آمریکا شرارتی کند تنگه هرمز را در اختیار می‌گیریم

۲۶ مرداد ۱۳۸۹ | ۲۲:۴۹ کد : ۸۴۰۲ سرخط اخبار
آمریکا شرارتی کند تنگه هرمز را در اختیار می‌گیریم

مهر- رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح کشور با فرماندهی مقام معظم رهبری هم اکنون در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند بنابراین به آمریکا هشدار می دهیم که اگر قصد شرارت و تجاوز به ایران اسلامی را داشته باشد، تنگه هرمز را به طور کامل در اختیار می گیریم.

سردار علی شادمانی در مراسم سالروز آزادسازی پاوه اظهار داشت: برای مقابله با تجاوز احتمالی به کشور، سه اقدام پیش بینی شده که در راس آن در اختیار گرفتن کامل تنگه هرمز است که با این اقدام اجازه هیچ گونه حرکتی را به هیچ کسی نخواهیم داد و در این خصوص تاکنون چندین رزمایش انجام داده ایم بنابراین بی شک با اجرای هر یک از برنامه ها، دشمن در ابتدای هر اقدامی به زانو در خواهد آمد.

وی با تشریح طرح دوم افزود: تمامی پایگاه های نیروهای آمریکایی در افغانستان و عراق را به طور دقیق زیر نظر داریم بنابراین با کوچکترین اقدامی علیه کشورمان نیروهای مستقر در این پایگاه ها را فلج ساخته و اجازه هیچگونه اقدامی به آنها نخواهیم داد.

سردار شادمانی با اشاره طرح سوم گفت: اسرائیل حیات خلوت آمریکا است بنابراین آسایش این حیات خلوت را از بین خواهیم برد و آمریکا و اسرائیل نیز خوب می دانند که این توانایی را داریم.

رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: امروز تمامی نیروهای مسلح در آمادگی کامل در اختیار فرماندهی کل قوا هستند و هر زمان که ایشان فرمان دهند آماده جانفشانی در راه انقلاب هستند.

وی با اشاره به سالروز آزاد سازی پاوه گفت: حماسه پاوه در تاریخ ایران اسلامی برای همیشه ثبت شده و ایرانیان برای همیشه قدردان مردم این شهر خواهند بود.

سردار شادمانی با بیان اینکه مردم خطه اورامانات مستحق بهترین خدمات و رسیدگی هستند، گفت: کارنامه این دیار به عنوان قطعه ای زرین از دفاع مقدس برای همیشه ماندگار است و هیچ وقت فراموش نخواهدشد.

رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: پاوه شهر همت، شهر چمران، شهر سربازان انقلاب و شهر امام (ره) است و باید روز آزاد سازی این شهر به طور شایسته گرامی داشته شود.

وزیر دفاع : اس 300 براى ما موضوعيت ندارد


وزير دفاع و پشتيبانى نيروهاى مسلح وزير دفاع کشورمان با بيان اينکه سامانه موشک اس 300 براى ما موضوعيت ندارد گفت: در حال حاضر ساخت سامانه پدافندى با برد بلند را در داخل کشور در دستور کار داريم که انشاء الله متخصصان داخلى به زودى آنها را توليد مى‌کنند.

به گزارش ايلنا، سردار احمد وحيدى در آستانه روز صنعت دفاعى در نشست خبرى اظهار داشت: اول مرداد روز تصويب قانون وزارت دفاع است که با دستور مقام معظم رهبرى به نام روز صنعت دفاعى در کشور نامگذارى شده است.

وى با بيان اينکه در اين روز تلاش مى‌کنيم دستاوردهاى خود را به ملت ايران اعلام کنيم، اظهار داشت: روز صنعت دفاعى نماد اقتدار، خودباورى، رشد و شکوفايى، خلاقيت، دسترسى به محصولات جديد، استقلال و مجموعه توانمندى‌هاى ايران است که آن را گرامى مى‌داريم.

