آتش در روسیه باعث خروج دیپلمات‌ها از این کشور شد

۱۷ مرداد ۱۳۸۹ | ۲۰:۱۷ کد : ۸۳۱۱ اخبار اصلی
شرایط آب‌ و هوایی روز به روز بدتر پایتخت روسیه باعث شده است که چندین کشور ...
آتش در روسیه باعث خروج دیپلمات‌ها از این کشور شد

دیپلماسی ایرانی: شرایط آب‌ و هوایی روز به روز بدتر پایتخت روسیه باعث شده است که چندین کشور کارکنان سفارت خود را از مسکو به کشور خود فراخوانده و دیگر کشورها به شهروندانشان توصیه کنند که از سفر به روسیه خودداری کنند.

به گزارش ریانووستی، اتریش، لهستان و کانادا از برخی کارمندان سفارت و خانواده‌هایشان در مسکو خواسته‌اند به کشور بازگردند و آلمان به طور موقت سفارت و بخش کنسولی خود را در مسکو تعطیل کرده است.

دود و مه ناشی از آتش سوزی جنگل‌ها که با آلاینده‌های شهری ترکیب شده است، در دوازده روز گذشته مشکلات زیادی را برای مسکو به وجود آورده است. آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع روسیه به دلیل موج فزاینده گرما به وجود آمده است که دما در این کشور را به بیش از 40 درجه سانتیگراد رسانده است.

شنبه مسکو آلوده‌ترین روز خود را در سال 2010 گذراند. در روز شنبه میزان مونواکسیدکربن موجود در هوا به بیش از 6.5 برابر حد مجاز رسید. غلظت دیگر آلاینده ها در هوای مسکو بیش از 9 برابر حد مجاز بوده است.

در روزهای گذشته ایالات متحده به امریکایی‌ها هشدار داده است که خطرات ناشی از مسافرت به بخش‌هایی از روسیه را که گرفتار آتش سوزی است، با دقت در نظر داشته باشند.

وزارت خارجه بریتانیا هم به شهروندان خود توصیه کرده است که از سفر به مناطق مشخصی از روسیه که گرفتار آتش است، خودداری کنند و سفرهای ضروری به دیگر نقاط روسیه را با در نظر گرفتن شرایط ایمنی انجام دهند.

فرانسه، بلغارستان و آلمان هم به شهروندان خود هشدار داده‌اند که به مسکو و دیگر نقاط روسیه که خطر گرما و آتش سوزی در آن‌ها وجود دارد سفر نکنند.

موج گرما در روسیه موجب آتش سوزی‌های گسترده و غیرقابل کنترلی شده است که بسیاری از مزارع این کشور را هم طعمه حریق کرده است. آتش‌سوزی در مراتع و مزارع گندم باعث شده است که قیمت آرد و گندم در این کشور بالا رود. دولت روسیه برای جلوگیری از بحران‌های بعدی ناشی از آتش‌سوزی مزارع اعلام کرده است که صادرات گندم خود را متوقف می‌کند. این اقدام روسیه که سومین کشور صادرکننده غلات در جهان به شمار می‌رود باعث شده است که قیمت گندم در جهان به بالاترین حد خود در دو سال گذشته برسد.


نظر شما :