مغز یادگیرنده

۱۹ خرداد ۱۳۸۹ | ۱۹:۴۰ کد : ۷۷۶۸ کتابخانه
کتاب «مغز یادگیرنده» به قلم دکتر سید کمال خرازی ترجمه شده است.
مغز یادگیرنده
کتاب «مغز یادگیرنده» که حاصل تجربه‌ دو تن از پژوهشگران برجسته دانشگاه لندن و دیگر پژوهشگران علاقه‌مند به مطالعه مبانی عصب‌شناختی و آموزش و پرورش است به قلم دکتر سید کمال خرازی ترجمه شده است.

  کتاب «مغز یادگیرنده» شامل درس‌هایی برای آموزش و پرورش اثری از «ساراجین بلیک مور» و «یوتا فریث» با ترجمه کمال خرازی به کوشش سازمان مطالعه و تدوین کتاب‌های علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) منتشر شد.

کتاب «مغز یادگیرنده» شامل دوازده فصل است و مباحثی چون مغز رشد یابنده، لغات و اعداد در آغاز کودکی، مغز ریاضی، مغز باسواد، یادگیری خواندن و مشکلات آن را در بر می‌گیرد.

ارایه موضوع‌هایی نظیر اختلال در رشد اجتماعی، هیجانی، مغز نوجوان، یادگیری مادام‌العمر، یادگیری و یادسپاری، راه‌های مختلف یادگیری و در اختیار گرفتن قدرت یادگیری مغز نیز در دیگر بخش‌های کتاب گنجانده شده است.

 در بخش مقدماتی این کتاب آمده است: «با پیشرفت علم اعصاب‌شناختی، ارتباطی که میان علم اعصاب و آموزش و پرورش در سال‌های اخیر به وجود آمده است، دریچه‌های جدیدی در زمینه یادگیری و یاددهی به روی متخصصان آموزش و پرورش باز شده است.

به برکت این ارتباط، امروزه متخصصان آموزش و پرورش شناختی، درک عمیق‌تری از فرایند یادگیری و یاددهی یافته‌اند و از نقش مغز در یادگیری، یادسپاری، بازیابی، تفکر، استدلال، تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی، داوری، خلاقیت و دیگر کارکردهای مغزی آگاهی بیشتری دارند.»

( ۲ )

نظر شما :