وزير دفاع تصريح کرد: اين روز نشان‌دهنده آن است که تحريم‌ها نه تنها نتوانسته‌اند تاثيرى بر اراده و ارتقاى توانمندى‌هاى جمهورى اسلامى ايران بگذارند،بلکه ما را با تجربه‌تر، آزموده‌تر کرده است.

وى با تاکيد بر اينکه مسير استکبار در تحريم ملت ايران راه به جايى نمى‌برد،گفت: ما در دل تحريم‌ها ماهواره به فضا فرستاديم، تسليحاتى همچون زيردريايى‌هاى کلاس غدير را به نيروى دريايى تحويل داديم و همچنين اقدام به توليد هواپيماهاى صاعقه، بالگردهاى طوفان، مهمات پيشرفته، ناوشکن جماران و انواع موشک‌هاى سجيل وقدر کرديم.

وحيدى با بيان اينکه اين پيشرفت‌ها نشان‌دهنده آن است که تحريم‌ها بر اراده يک ملت زنده و پويا هيچ تاثيرى نمى‌گذارد،گفت: اين تحريم‌ها حتى اثرات عکس نيز داشته يعنى ملت ما توانسته پس از يک 31 سال روز به روز خود را با صلابت‌تر از گذشته نشان دهد.

وى پروژه‌هاى جديدى را که در روز صنعت دفاعى کشور افتتاح مى‌شود را از آن جمله دانست.
وزير دفاع کشورمان در ادامه اين نشست خبرى به برخى از سوالات خبرنگاران نيز پاسخ گفت.

وى در خصوص جنگنده‌هاى جديد اف 35 آمريکا و جنگ الکترونيکى اظهار داشت: صحنه جنگ يک صحنه همه جانبه است و يکى از حوزه‌ها، جنگ فناورى‌ها است آمريکايى‌ها تلاش مى‌کنند، با بودجه‌هاى سرسام آور محصولات جديد خود را به بازار عرضه کنند تا از اين طريق سيطره خود را بر جهان حفظ کنند.

وحيدى اضافه کرد: جنگنده‌هاى اف 35 يکى از محصولات جديد آمريکا است که توانمندى‌هاى خاصى دارد، اما جمهورى اسلامى ايران نيز متقابلا در برخورد با آن تمهيدات خاصى انديشيده که به موقع آن را اعمال مى‌کند و به هيچ وجه نگرانى از ورود جنگ افزارهاى پيشرفته نداريم.

خبرنگارى ديگرى با اشاره به اظهارات مقامات رژيم صهيونيستى که از نگرانى آنها نسبت به پيشرفت تکنولوژى در ايران حکايت مى‌کند اشاره کرد و ارزيابى وزير دفاع کشورمان را از ادعاهاى اسرائيل مبنى بر هدف قراردادن نيروگاه اتمى بوشهر پرسيد که وحيدى پاسخ داد: اين اظهارات بى‌اساس است، زيرارژيم صهيونيستى چنين اقدامى نمى‌تواند بکند و چنانچه اين اقدام را انجام دهد کم خردى آنها بوده و حياتشان به خطر مى‌افتد.

وحيدى در مورد ديپلماسى دفاعى ايران و سوالى که به اظهارات اخير رئيس ستاد مشترک ارتش به آمريکا اشاره داشت وگفت: ديپلماسى دفاعى در چارچوب تعاملات منطقى و بين‌المللى جزو برنامه‌هاى جمهورى اسلامى ايران و وزارت دفاع است که در همين راستا ما منافع مشترک خود را با کشورهاى مختلف توسعه داده و بسترهاى لازم در منطقه را شناسايى مى‌کنيم.

وى درخصوص اظهارات رئيس ستاد مشترک آمريکا نيز،گفت: آمريکايى‌ها امروز دچار به هم ريختگى اساسى در اظهاراتشان هستند و سخنان مقامات اين کشور داراى تناقضات بسيارى است. خود آنها گفته‌اند که هرگونه حمله و اقدام نظامى عليه ايران عواقب جبران ناپذير و سنگينى را براى ايشان خواهد داشت.

