تایم: بحث حمله به ایران جدی شده است؟!

۰۹ مرداد ۱۳۸۹ | ۱۶:۴۱ کد : ۸۱۵۳ اخبار اصلی
در واشنگتن به شدت شایع شده که هلیکوپترهای نظامی اسرائيل تجهیزات زیادی ...
تایم: بحث حمله به ایران جدی شده است؟!

دیپلماسی ایرانی: در پی گسترش تحریم‌های اقتصادی، نشانه‌های تشدید بحران مناسبات ایران و امریکا، هر روز آشکارتر می‌شود.

جو کلاین، نویسنده نشریه تایم در تازه‌ترین مقاله خود فاش می‌کند که طرح حمله به تاسیسات اتمی جمهوری اسلامی، بار دیگر در دستور کار واشنگتن قرار گرفته است.

هم‌زمان در پی عملیات انتحاری پرتلفات در مسجد جامع زاهدان، مقام معظم رهبری آیت‌الله خامنه‌ای جهان اسلام را به مقابله با تروریسم وحشی و کوری فرا خواند که به نظر ایشان برانگیخته سیاست‌های خباثت آمیز امریکا و انگلیس و مزدوران دولتی و غیر دولتی آنان در منطقه است.

در این شرایط بحرانی، به گزارش سایت ۲۰ دقیقه در سوئیس، قرار است روز شنبه (۲۴ ژوئيه) یک مرکز تحقیقات اتم ترکیبی در ایران افتتاح شود.

رسانه سوئیسی به استناد گزارش روز چهارشنبه (۲۱ ژوئیه) خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران می‌نویسد که مرکز تحقیقاتی تازه قرار است طی مراسم ویژه‌ای از سوی سازمان انرژی اتمی ایران گشوده شود. به نوشته این سایت، ساخت یک رآکتور قابل استفاده و بهره‌برداری از تکنولوژی اتمی ترکیبی تحولی مهم است.

تمام رآکتورهای فعلی جهان از تکنولوژی تجزیه اتم استفاده می‌کنند و تکنولوژی ترکیب اتم تا به حال مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است. رآکتور مجهز به این تکنولوژی به عنوان ماده خام برای تولید انرژی اتمی تنها به آب یا اکسیژن نیاز دارد.

این حرکت جمهوری اسلامی درباره تحقیق پیرامون تکنولوژی جدید، در شرایط فعلی می‌تواند جهان غرب را بیشتر تحریک کند.

غرب، جمهوری اسلامی را متهم می‌کند که زیر پوشش انرژی اتمی صلح‌آمیز برای ساختن بمب اتمی تلاش می‌کند. اتهامی که ایران همواره رد کرده و بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای‌اش تاکید کرده است.

جو کلاین که گفته می‌شود شبکه ارتباطی قدرتمندی در پنتاگون دارد، می‌نویسد: در حلقه‌های قدرت واشنگتن، دوباره با جدیت از طرح حمله به تاسیسات اتمی ایران سخن گفته ‌می‌شود. در واشنگتن به شدت شایع شده که هلیکوپترهای نظامی اسرائيل تجهیزات زیادی را به پایگاه توبروز در صحرای جنوبی این دولت انتقال داده‌اند. امریکایی‌ها نیز پایگاه‌های خود در آسیای مرکزی را برای حمله آماده کرده‌اند.

کلاین معتقد است که امریکایی‌ها امروز بیشتر از دو یا سه سال پیش می‌دانند که برای جلوگیری از اتمی ‌شدن ایران کدام مراکز اتمی این کشور را باید مورد حمله قرار دهند. تلاش‌های سرویس‌های اطلاعاتی در منطقه به رشد این آگاهی کمک زیادی کرده‌اند.

همسایگان ایران، برای جلوگیری از اتمی شدن جمهوری اسلامی فشار می‌آورند. یوسف العتیبه سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن طرفدار حمله نظامی امریکا است. ترکیه، مصر، عربستان سعودی و حتی اردن تهدید کرده‌اند که اگر از دسترسی جمهوری اسلامی به بمب اتمی جلوگیری نشود، آنها نیز برنامه اتمی خود را آغاز خواهند کرد.


نظر شما :