وی تاکید کرده است : از زمان حملات 11 سپتامبر ، ایالات متحده آمریکا وارد فاز جدید اطلاعاتی شده و برنامه اعزام ضابطین سیاسی به کشورهای مختلف جهان آغاز شده است و ماموریت این کارشناسان در افغانستان و عراق کاملا محرمانه است.

"
بانیتا" تاکید کرده : عراق و افغانستان شرایط کاملا ویژه ای دارند و با شیوه های معمول نمی توان به تحلیل شرایط سیاسی و اجتماعی این دو کشور پرداخت.

 

اخبار قبلی

آقای احمدی نژاد بچه های ما را با خودت بیاور
روانبخش: هاشمی برکنار می‌شود، سیدحسن خمینی رد صلاحیت
احمدی‌نژاد باید تا 1404 بماند
امارات: جزایر سه گانه ایرانی، اشغالی است!
یکی از سران اصلاحات ترور می‌شود!
کشور دوست و برادر امارات در به کار بردن کلمات دقت کند!
امارات: اشغال جزایر سه گانه برای ما دردناک است!
رشوه 7 میلیارد دلاری عربستان به روسیه بخاطر ایران
بدرفتاری اروپا با ایران دلیل فوران آتشفشان ایسلند!
حتی با وجود واکنش ایران ، باید حمله کنیم !
ناوهاى هواپيمابر آمريکا لگنى بيش نيست
دانشمند هسته ای هند در تهران
در جلسه هاشمی و خاتمی چه گذشت؟
قول روسیه به اسرائیل در مورد عدم تحویل S300 به ایران
مشایی، موزه خاتمی را تحویل میراث فرهنگی داد
هتاکان به مزار آيت‌الله خاتمى و صدوقى دستگیر شدند
بازداشت 4نفر در هلند به خاطر همکاری تجاری با ایران
خواسته های اصلاح طلبان از زبان خاتمی
رتبه نخست ایران در اختلال پیامک و اینترنت
محکومیت ایران به پرداخت غرامت 1/3 میلیارد دلاری


نظر شما :