وزير دفاع در همين راستا افزود:‌ آنها در صورت هر‌گونه تعارضى به ايران قادر نخواهند بود که عمق پاسخ ايران را پيشگويى کنند، از سوى ديگر با توجه به اينکه کشور در باتلاق جنگ با عراق و افغانستان قرار دارد عاقلانه نيست که آنها باتلاق جديدى را البته با عمق و قدرت کشندگى بيشتر براى خود ايجاد کنند.

وحيدى در پاسخ به سوال ديگرى که به ويژگى موشک‌هاى جديد وزارت دفاع که در روز صنايع دفاعى افتتاح مى‌شوند اشاره داشت،گفت: موشک قيام با سوخت مايع و موشک فاتح با سوخت جامد بوده که يکى از اين موشک‌ها با برد کوتاه و ديگرى با برد متوسط است.
وى ارائه توضيحات بيشتر در مورد ويژگى‌هاى ديگر اين موشک‌ها و ساير دستاوردهايى که در آن روز رونمايى مى‌شوند را به روز افتتاح موکل کرد.

سوالى ديگرى در خصوص آخرين وضعيت قرارداد فروش سامانه موشکى 300 سوى روسيه به ايران اظهار داشت: طرف روسيه قبل از صدور قطعنامه جديد عليه ايران اعلام مى‌کرد براى تحويل اين سامانه فعلا مشکلى ندارد، ولى پس از صدور قطعنامه برخى از طرف روسيه حرف‌هايى زدند در حالى که خود روسيه هنوز موضع رسمى اعلام نکرده است و برخى از مقاماتشان گفته‌اند که منتظر اعلام نظر رئيس‌جمهورشان هستند.

وى با بيان اينکه البته ما از مجارى قانونى اين موضوع را پيگيرى مى‌کنيم، اظهار داشت: آمريکايى‌ها مى‌خواهند بين روسيه و متحدانش کارشکنى کنند، اما ما فکر مى‌کنيم روسيه نبايد در دام آمريکا گرفتار شود.

وى تصريح کرد: البته ما منتظر دريافت هيچ محصولى از خارج کشور نخواهيم بود و هرآنچه که ما نياز داشته باشيم خود در داخل مى‌سازيم.

وزير دفاع کشورمان با بيان اينکه سامانه موشک اس 300 براى ما موضوعيت ندارد گفت: در حال حاضر ساخت سامانه پدافندى با برد بلند را در داخل کشور در دستور کار داريم که انشاء الله متخصصان داخلى به زودى آنها را توليد مى‌کنند.

وزير دفاع در پايان اين نشست خبرى ضمن قدردانى از اقدامات رسانه‌ها در انعکاس اخبار مسووليت رسانه‌اى را مسووليتى سنگين و خطير خصوصا در جمهورى اسلامى ايران دانست.

سه ایرانی از زندان‌های امارات آزاد شدند

حاکم امیرنشین شارجه امارات متحده عربی به مناسبت ماه مبارک رمضان حکم آزادی بیش از 231 زندانی دربند در این امیرنشین را صادر کرد.

 
به گزارش ایسنا، "شیخ سلطان بن محمد القاسمی" به مناسبت ماه مبارک رمضان حکم آزادی بیش از 231 زندانی را صادر کرد که در بین این تعداد زندانی سه ایرانی که جرمشان بدهی بود نیز آزاد شدند.

طبق این حکم زندانیانی که نیمی از حکم خود را سپری کرده بودند مشمول این حکم شدند.

تعليق مذاکرات علاوی با مالکى

فارس- فهرست العراقيه با انتقاد از اظهارات اخير نخست‌وزير عراق که گفته مى‌شود نورى المالکى فهرست العراقيه را ائتلاف سنى خوانده، مذاکرات با ائتلاف دولت قانون را به حالت تعليق درآورد.

