مخابرات ناامن لبنان یک جاسوس دیگر داشت

۱۲ مرداد ۱۳۸۹ | ۰۲:۴۶ کد : ۸۲۵۸ اخبار اصلی
مقامات امنیتی لبنان از دستگیری یک مقام ارشد دیگر از شبکه ارتباطات و مخابرات از راه دور این کشور به اتهام جاسوسی برای اسرائیل خبر دادند.
مخابرات ناامن لبنان یک جاسوس دیگر داشت

دیپلماسی ایرانی: مقامات امنیتی لبنان از دستگیری یک مقام ارشد دیگر از شبکه ارتباطات و مخابرات از راه دور این کشور به اتهام جاسوسی برای اسرائیل خبر دادند.

به گزارش روزنامه الاخبار لبنان در روز یک‌شنبه، میلاد عید شصت و شش ساله، چهارمین مقام در شبکه ارتباطات و مخابرات از راه دور لبنان است، که طی سال جاری به اتهام ارتباط با سازمان اطلاعات و جاسوسی اسرائیل، موساد دستگیر می شود. عید مسئول ارتباطات بین الملل شرکت اگرو بوده است و سال گذشته بازنشسته شده اما بعد از بازنشستگی هم در پستی اداری در این شرکت به کار رفته شده است.

سه جاسوس دیگر در شبکه ارتباطات و مخابرات از راه دور لبنان، همگی از کارمندان شرکت آلفا بوده‌اند. گفته می‌شود یکی از این جاسوسان به نام راس الجود موفق شده است از طریق مرز بنت جبیل به اسرائیل فرار کند.

بیش از پنجاه شهروند لبنانی از آوریل سال گذشته به اتهام ارتباط با سازمان اطلاعات اسرائیل بازداشت شده‌اند.

لبنان دستگیری این جاسوسان را ضربه‌ای مهلک برای سیستم جاسوسی و اطلاعاتی اسرائیل ارزیابی کرده است و گفته است که بسیاری از افراد بازداشت شده، در جریان جنگ سی و سه روزه حزب الله و اسرائیل در سال 2006 در شناسایی اهداف به اسرائیل کمک کرده‌اند. این افراد با دادن اطلاعاتی در مورد منازل مسکونی مقامات حزب الله در منطقه القنطره و افشای اطلاعات محرمانه موجب شهادت بسیاری از شهروندان لبنانی شده بودند.

روزنامه لبنانی السفیر هم روز جمعه نوشت حجم نفوذ موساد به اندازه‌ای بوده که موجب حالت آماده باش در بخش شبکه تلفن همراه لبنان شده است زیرا احتمال نفوذ رژیم صهیونیستی در بخش تلفن ثابت نیز مطرح شده است.

ماه گذشته یک دادگاه نظامی در بیروت برای یکی از افراد متهم به جاسوسی برای اسرائیل حکم اعدام صادر کرده است. میشل سلیمان، که براساس قوانین لبنان باید حکم اعدام را قبل از اجرا امضا کند، خواهان مجازات شدید افرادی شد که برای اسرائیل جاسوسی می‌کرده‌اند. کابینه لبنان هم از اجرای حکم اعدام برای جاسوسان حمایت کرده است.


( ۱ )

نظر شما :