عدم تشکیل دولت، دیو سیاه تروریسم را بیدار می‌کند

۱۹ مرداد ۱۳۸۹ | ۱۲:۵۹ کد : ۸۳۳۲ اخبار اصلی
دود بلاتکلیفی همچنان در چشم مردم عراق می‌رود. روزهای شنبه و یک‌شنبه یکی از خونبارترین روزهای عراق ظرف ماه‌های اخیر بود. مرگ دست کم 60 نفر و زخمی شدن بیش از 250 نفر که در میان آنها اجساد کودکان و زنان نیز دیده می‌شد تنها حاصل انفجارهای روزهای شنبه و یک‌شنبه در بصره بود.
عدم تشکیل دولت، دیو سیاه تروریسم را بیدار می‌کند

دیپلماسی ایرانی: دود بلاتکلیفی همچنان در چشم مردم عراق می‌رود. روزهای شنبه و یک‌شنبه یکی از خونبارترین روزهای عراق ظرف ماه‌های اخیر بود. مرگ دست کم 60 نفر و زخمی شدن بیش از 250 نفر که در میان آنها اجساد کودکان و زنان نیز دیده می‌شد تنها حاصل انفجارهای روزهای شنبه و یک‌شنبه در بصره بود. اگر قربانیان روزهای اخیر عراق را از ابتدای ماه حساب کینم دست کم‌ یک‌صد نفر از اول آگوست تا حالا کشته شده‌اند.

این بدان معناست که نبود حکومتی مقتدر در عراق باعث شده تا نگرانی‌ها از افزایش ناامنی در این کشور افزایش یابد که البته دلیل اصلی آن تشکیل نشدن حکومت جدید به رغم گذشت پنج ماه از زمان برگزاری انتخابات است.

این در حالی است که امریکایی‌ها نیز خود را برای خروج از عراق آماده می‌کنند و این موضوع نیز بر دیگر نگرانی‌های موجود بر سر آینده امنیت در عراق افزوده است.

روز شنبه در شهر بصره در جنوب عراق انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در بازاری در مرکز بصره دست کم جان 43 نفر را گرفت و 185 نفر دیگر را نیز زخمی کرد.

همچنین منابع امنیتی روز یک‌شنبه از کشته شدن 14 نفر و زخمی شدن 110 نفر دیگر بر اثر انفجار یک مرکز برق‌رسانی در بصره خبر دادند.

عموما جنوب عراق یک منطقه امن محسوب می‌شود و ظرف سه سال اخیر بسیار کم پیش آمده که انفجاری در این مناطق روی دهد. حوادث بصره نشان می‌دهد که زنگ هشدار ناامنی در جنوب عراق نیز به صدا در آمده است.

در شهر رمادی در استان الانبار نیز بر اثر انفجار یک عامل انتحاری دست کم شش نفر کشته و 44 نفر دیگر زخمی شدند.

پلیس درباره چگونگی حادثه گفت: «یک عامل انتحاری با یک خودروی بمب‌گذاری شده به میان مردمی که در حال دریافت کمک‌های اجتماعی‌شان بودند، آمد و خود را منفجر کرد که باعث کشته و زخمی شدن عده‌ای از مردم بی‌گناه شد.»

در فلوجه 60 کیلومتری غرب بغداد نیز انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده باعث مرگ دو تن و زخمی شدن 10 نفر دیگر شد.

در شهرهای موصل، بغداد، صقلاویه در استان الانبار و کاظمیه نیز انفجار خودروهای بمب‌گذاری شده به روی هم جان حدود 20 نفر را گرفت و نزدیک 30 نفر دیگر را نیز زخمی کرد.

بدین ترتیب دیو سیاه تروریسم که با زحمات بسیار خفته بود، به دلیل تشکیل نشدن حکومتی مقتدر در عراق مجددا بیدار شده است و زنگ خطر را برای مردم زجر کشیده عراق به صدا در آورده است.


نظر شما :