فهرست العراقية به رهبرى "اياد علاوى " مذاکرات با ائتلاف دولت قانون به رهبرى "نورى المالکى " را به حالت تعليق در‌آورد.

فهرست العراقية دليل اين تصميم خود را اظهارات اخير مالکى در تلويزيون مبنى بر اينکه العراقيه يک ائتلاف سنى است، اعلام کرد.

در همين راستا "ميسون الدملوجى " سخنگوى فهرست العراقيه اظهار داشت: ما از مالکى مى‌خواهيم که نه تنها از العراقيه که از تمام طرفداران اين فهرست که در انتخابات پارلمانى عراق شرکت کردند، عذرخواهى کند. افرادى که به يک طرح ملى راى دادند نه يک طرح طائفه‌اى.

"
انتصار علاوى" يکى از اعضاى بلندپايه فهرست علاوى نيز اظهار داشت: 26 نفر از 91 نماينده اين فهرست شيعه هستند پس چرا ما را يک ائتلاف سنى ناميده‌اند؟

بر اساس اين گزارش، مالکى در گفت‌وگوى تلويزيونى خود با شبکه آمريکايى "الحره " فهرست العراقيه را نماينده اهل تسنن توصيف کرده بود.

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در بحرین منصوب شد

به گزارش مهر به پیشنهاد منوچهر متکی وزیر امور خارجه و با تایید دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران مهدی آقاجعفری به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در بحرین منصوب شد.

آقاجعفری پیشتر سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در امارات بوده است که با پایان ماموریت حسین امیرعبداللهیان سفیر پیشین ایران در منامه جایگزین وی شد.



کویت از فعالیت چهار بانک ایرانی جلوگیری کرد

در حالی که معاون خزانه داری آمریکا در سفر دوره ای خود در خاورمیانه در صدد است تا حمایت کشور های منطقه را برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران جلب کند، به نظر می رسد با اقبال چندانی روبه رو نبوده است.

به گزارش «تابناک»، پایگاه خبری «گلف نیوز» با انتشار خبر بالا نوشت: «انور محمد گرگاش»، مسئول روابط خارجی شیخ نشین ابوظبی گفته است، برای ما بسیار اهمیت دارد که بتوانیم بین تعهدات بین المللی و مبادلات تجاری مان تعادل برقرار کنیم. وی همچنین در این باره افزوده است که بسیاری از معاملات ما – با ایران – قانونی است.

به نظر می رسد، ایران در ماه های آتی باید با هشیاری بیشتری در معادلات منطقه ای به ایفای نقش بپردازد و خود بر زمینه های گسترش تبلیغاتی که نشان دهنده تأثیرات کشنده تحریم ها علیه ایران است، نیفزاید.

بر پایه این گزارش، اما «کویت تایمز»، امروز در گزارشی آورده است که بانک مرکزی این کشور، از دادن اجازه فعالیت به چهار بانک ایرانی در این کشور جلوگیری کرده است.

مقامات بانک مرکزی کویت در این باره افزوده اند، دلیل مخالفت آنان با فعالیت این چهار بانک ایرانی در کشورشان، به دلیل عدم احراز صلاحیت های این چهار بانک بر پایه معیار های بانک مرکزی کویت بوده است.

این نشریه کویتی با اینکه نامی از این چهار بانک ایرانی نبرده است، خاطرنشان کرده که این بانک های ایرانی در کشور، خودشان نیز بانک های مهم و شناخته شده ای نیستند. این گزارش به صورت ضمنی بی تجربگی این چهار بانک در بانکداری بین المللی را دلیل این مخالفت اعلام کرده است.

با وجود این، به نظر می رسد، تحریم های اعمالی علیه ایران در این تصمیم گیری بی تأثیر نبوده است!

همچنین گویا، در ماه های اخیر و پس از پدید آمدن جو ضد صهیونیستی در بین اعراب و به ویژه حکومت های این کشور ها و همچنین اقبال افکار عمومی این کشور ها در قبال ایران به ویژه آنچه در نظرسنجی موسسه بروکینگز، بازتاب داشت، دستگاه دیپلماسی ایران، باید با ظرافت نقش خود را در این میان برای ایفای هر چه بهتر منافع ملی کشورمان بازی کند.

فراموش نکنیم که در ماه های اخیر، فشار اعراب بر برنامه هسته ای رژیم اسرائیل، بی سابقه بوده و به نظر می رسد آنان به تدریج در حال فهم اصول سیاست های منطقه ای می شوند.

جریمه یک بانک بریتانیایی به اتهام همکاری مالی با ایران

یک بانک بریتانیایی به دلیل انجام مبادلات مالی غیر قانونی  با ایران و چند کشور دیگر مشمول تحریم های آمریکا ، به پرداخت 298 میلیون دلار جریمه به دولت آمریکا محکوم شد .

به گزارش عصر ایران و به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس ، بانک  " بارکلیز " که در بریتانیا به ثبت رسیده است به دلیل انجام مبادلات تجاری با بانک های ایران ، کوبا ، سودان ، لیبی و برمه  از سوی دادستان های فدرال  آمریکا به پرداخت 298 میلیون دلار جریمه محکوم شده است  .

 
وزارت دادگستری آمریکا این بانک بریتانیایی را متهم کرده  که در فاصله سال های  1995 تا 2006 مبادلات مالی  غیرقانونی  به ارزش 500 میلیون دلار با مشتریانی از ایران و چهار کشور دیگر مشمول تحریم های آمریکا  داشته است.

دادستان های فدرال آمریکا این بانک را متهم کرده بودند که برای گریز از مجازات مبادلات مالی غیرمجاز خود را پنهان می کرده است

بانک بارکلیز یک موسسه سرمایه گذاری بزرگ  است  که در بازارهای بورس و اوراق بهادار آمریکا فعالیت گسترده ای دارد .

 
دادستان های فدرال آمریکا و وکلای بانک بارکلیز توافق کرده اند  که در ازای تعلیق دو ساله این پرونده ( تا رفع کامل اتهام های وارده در پرونده  ) بارکلیز  طی دو قسط  149 میلیون دلاری در مجموع 298 میلیون دلار به دولت فدرال بپردازد.   قاضی فدرال دادگاهی در نیویورک باید این توافق  را تایید کند.

این اقدام دادستانهای فدرال آمریکا در حالی صورت می گیرد که  وزارت خزانه داری آمریکا نیز با صدور بخشنامه ای  به بانک های خارجی در مورد رابطه با ایران هشدار داده است.

این  بخشنامه در واقع  جزئیات نحوه اجرای تحریم هایی است  که کنگره  آمریکا در ماه ژوئن علیه ایران تصویب کرده است . بر اساس این تحریم ها  بانک ها و موسسات مالی خارجی فعال در آمریکا در صورتی که  با اشخاص حقیقی یا حقوقی ایرانی تحریم شده ارتباط داشته باشند، حق دسترسی به نظام بانکی ایالات متحده را نخواهند داشت .

رابرت گيتس استعفا مى‌دهد

پس از اختلاف‌نظر وزير دفاع آمريکا و فرمانده نيروهاى خارجى در افغانستان در خصوص زمان آغاز عقب‌نشينى نيروهاى آمريکايى از افغانستان، وزير دفاع آمريکا اعلام کرد که در نظر دارد در سال 2011 از سمت خود استعفا دهد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزارى فرانسه، "رابرت گيتس " روز گذشته، دوشنبه، اعلام کرد که در سال 2011 از سمت خود کناره‌گيرى خواهد کرد و از آن زمان به بعد مشخص خواهد شد که آيا راهبرد افزايش نيروهاى آمريکايى در افغانستان موثر واقع بوده است يا خير.
گيتس، 66 ساله، تنها باقيمانده از جمهورى‌خواهان در کابينه "باراک اوباما "، رئيس‌جمهورى آمريکا، محسوب مى‌شود که به رئيس‌جمهورى آمريکا پيشنهاد داده است در جهت امنيت ملى، تداوم داشته باشد.
وزير دفاع آمريکا، رئيس سابق سيا که داراى 40 شغل در دولت آمريکا بوده است، براى مدت‌هاى بسيارى به طور غيرمستقيم اعلام کرده بود که خواستار ترک دولت است.
وى در مصاحبه با مجله آمريکايى "فارين پالسى " اعلام کرد: فکر مى‌کنم که تا سال آينده من در جايگاهى باشم که متوجه مى‌شويم که آيا راهبرد جديد آمريکا در افغانستان موثر است يا خير. ما کار افزايش نيروها در افغانستان را تکميل خواهيم کرد. ما ارزيابى‌هاى لازم را در ماه دسامبر سال جارى ميلادى انجام خواهيم داد و به نظر مى‌رسد که در سال 2011 فرصت منطقى براى کناره‌گيرى از سمت وزير دفاعى آمريکا وجود خواهد داشت.
گيتس ادامه داد: منتظر ماندن تا ژانويه 2012 براى سپردن مسئوليت به ديگرى اشتباه است و "بيل برتون " معاون سخنگوى کاخ سفيد اعلام کرد که اوباما از خدماتى که گيتس انجام داده است متشکر است اما هرگونه اظهار نظرى متعاقبا توسط رئيس‌جمهورى آمريکا در اينباره اعلام مى‌گردد.
وى به خبرنگاران اعلام کرد که جاى شگفتى نيست که گيتس درباره طرح کناره‌گيرى از سمت خود صحبت مى‌کند اما وى در نظر ندارد به طور کامل کناره‌گيرى کند و هنوز زمان دقيقى را براى بازنشستگى خود اعلام نکرده است.
بر اساس اين گزارش، آمريکا در حال اعزام 30 هزار نيروى نظامى جديد آمريکايى به افغانستان است که اين اقدام بخشى از طرح افزايش نيروهاى آمريکايى تا 100 هزار نيرو در افغانستان محسوب مى‌شود.
اوباما که سال گذشته راهبرد افزايش نيروهاى آمريکايى در افغانستان را اعلام کرده بود، گفت که آمريکا، عقب‌نشينى نيروها از افغانستان را از ژوئيه سال 2011 آغاز خواهد کرد.
گيتس به مجله فارين پالسى اعلام کرد: ضرب‌الاجل ژوئيه 2011، مانع سختى را به وجود آورده بود که بايد بر آن فائق مى آمدم. من در مقابل ضرب‌الاجل‌هاى عقب‌نشينى نيروها از عراق به طور مصمم ايستادگى کردم اما متقاعد شدم که بايد توجه دولت افغانستان جلب شود تا اداره کشور را خود به دست گيرد.
رابرت گيتس روز گذشته همچنين در گفت‌وگو با روزنامه آمريکايى "لس آنجلس تايمز " اعلام کرد: "هيچ شک و ترديدى در اين نيست که نظاميان آمريکايى در ماه ژوئيه سال 2011 خروج خود از افغانستان را آغاز مى‌کنند. "
اين در حالى است که "ديويد پترائوس " فرمانده جديد نيروهاى خارجى در افغانستان روز شنبه در سخنانى که از شبکه تلويزيونى "NBC " پخش مى‌شد اعلام کرد که ژوئيه 2011 براى خروج نظاميان آمريکايى از افغانستان زود است و وى حق خود مى‌داند که اين مسئله را به "باراک اوباما " رئيس‌جمهور آمريکا گوشزد کند.
پترائوس ماه ژوئيه سال 2011 را زمان نامناسبى براى خروج نظاميان آمريکايى به دليل آنچه وى آغاز پيشرفت‌ها در افغانستان ناميد، ذکر کرد.


نظر شما :